Lachesis Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hei! Leste på Hw.no at Antec Nine Hundred har god kjøling, men er det nok plass til disse tingene inni? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62289 + en samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB 7200RPM for å ha OS på.. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Skal gå bra det, er ganske greit å bygge i. Det eneste som man skal merke seg er at psuen moteres i bånn av kabinettet og det kan bli litt langt strekk for å få festet p4 kontakten. Men eller så var det greit å bygge i... Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 hei, har antec nine hundred selv.. og ja det er ikke det største kabinettet du kan få, MEN.. det kjøler som bare det! og jeg fikk plass til min thermalright 120 exstreme(som er diger) + 2 disker, + 2 8800 GTS . som også er store. så hvis du har litt peiling på hvordan du bygger pc, vil det gå lett for deg, ellers så tror jeg at CPU kjøler innstalasjonen kan bli litt vanskelig,men helt mulig og klare fint:) du får hvertfall mer en du betaler for, kjølingen er enorm:) + en cool lock husk en ting. Det er vannskelig og skjule kabler i antec ninde hundred, men ikke bry deg om det der, kjøp en PSU som har svarte kabel strømper allerede innstalert, og prøv og skjul resten, det går lett:) Og, husk at om du skal ha en ekstra 120 mm vifte i døra, er det ikke sikkert den vil passe pga noctua kjøleren Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 om du heller ikke har kjøpt delere ennå, har jeg noen små forandringer til deg , som jeg tror du ikke vil angre på Lenke til kommentar
Lachesis Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Har ikke kjøpt delene ennå.. Hvilke Endringer? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) ville tatt thermlaright 120 exstreme eller zalman 9500/9700, kanskje zalman om du er "nybegyner innen pc bygging" men ja ser du har tatt forskjellig harddisk til OS/spill, og en til resten.. har samme greia selv, bruker en raptor, men jeg tror ikke du vil tjene på og kjøpe 2x disker, samt om du ikke tar en 10000 rpm disk, eller går for SAS disker Endret 2. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Lachesis Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Er thermlaright 120 extreme god kjøler? i såfall tar jeg den Og tenkte på en Raptor 74Gb 10000rpm til Os og spilpointen til spill. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Er thermlaright 120 extreme god kjøler? i såfall tar jeg den Og tenkte på en Raptor 74Gb 10000rpm til Os og spilpointen til spill. Du får nesten like god ytelse med en WD 750GB disk som på Raptoren og de har vel nestsen samme pris. Raptoren trenger en oppgradering nå! Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 bare drit i raptor, kjøpte det selv.. og merker ikke noe forskjell må jeg si.. menmen, ja thermalright 120 exstreme med en vifte er vel noe av det beste, om ikke den beste... MEN, du må bruke hodet for og få den på. følger med en elendig bruksamvisning, så du blir kanskje nødt for og se litt på nettet.. så om du ikke har mye erfaring med og montere cpu kjøler, bør du nokk gå for en zalman 9500-9700. Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Antec nine hundred er ikke det største kabinettet å bygge i men det er både kult å se på å det kjøler bra. jeg har dette kabinettet med et SLI oppset med to 8800GTX kort å det går fint. gtx blir noe lange men hvis du ikke skal fylle opp med 6 hdd så går det fint. jeg har nå planer om Tri-SLI i dette kabinettet å det skal gå like fint.. jeg bruker forøvrig zalman cnps9700 å er kjempe fornøyd med den. jeg har også snudd den bakre vifta i kabinettet så den også blåser inn å cpu kjølern blåser opp å jeg har aldri hatt bedre kjøling.. jeg har ennå ikke vert over 30 grader på cpu med alle vifter på minimum selv etter timer med spilling i en romtempratur på rundt 20 grader. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 jeg har ennå ikke vert over 30 grader på cpu med alle vifter på minimum selv etter timer med spilling i en romtempratur på rundt 20 grader. Da tror jeg du må finne noe annet å måle temperaturen med, hvilken prosessor er det du har, er den undervoltet? Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 jeg har ennå ikke vert over 30 grader på cpu med alle vifter på minimum selv etter timer med spilling i en romtempratur på rundt 20 grader. Da tror jeg du må finne noe annet å måle temperaturen med, hvilken prosessor er det du har, er den undervoltet? jeg har en intel q6600. å jeg måler med både everest og et termometer. Lenke til kommentar
Lachesis Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Hvor får man vifte til thermalright 120 extreme da? Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvor får man vifte til thermalright 120 extreme da? Jeg trodde det fulgte med vifte på den jeg men. hvis ikke kan du vel kjøpe en vilken som helst 120mm vifte da.. helst en med 3 pin kontakt. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Spør her jeg, hvordan blir støyen med et slikt kabinett? Ser for meg all vifte og harddiskstøy bare flyr ut i rommet... Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Spør her jeg, hvordan blir støyen med et slikt kabinett? Ser for meg all vifte og harddiskstøy bare flyr ut i rommet... hehe det er ikke helt lydløst nei. men du kan jo i så fall bytte viftene til noen som ikke mråker like mye så hjelper jo det en hel del da.. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 har 5 mist vifter liggende så bør vel funke, den 20cm vifta i toppen, type kontakt er det på den? Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 har 5 mist vifter liggende så bør vel funke, den 20cm vifta i toppen, type kontakt er det på den? den er det en vanlig 4 pin molex kontakt/skjøt på. så kommer det en egen ledning ut av vifta med en liten bryter på til å justere hastigheten i 3 steg. å siden den er så stor så bråker den minimalt egentlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå