EagleXXX Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Er ganske blank på dette segmentet og lurer på hva man må gjøre for å øke minnehatigheten på ram brikkene. Har drevet med litt overklokk av prosessoren i det siste, men tror det er noe alvorlig feil med den. Når jeg går inn i BIOS`n og skrur opp BUS hastigheten, lagrer og rebooter for å teste systemet, så viser alle tester jeg gjør ingen tegn på at jeg i det hele tatt har rørt BIOS`n. Hva er det jeg gjør feil? Kan det være at kortet er så rævva at det aldri har hørt om OC? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvordan har du overklokket? Har du prøvd å øke multiplieren? Hvis du har en ikke-Extreme-variant av prosessoren kan du glemme dette, da må du øke FSB-en i stedet. Å øke FSB-en er også det eneste som lar det overklokke minnet og samtidig gir deg den samme ytelsesøkningen. Å bare øke minnefrekvensen gir deg nemlig ikke noe bedre ytelse. Lenke til kommentar
EagleXXX Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Har prøvd det meste... Tror rett og slett ikke systemet kan bli overklokket! Det er en Acer T130, noen erfaring? Tenkte det kunne være morsomt å sjekke ut hvor langt jeg kunne dra pc`n til fattern er jo urgammel! AMD Athlon 64 3500+ (2,2GHz single core) Geforce 6100 chipset, FC51GM HK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå