Gå til innhold

Hva er fordelen med subdomener?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

På mitt webhotell har jeg tilgang til å lage subdomener, har noen spørsmål rundet dette:

1. Er det en ytelses forskjell om man bruker: forum.dittdomene.xx? Framfor å bruke www.dittdomene.xx/forum?

2. Hva anbefales å bruke en eller to databaser i et slikt oppsett?

Jeg skjønner at det holder med en database om man bruker www.dittdomene.xx/forum som alternativ.

Noen som kan forklare meg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På mitt webhotell har jeg tilgang til å lage subdomener, har noen spørsmål rundet dette:

1. Er det en ytelses forskjell om man bruker: forum.dittdomene.xx? Framfor å bruke www.dittdomene.xx/forum?

2. Hva anbefales å bruke en eller to databaser i et slikt oppsett?

Jeg skjønner at det holder med en database om man bruker www.dittdomene.xx/forum som alternativ.

Noen som kan forklare meg dette?

Subdomene er jo bare at webserveren leser filene ut i fra en annen definisjon, har ikke noe praktisk å si.. Når det gjelder 1 eller 2 databaser, så ville jeg nå ha hatt en database til PHPbb eller invision powerboard som du sikkert bruker, og en database til frontpage.. Er ikke noe i veien for å putte begge i samme database, men for ryddigheten sin skyld, så ville jeg hatt 2, men nå koster det vel spenn å ha flere en en DB hos de fleste host'ene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...