Rampage Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Du vet, leve livet så hardt som mulig og angre dypt og inderlig og omfavn Gud på dødsleiet. Da er du med majoriteten Jeg føler at du tenker feil, vil jeg si Hvordan? Gud burde jo, du vet, elske deg for den du er osv. Eller er det Gud elsker alle, og har skapt alle i sitt bilde. Men det er bare en løsning som virkelig funker av alle de valgene du har fått og du kommer til å lide for evig tid hvis du ikke finner den rette som tilfeldigvis er gjennom boka til ett par andre mennesker? Endret 1. januar 2008 av Rampage Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 mistet deg litt der... jeg mener bare at det er feil tenkemåte men joda virker sikkert.. prøv det du jeg for min del holder meg til den "prøv å holde meg til guds bud" tingen Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det jeg har lært i KRL timene på skolen, er at hvis du tror på Jesus som guds sønn, er du kristen. da får du tro det, men jeg mener som Matin Luther at du skal prøve å leve etter Guds bud uansett hvor vanskelig det kan være. Nei, selvfølgelig vil jeg ikke tro det vis det er feil, jeg bare fortalte hva jeg har lært. Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 beklager mine uttalelser om at deres tro er feil, jeg har bare en veldig sterk tro, og blir litt irritert når folk tar lett på det Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 beklager mine uttalelser om at deres tro er feil, jeg har bare en veldig sterk tro, og blir litt irritert når folk tar lett på det Din tro er sterk, men du følger fortsatt ikke Guds ord? Du plukker ut det som passer best av Guds ord. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Jeg har lurt litt, hva må du gjøre for å være kristen? Må du tro at hele bibelen er sann? må du tro på Gud eller bare jesus osv. Det finnes kristne som ikke tror på Jesus også. Jeg mener derimot at man må tro Jesus er Guds sønn og verdens frelser. Ta imot nådegaven. Det er alt du trenger å gjøre, faktisk. Ellers er jeg helt enig med bjornerikk i denne tråden. Endret 1. januar 2008 av Kakestykke Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det finnes kristne som ikke tror på Jesus også. Da er de vel ærlig talt ikke "kristne". Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det finnes kristne som ikke tror på Jesus også. Da er de vel ærlig talt ikke "kristne". Enig, men de kaller seg nå det. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Da er de vel ærlig talt ikke "kristne". Og det har du bestemt fordi? Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg mener derimot at man må tro Jesus er Guds sønn og verdens frelser. Ta imot nådegaven. Det er alt du trenger å gjøre, faktisk. amen Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Så da ble min "lev livet som det faller seg og ta imot Gud på dødsleiet" ett funksjonabelt alternativ =) Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Da er de vel ærlig talt ikke "kristne". Og det har du bestemt fordi? Se litt på ordet "kristen". Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Da er de vel ærlig talt ikke "kristne". Og det har du bestemt fordi? Se litt på ordet "kristen". Ja, det er litt ironisk. Men dette kan være kristne som ikke tror bokstavelig på det som står i Bibelen, men bruker Bibelen som en moralsk veileder e. l.. Det finnes jo også folk som er fanatisk opptatt av Donald Duck, men de trenger ikke tro han finnes av den grunn. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Apropos det å nytta bibelen som ein moralsk veiledar, blir det ganske greit oppsummert i finalescena i filmen Boondock Saints. Du skal ikkje stele, du skal ikkje drepe, du skal ikkje valdta; dette er prinsipp for alle, uansett tru. Det er ikkje høflege forslag, det er reglar for oppførsel. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Alt avhenger av hvilken rettning innen kristendommen man tilhører, blandt gnostikerene er det mye Jesus meg her og Jesus meg der. Personlig synes jeg det tar fokuset vekk fra hvordan hverdagen utarter seg for en selv, til tider trenger man et idol, men man trenger ikke danse rundt gjødekalven. Jeg tror ikke på Kristus, Gud og Ånden i den vanlige kontekst, men ser det mer som en måte å forklare maskuliniteten. blabla.. så har vi demoner: Moderne jødisk-kristne engle-orienterede åndelige mestre, så som Eliphas Lévi og Aleister Crowley, har fremhævet det dobbelte aspekt, den gode og den onde engel. Hos Lévi gælder det om at have kontrol over sin indre dæmon, at undertvinge den. Han taler om at trampe dæmonen under fode og at rejse sig selv derved. Samtidigt med at man af hele sit hjerte og hele sit sind retter sin åndelige stræben mod Guds gode engel, Skytsenglen. I Crowleys hellige bog 'Liber Tzaddi' (også kaldet 'Den hermetiske Fiskekrog') gælder det om at forene sig i kærlighedens åndelige