Gjest Slettet+3124 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 På mitt webhotell har jeg tilgang til å lage subdomener, har noen spørsmål rundet dette: 1. Er det en ytelses forskjell om man bruker: forum.dittdomene.xx? Framfor å bruke www.dittdomene.xx/forum? 2. Hva anbefales å bruke en eller to databaser i et slikt oppsett? Jeg skjønner at det holder med en database om man bruker www.dittdomene.xx/forum som alternativ. Noen som kan forklare meg dette? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 1. Hovedspørmålet ditt er i fullstendig feil kategori, da det ikke har noe med databaser å gjøre i det hele tatt 2. Hva mener du med en eller to databaser? Hva snakker du egentlig om? Lenke til kommentar
WiRRE Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 På mitt webhotell har jeg tilgang til å lage subdomener, har noen spørsmål rundet dette: 1. Er det en ytelses forskjell om man bruker: forum.dittdomene.xx? Framfor å bruke www.dittdomene.xx/forum? 2. Hva anbefales å bruke en eller to databaser i et slikt oppsett? Jeg skjønner at det holder med en database om man bruker www.dittdomene.xx/forum som alternativ. Noen som kan forklare meg dette? Subdomene er jo bare at webserveren leser filene ut i fra en annen definisjon, har ikke noe praktisk å si.. Når det gjelder 1 eller 2 databaser, så ville jeg nå ha hatt en database til PHPbb eller invision powerboard som du sikkert bruker, og en database til frontpage.. Er ikke noe i veien for å putte begge i samme database, men for ryddigheten sin skyld, så ville jeg hatt 2, men nå koster det vel spenn å ha flere en en DB hos de fleste host'ene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå