Arcane23 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har lurt litt, hva må du gjøre for å være kristen? Må du tro at hele bibelen er sann? må du tro på Gud eller bare jesus osv. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Om du ærlig kan si trosbekjennelsen, er du langt på vei: Jeg tror på Gud Fader, den allmektige, himmelens og jordens skaper. Jeg tror på Jesus Kristus, Guds enbårne sønn vår Herre, som ble unnfanget av Den Hellige Ånd, født av jomfru Maria, pint under Pontius Pilatus, korsfestet, død og begravet, for ned til dødsriket, sto opp fra de døde tredje dag, skal derfra komme igjen for å dømme levende og døde. Jeg tror på Den Hellige Ånd, en Hellig alminnelig kirke, de helliges samfunn, syndenes forlatelse, legemets oppstandelse og det evige liv. Selvsagt er det stor uenighet om hva som er en virkelig kristen blant kristne. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Jeg har lurt litt, hva må du gjøre for å være kristen? Skru av 60% av hjernen din, og forkast alt som heter logikk Endret 31. desember 2007 av _Viper_ Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har lurt litt, hva må du gjøre for å være kristen? Skru av 60% av hjernen din... Religion, filosofi og livssyn er fortsatt modenhetens bastion, ser jeg...Har du noen begrunnelse? Eller noe konstruktivt? Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Eller noe konstruktivt? ikke egentlig... Endret 31. desember 2007 av _Viper_ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Likevel så virket det veldig logisk Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Likevel så virket det veldig logisk logikk > konstruktivitet Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg synes det er rart at ikke folk disser andre kulturer i så stor grad som de disser personlig tro. Eller musikksmak, for den del. La meg omformulere: "Skru av 60% av hjernen, så kan du høre på trance!!!!!1" Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Såvidt jeg vet er det ingen som sier at Trance har overnaturlige krefter, lagde jorda på noen dager og lagde resten av universet når han var ferdig for moro skyld. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Såvidt jeg vet er det ingen som sier at Trance har overnaturlige krefter, lagde jorda på noen dager og lagde resten av universet når han var ferdig for moro skyld. Men du synes det er greit å håne de som tror på det med å si at de er tilbakestående mennesker? Du håner vel folk med Downs syndrom også? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Igjen... det er ingen andre enn religiøse som sier at det er en allmektig skapning som styrer alt og alle og som lagde alt vi kan se, føle, høre og lukte på noen dager. Jeg gjør ikke narr av noen, jeg bare skjønner ikke hvorfor folk tror på slikt. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Ever seen "The Matrix"? Jeg sier ikke at det ER sånn, men for alt vi vet, kan det være sånn. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det kan godt hende, men i mitt hode er det så usannsynlig at jeg synes det er litt rart og tro det. Men for all del. Jeg er ikke en som dømmer andre utifra farge, kultur eller tro. Alle kan være hva de vil uten at jeg har noe mindre respekt for dem. Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det jeg har lært i KRL timene på skolen, er at hvis du tror på Jesus som guds sønn, er du kristen. Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Igjen... det er ingen andre enn religiøse som sier at det er en allmektig skapning som styrer alt og alle og som lagde alt vi kan se, føle, høre og lukte på noen dager. til din informasjon er ikke dager her på jorden nødvendigvis like lange som dager hos Vår Herre Det jeg har lært i KRL timene på skolen, er at hvis du tror på Jesus som guds sønn, er du kristen. da får du tro det, men jeg mener som Matin Luther at du skal prøve å leve etter Guds bud uansett hvor vanskelig det kan være. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ever seen "The Matrix"? Jeg sier ikke at det ER sånn, men for alt vi vet, kan det være sånn. Blir jo det samme som nesten all annen religion Det er bare en tanke, en idé, ikke noe mer. Du må velge selv om du vil tro på det eller ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det stilles ingen krav til å være kristen, om nokon gjer det så kan du fint ignorere dei. Religion går på tru, ingen kan tvinge deg til å tru anna enn det du sjølv...trur. Er ikkje noko problem å tru på gud og Jesus utan å tru på alt som står i bibelen. Du har jo jødedommen som ikkje var heilt nøgd med den nyaste boka. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hva må du gjøre for å være kristen? Holde deg langt vekke fra meg! Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Du vet, leve livet så hardt som mulig og angre dypt og inderlig og omfavn Gud på dødsleiet. Da er du med majoriteten Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Du vet, leve livet så hardt som mulig og angre dypt og inderlig og omfavn Gud på dødsleiet. Da er du med majoriteten Jeg føler at du tenker feil, vil jeg si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå