Gå til innhold

Akam.no: Angående deres 2. spørsmål på deres romjulskalender - 31. Desember


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal snart svare på deres julekalender, og har funnet de svarene jeg ønsker å bruke, men jeg stusser over spørsmål nummer 2:

 

Hva heter den vanligste funksjonen for å skarpe opp bilder i Photoshop?

- Unsharp Mask

- Sharping Mask

- Sharpen

 

Det kommer vel helt an på personen som redigerer i programmet og jeg mener det er en noe subjektiv mening. Har søkt rundt og kan ikke si jeg har funnet ut at det ene er mer brukt enn det andre. Nå skal det sies at jeg ikke er en photoshop-ekspert heller, men jeg og en annen er hvertfall noe usikre på dette spørsmålet og hva som kan sies å være fasiten.

 

I tillegg, selv om alle med stor sikkerhet forstår hvordan det skal svares hadde spørsmål 3, lite utformulerte alternativer.

 

Hva er verdien av alle premiene i Akams julekalender 2007?

- Over 30 000

- Over 50 000

- Over 100 000

- Over 150 000

 

Om en tar det bokstavelig kan en svare på alle alternativer under det riktige alternativet, siden alle de vil være riktige. Om det er "Over 50 000" må det nødvendigvis være over 30 000 og ;) Alle forstår, antar jeg, hvordan det skulle stått. Men kun et tips for fremtiden at en unngår slike alternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reagerte på det andre spørsmålet eg ogso. Anten burde alternativa vore annleis, eller burde spørsmålet vore bytta ut. Du har nok rett i at det er ei subjektiv vurdering, og eg vil tru det er forskjell etter kva nivå personen ligg på. Ein nybyrjar vil truleg stort sett bruke Sharpen, medan ein meir «rutinert» truleg heller vil bruke Unsharp mask. Menmen, eg har no svart, og med litt flaks, rett. Hadde vore kjekt med ei nyårsgåve (ikkje at eg reknar med at det skjer ...).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...
Jeg er fortsatt spent på å høre hva som ble regnet som det korrekte svar.

 

Om dette allerede er nevnt et sted beklager jeg, men søkte i forkant og fant ikke noe selv.

 

Beklager sent svar. Unshart Mask var regnet som korrekt svar. Jeg tror ikke mange Photoshop-brukere ville bruke sharpen (i hvert fall ikke av dem som har kjøpt programmet). Er man urutinert, så bruker man normalt Elements eller tilsvarende pakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...