Angeleno Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ingen jobb i det hele tatt! Det er bare å ta imot frelsen. Alt du trenger å gjøre. Du har et forklaringsproblem. Yet again. Jeg har tatt imot frelsen på Karl Johan før, jeg. Merket ingenting i etterkant. Det var etter at en fanatiker (ble sak om det, oppslag på vg.no og dagbladet.no) lagde furore utenfor Oslo S ved å gå rundt med en plakat der han mente at alle hedninger, alkoholiserte, prostituerte og annet kom til helvete. Rundt en hundre mennesker flokket seg rundt ham, og diskuterte. Til slutt gikk en person til angrep på ham, noe jeg har en film av. Deretter... oh the drama! Etter at politiet krevde at han flyttet seg, kom det plutselig 20 bergenske gladkristne studenter som tatt ut av en gospel choir film, og begynte å debattere med oss på gata. Coincident. Kjempe. Jaja, greit nok, sa jeg. De mente det samme som vår venn Kakestykke, at homofile ikke ble født homofile, men tilegnet seg det etterhvert. Diskusjonen raste videre, så fortalte jeg at jeg aldri kom til å bli kristen, at deres forsøk og bergenske pipestemmer var fåfengt i den sammenheng (overdrevent for historiens skyld, fortalte enkelt og greit at overbevisningen ikke var den største ved deres svada), så bestemte de seg for å kristne meg. Fem-seks stykker dukket opp, slo ring om meg og holdt rundt meg - jeg var på god vei til å bli kristen, mente de. Merket jo ingenting etter at de hadde bedt for meg i fem minutter, så jeg spurte: "Hvor lang tid tar det?" "To uker. Da har du tatt imot frelsen." "Aaight." "Må Gud være med deg." "Jaja." Fire-fem måneder senere... Sitter foran PC-en, like ateistisk som ever. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Diskusjonen raste videre, så fortalte jeg at jeg aldri kom til å bli kristen, at deres forsøk og bergenske pipestemmer var fåfengt i den sammenheng (overdrevent for historiens skyld, fortalte enkelt og greit at overbevisningen ikke var den største ved deres svada), så bestemte de seg for å kristne meg. Fem-seks stykker dukket opp, slo ring om meg og holdt rundt meg - jeg var på god vei til å bli kristen, mente de.Ahahahah! Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Sitter foran PC-en, like ateistisk som ever. Prøvde du å være morsom? Det var bare et fryktelig dumt innlegg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Kristne sier det er så enkelt å bli kristen... Man må bare ta i mot frelsen. Hvordan gjør man dette? Å TRO er ikke noe man velger. Det er noe som skjer etter at man har opplevd noe som overbeviser en. Ergo kan man ikke misjonere frem en ekte tro. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Kristne sier det er så enkelt å bli kristen... Man må bare ta i mot frelsen. Hvordan gjør man dette? Å TRO er ikke noe man velger. Det er noe som skjer etter at man har opplevd noe som overbeviser en. Ergo kan man ikke misjonere frem en ekte tro. Jo, du kan velge å gi livet ditt til Jesus, gå i kirka, be, ØNSKE å tro osv. Slik oppnår du et personlig forhold til Jesus. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jo, du kan velge å gi livet ditt til Jesus, gå i kirka, be, ØNSKE å tro osv. Slik oppnår du et personlig forhold til Jesus. Jeg skulle ØNSKE jeg klarte å være gladkristen. Det virker fryyktelig enkelt. Likevel så greier jeg ikke tro på det. Er det meg det er noe galt med? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jo, du kan velge å gi livet ditt til Jesus, gå i kirka, be, ØNSKE å tro osv. Slik oppnår du et personlig forhold til Jesus. Jeg skulle ØNSKE jeg klarte å være gladkristen. Det virker fryyktelig enkelt. Likevel så greier jeg ikke tro på det. Er det meg det er noe galt med? På meg virker det ikke som du ønsker å være kristen. Uansett er det bare å prøve hardere. Det krever litt innsats. Jeg kan sende deg en mailadresse dersom du ønsker å komme i kontakt med en som har omvendt flere ateister. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Da har ikke det vært sterke ateister Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 På meg virker det ikke som du ønsker å være kristen. Uansett er det bare å prøve hardere. Det krever litt innsats. Jeg kan sende deg en mailadresse dersom du ønsker å komme i kontakt med en som har omvendt flere ateister. Jeg skulle ønske det fantes en enkel løsning på livet og alt det der. Og kristendommen påstår jo å tilby dette. Likevel så er løsningen alt for enkel og jeg klarer ikke å tro på det Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Prøvde du å være morsom? Det var bare et fryktelig dumt innlegg. Prøvde ikke å være morsom, men det skjedde. Jo, du kan velge å gi livet ditt til Jesus, gå i kirka, be, ØNSKE å tro osv. Slik oppnår du et personlig forhold til Jesus. Gjør 89% av Norges befolkning dette da? Såkalte "gladkristne"? Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg skulle ØNSKE jeg klarte å være gladkristen. Det virker fryyktelig enkelt. Likevel så greier jeg ikke tro på det. Er det meg det er noe galt med? Ønske er nærmest det samme som å tro. Ønske-håpe-tro. Hvis du virkelig ville, måtte du bare endret ditt syn på alt, og godta at alt er skapt av en Gud. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) jeg skulle ønske jeg var gladkristen, fordi det hadde vært utrolig deilig å tro at det finnes en god gud med overordnet makt men det går rett og slett ikke å tro, med den logiske sansen og kunnskapen jeg allerede har, då måtte det hukommelsestap og nedsatte evner til altså: det er en umulighet for meg å tro på Gud. Da må bevismaterialet forandres i form av eksempelvis personlige opplevelser (primærkilder er alltid sikrest) Endret 1. januar 2008 av elefant med bukser Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ønske er nærmest det samme som å tro. Ønske-håpe-tro. Hvis du virkelig ville, måtte du bare endret ditt syn på alt, og godta at alt er skapt av en Gud. Dessverre er det ikke slik hjernene våre fungerer, anietsoj. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ønske er nærmest det samme som å tro. Ønske-håpe-tro. Hvis du virkelig ville, måtte du bare endret ditt syn på alt, og godta at alt er skapt av en Gud. Dessverre er det ikke slik hjernene våre fungerer, anietsoj. Jeg snakker om tanker og meninger. Det er mye som ikke virker logisk her i verden, men det blir trodd på allikevel. "Hvis du virkelig ville", da mener jeg hvis du virkelig hadde lyst til å tro og følte det kanskje var mer riktig. Og ikke bruk nicket mitt på den måten, da virker du nesten litt arrogant, Skarstad. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg synes det er rart at ikke folk disser andre kulturer i så stor grad som de disser personlig tro. Eller musikksmak, for den del. La meg omformulere: "Skru av 60% av hjernen, så kan du høre på trance!!!!!1" Jepp 2 ting består: Logikk > religion Metal > trance Det skal være snickers og twist Endret 2. januar 2008 av Lafs Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Fotball > håndball Hva må man gjøre for å være kristen... hmm?? Sånn det høres ut som for meg så må man rett og slett være hjernevaska. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Men vi vet at ikke noe menneske blir rettferdig for Gud ved gjerninger som loven krever, bare ved troen på Jesus Kristus. Derfor satte også vi vår lit til Kristus Jesus, så vi skulle bli erlært rettferdige ved troen på Kristus og ikke ved lovgjerninger. For ikke noe menneske blir rettferdig ved lovgjerninger. Endret 2. januar 2008 av Svein_Jarle Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hva må man gjøre for å være kristen... hmm?? Sånn det høres ut som for meg så må man rett og slett være hjernevaska. Virkelig godt svar! Kan du ikke forklare deg litt bedre, og samtidig prøve å ikke skrive det samme som jeg har svart på så mange ganger før..? Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Skal man være kristen så får man være kristen. Akseptere at himmelen er laget av vann og at mirakler skjer rett som det er. Og du må leve 100% etter den "hellige" boken. Lei av at folk "tolker" alt mulig og bender slik de vil ha det. Har dem ikke lyst til å gjøre det som står i bibelen eller som paven sier, får dem heller melde seg ut av kirka Det er min mening om hva en kristen er eller ikke er Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det stilles ingen krav til å være kristen, om nokon gjer det så kan du fint ignorere dei. Religion går på tru, ingen kan tvinge deg til å tru anna enn det du sjølv...trur. Det er jo tull. Du kan si "det stilles ingen krav til å være religiøs, eller tro på bibelens Gud". Men du kan ikke si "å være kristen", for å være kristen har et definert sett med regler å følge.Er ikkje noko problem å tru på gud og Jesus utan å tru på alt som står i bibelen. Du har jo jødedommen som ikkje var heilt nøgd med den nyaste boka. Jøder er da heller ikke kristne. For å være en kristen, må man følge kristendommes regler. Kristendommen er det man kan lese i bibelen. Om man ønsker å tro på Gud, Jesus eller en ånd, men ikke som beskrevet i bibelen, må man gjerne det. Men man kan ikke kalle det kristendom bare fordi man vil. Jeg kan ikke si jeg er kristen fordi jeg tilber den satan som er beskrevet i bibelen, kan jeg vel? Det er heller ikke så lett som kakestykke innbiller seg, han får det til å se ut som Jesus alene er hele poenget. En som vil være kristen kan ikke glemme at det er Gud Fader som er den store høvdingen. Og "bare ta imot jæsus" er og for enkelt, kakestykke. Man skal trossalt leve etter læren og, det er ikke gjort i en håndvending. Og heller ikke på en kveld, det gjelder resten av livet. Man skal stå i mot lyster og begjær, man skal gjøre ting man ikke helt vil der og da og omvendt. Det er ikke noe kakestykke(haha) å være en god kristen. Det første svaret var mest fornuftig, kan du ærlig sitere trosbekjennelsen, og leve deretter, er du nærme å være kristen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå