Gå til innhold

Suger netcom-nettet virkelig så mye?


Anbefalte innlegg

Jeg har abonnement fra Tele2, og for en stund siden begynte jeg derfor å ta ibruk netcom sin nett. Siden da har jeg noen ganger opplevd at det har gått i stå, at jeg ikke har kommet frem når jeg ringer eller sender sms. Dog ikke så veldig ofte. Men i dag har jeg prøvd å sende den samme sms'en siden klokka 14, og den har faen ikke kommet frem... er netcom-nettet virkelig så elendig? Det hadde vært hyggelig om sms'ene hvertfall kunne bli sendt, nå som jeg er hjemme og er syk på nyttårsaften.

Finnes det noe nettsted jeg kan sende sms'er som hvertfall kommer frem, for å si godt nytt år til litt venner og kjente? Helst uten å måtte registrere meg og herje mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten ting, sms'ene går gjennom Tele2 sine servere i Sverige og ikke gjennom Netcom sine. Så det er nok der problemet ligger og ikke nødvendigvis hos Netcom. Det samme gjorde sms-serveren når Tele2 hadde Telenor-dekning.

 

Hentet fra Tele2.no:

"Nummeret til SMS meldingssentralen er +46707990076. Grunnen til at nummeret starter med +46 er at vår SMSC står i Sverige - dette vil selvfølgelig ikke ha noen effekt på dine SMS priser."

 

Når det gjelder trådstarters problem med samtaler som ikke kommer frem så kan problemet ligge hos Netcom eller i mobilen hans.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Nå er det dagen for sms da, så at det går tregt er neppe overraskende. Har samme problem her i huset, både med telenor og netcom.

 

Ikke opplevd treghet enda, sender fra Telenor til Telenor eller gjennom en dansk nettside som leverer billig sms til mobiler Telenors nett. Regner med det blir verre om en time dog. ;)

 

I år er første gang jeg ikke har en eneste bekjent med mobil i Netcoms nett som skal få nyttårshilsen.

Lenke til kommentar

Dette er altså ikke NetCom-nettet sin feil da Tele2 benytter sin egen SMS-sentral. Dette hadde vært helt likt om du hadde vært i Telenor-nettet med Tele2-abonnement.

 

Selv har jeg OneCall privat (med NetCom-dekning) og Network Norway på jobbmobilen. Har sendt meldinger fra begge to i kveld, og alt har kommet fram uten problem.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg har abonnement fra Tele2, og for en stund siden begynte jeg derfor å ta ibruk netcom sin nett. Siden da har jeg noen ganger opplevd at det har gått i stå, at jeg ikke har kommet frem når jeg ringer eller sender sms. Dog ikke så veldig ofte. Men i dag har jeg prøvd å sende den samme sms'en siden klokka 14, og den har faen ikke kommet frem... er netcom-nettet virkelig så elendig? Det hadde vært hyggelig om sms'ene hvertfall kunne bli sendt, nå som jeg er hjemme og er syk på nyttårsaften.

Finnes det noe nettsted jeg kan sende sms'er som hvertfall kommer frem, for å si godt nytt år til litt venner og kjente? Helst uten å måtte registrere meg og herje mer enn nødvendig.

 

det kan være mange som sender meldinger ogsånt på nyttårsaften så meldingen din ikke kommer frem

Lenke til kommentar

Sier opp mine abonnement pronto i morra....Har tele2 men etter at de gikk over til Netcom sitt nett har det fan ikke vært annet enn problemer....Så Tele2 dere kan dra til Helvete...Gidder fan ikke kødder mer med dere....---Har 6 telenon abonnement hos de men etter i kveld er det fan meg slutt...De har tapt meg som kunde og det er nå helt sikkert.......Ikke sjans og sende en eneste melding.....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Sier opp mine abonnement pronto i morra....Har tele2 men etter at de gikk over til Netcom sitt nett har det fan ikke vært annet enn problemer....Så Tele2 dere kan dra til Helvete...Gidder fan ikke kødder mer med dere....---Har 6 telenon abonnement hos de men etter i kveld er det fan meg slutt...De har tapt meg som kunde og det er nå helt sikkert.......Ikke sjans og sende en eneste melding.....

Stakkars deg... Slet med å sende tekstmeldinger noen timer på nyttårsaften...

 

Hvile andre problemer er det du har hatt da? Familien min har 5 abonnement fra Tele2, og har ikke hatt noen problemer med bytte. Det eneste jeg har merket er at dataoverføringene går raskere (der er NetCom mye bedre enn Telenor).

 

Jeg har enda til gode å ha trøbbel med Tele2. At de sammen med Network Norway bygger eget mobilnett (både 3G og GSM) er etter min mening meget bra, da både NetCom og Telenor trenger konkuranse.

Lenke til kommentar

Men Tele2 hadde virkelig problemer med SMS i går. Oppdaget også at jeg ikke fikk sendt SMS fra rundt ti tiden og frem til fire tiden i natt. Ikke en eneste SMS fikk jeg sendt ut. Mottok alle SMS som var sendt til meg i samme periode (går ut i fra det siden jeg ikke har fått noen tikkende inn i løpet av natten), men fikk ikke sendt en eneste en selv som sagt.

 

Klokken fire i natt gikk den første SMSen gjennom, og da hadde jeg prøvd ca hvert kvarter siden 22.00. I til tider satt jeg og trykte prøv igjen på telefonen en 10-20 ganger, men ingen ting hjalp....

 

Fikk ringt ut da, og måtte overbringe nyttårshilsningene den veien i stedenfor. Men skikkelig dårlig av Tele2 dette... ikke nok til å si opp, for jeg er fornøyd med prisene og tilbudet resten av året. Men de kunne ha gjort noe med SMS delen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Sier opp mine abonnement pronto i morra....Har tele2 men etter at de gikk over til Netcom sitt nett har det fan ikke vært annet enn problemer....Så Tele2 dere kan dra til Helvete...Gidder fan ikke kødder mer med dere....---Har 6 telenon abonnement hos de men etter i kveld er det fan meg slutt...De har tapt meg som kunde og det er nå helt sikkert.......Ikke sjans og sende en eneste melding.....

Det er TELE2 som har problemene, ikke Netcom. Ikke skyld på netcom :).

Lenke til kommentar

Tror heller ikke man skal skylde på netcom. Bruker personlig netcom uten at jeg skal påstå at det er noe bedre eller dårligere enn andre, men alle meldinger og mms sendt fra andre netcom abbonnenter og til meg kom frem tilnærmet lik umiddelbart, mens fra telenor kom de i mellom 5 og 7 tiden på natten, altså opptil 7 timer forsinket. Men slik er det jo hver nyttårsaften, og i fjor mottok jeg meldinger nesten to døgn etter nyttår, men da hadde jeg telenor. Synes ikke det er så mye å ta på vei for.

Lenke til kommentar

Ikke skyld på NetCom nei, det er Tele2 som er problemet ene og alene da de ønsker egne oppsett og innstillinger. (Husker ikke hva denne formen for operatør heter). Vurderte selv Tele2, men etter dette er vel det heller uaktuelt. Tele2 er tydeligvis ikke rustet for slike dager, i motsetning til Telenor og NetCom.

 

Derfor synes jeg Telenor og NetCom har gjort en imponerende jobb med nettkapasiteten deres!

Lenke til kommentar

Slenger meg på de som sier fra at dette ikke er NetCom sin feil, men Tele2 sin. Det er Tele2 sin sentral du benytter, og det spiller dermed ingen rolle om du har NetCom- eller Telenordekning.

 

Når det er sagt, tror jeg ikke Tele2 blir så lei seg for å miste deg som kunde. Hvis det ikke er mer som skal til enn at noen meldinger blir forsinket på nyttårsaften, så er ikke toleransen akkurat så veldig høy.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...