Gå til innhold

Hva må du gjøre for å være kristen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ærlig kan si trosbekjennelsen, er du langt på vei:

Jeg tror på Gud Fader, den allmektige, himmelens og jordens skaper.

Jeg tror på Jesus Kristus, Guds enbårne sønn vår Herre, som ble unnfanget av Den Hellige Ånd, født av jomfru Maria, pint under Pontius Pilatus, korsfestet, død og begravet, for ned til dødsriket, sto opp fra de døde tredje dag, skal derfra komme igjen for å dømme levende og døde.

Jeg tror på Den Hellige Ånd, en Hellig alminnelig kirke, de helliges samfunn, syndenes forlatelse, legemets oppstandelse og det evige liv.

Selvsagt er det stor uenighet om hva som er en virkelig kristen blant kristne.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det ingen som sier at Trance har overnaturlige krefter, lagde jorda på noen dager og lagde resten av universet når han var ferdig for moro skyld.

Men du synes det er greit å håne de som tror på det med å si at de er tilbakestående mennesker?

Du håner vel folk med Downs syndrom også?

Lenke til kommentar
Igjen... det er ingen andre enn religiøse som sier at det er en allmektig skapning som styrer alt og alle og som lagde alt vi kan se, føle, høre og lukte på noen dager.
til din informasjon er ikke dager her på jorden nødvendigvis like lange som dager hos Vår Herre

Det jeg har lært i KRL timene på skolen, er at hvis du tror på Jesus som guds sønn, er du kristen.

da får du tro det, men jeg mener som Matin Luther at du skal prøve å leve etter Guds bud uansett hvor vanskelig det kan være.

Lenke til kommentar
Ever seen "The Matrix"?

Jeg sier ikke at det ER sånn, men for alt vi vet, kan det være sånn.

Blir jo det samme som nesten all annen religion :)

Det er bare en tanke, en idé, ikke noe mer. Du må velge selv om du vil tro på det eller ikke.

Lenke til kommentar

Det stilles ingen krav til å være kristen, om nokon gjer det så kan du fint ignorere dei. Religion går på tru, ingen kan tvinge deg til å tru anna enn det du sjølv...trur. :p

Er ikkje noko problem å tru på gud og Jesus utan å tru på alt som står i bibelen. Du har jo jødedommen som ikkje var heilt nøgd med den nyaste boka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...