bryllup med begge disse kræfter, for 'at have fødderne under helvederne' og hovedet over himlene. Gaap. som også kaldes Tap, blev symbol på denne kraft i de Faldne Engles Forsamling, som bør beherskes af alle de der kommer i himmelen med Menneskesønnen. Gaap ophidser til kærlighed og had, giver fordærvet seksualitet og bringer sine ofre hvorhen de monne ønske det på sin brede bevingede ryg. Så længe man lider som offer for Satan og hans dæmoner behersker man naturligvis hverken det onde eller sig selv, eller har, endsige får, del i det gode. Slik fortoner det seg for en gnostiker på den venstre hånds sti (Qliphoth), så får enhver tenke sitt.. men jeg kan legge til at det faldne hierarki er flerhet, Gud er enhet og her ligger mandelen i grøten. The price of existence is eternal warfare. (39)(39) ISVD, the foundation scil. of the universe = 80 = P, the letter of Mars. Å være kristen for min del innebærer en helvetes jobb Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Alt avhenger av hvilken rettning innen kristendommen man tilhører, blandt gnostikerene er det mye Jesus meg her og Jesus meg der. Personlig synes jeg det tar fokuset vekk fra hvordan hverdagen utarter seg for en selv, til tider trenger man et idol, men man trenger ikke danse rundt gjødekalven. Jeg tror ikke på Kristus, Gud og Ånden i den vanlige kontekst, men ser det mer som en måte å forklare maskuliniteten. blabla.. så har vi demoner: Moderne jødisk-kristne engle-orienterede åndelige mestre, så som Eliphas Lévi og Aleister Crowley, har fremhævet det dobbelte aspekt, den gode og den onde engel. Hos Lévi gælder det om at have kontrol over sin indre dæmon, at undertvinge den. Han taler om at trampe dæmonen under fode og at rejse sig selv derved. Samtidigt med at man af hele sit hjerte og hele sit sind retter sin åndelige stræben mod Guds gode engel, Skytsenglen. I Crowleys hellige bog 'Liber Tzaddi' (også kaldet 'Den hermetiske Fiskekrog') gælder det om at forene sig i kærlighedens åndelige bryllup med begge disse kræfter, for 'at have fødderne under helvederne' og hovedet over himlene. Gaap. som også kaldes Tap, blev symbol på denne kraft i de Faldne Engles Forsamling, som bør beherskes af alle de der kommer i himmelen med Menneskesønnen. Gaap ophidser til kærlighed og had, giver fordærvet seksualitet og bringer sine ofre hvorhen de monne ønske det på sin brede bevingede ryg. Så længe man lider som offer for Satan og hans dæmoner behersker man naturligvis hverken det onde eller sig selv, eller har, endsige får, del i det gode. Slik fortoner det seg for en gnostiker på den venstre hånds sti (Qliphoth), så får enhver tenke sitt.. men jeg kan legge til at det faldne hierarki er flerhet, Gud er enhet og her ligger mandelen i grøten. The price of existence is eternal warfare. (39)(39) ISVD, the foundation scil. of the universe = 80 = P, the letter of Mars. Å være kristen for min del innebærer en helvetes jobb Ingen jobb i det hele tatt! Det er bare å ta imot frelsen. Alt du trenger å gjøre. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Egentlig skal jeg ikke klage, ettersom du gjør hva du mener er å være kristen. En opplysning for vordende misjonærer: har avtjent min 16 mndr. siviltjeneste i Indremisjonen + at jeg har nok av signalstoffet serotonin. Edit: Skal du bli tatt seriøst kakestykke så lær deg å quote skikkelig, du behøvde egentlig ikke ta med mer enn den siste linja. Kan hende det enkle ofte er best, men jeg ser da en stråmann. Endret 1. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ingen jobb i det hele tatt! Det er bare å ta imot frelsen. Alt du trenger å gjøre. ... Det er i grunn ikkje rart at me ikkje-truande ser med skråblikk på truande. Ta i mot frelsaren, bli fyld av hans ånd osv. så er ein frelst. Redda. Sikra for evigheten. Så enkelt, så greit. Forsaking av sitt tidligare liv, etisk syn osv. kjem då naturleg etterkvart? Eg kan gå med på at bibelen inneheld eitpar greie retningsliner for etikk og livsførsel. Men der stoggar fårståinga mi for kva som får kristne til å te seg som dei gjer. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Jeg velger å ta kampen intern, hva er vitsen med å prøve å redde verden hvis man ikke engang klarer å stå på egne bein. Der ligger min misjonering, nedenfor/ igjennom daath til klifoten. Edit: Ikke noe jeg anbefaler ettersom det fører for det meste til galskap, ulykker, selvmord, blindhet/ stagnasjon etc. Har ofte tenkt på hvorfor/ hvordan Jack Parsons døde. Finner det endog utrolig festelig at han har et krater på månens bakside oppkalt etter seg Endret 1. januar 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg mener derimot at man må tro Jesus er Guds sønn og verdens frelser. Ta imot nådegaven. Det er alt du trenger å gjøre, faktisk. Var det jeg også mente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå