TheExcalibur Skrevet 31. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Jeg føler meg litt dum når jeg spør om dette. Men jeg har bare ikke lært det. Hva er Lan - Parties? Endret 31. desember 2007 av BahamutStrongDragon Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 31. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2007 lan-parties er en gruppe folk som tar med seg pcene sine og spiller/driver med andre ting i nettverk. det kan vere fra noen kompiser til flere tusen som samles. LAN står for Local Area Network. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2007 lan-parties er en gruppe folk som tar med seg pcene sine og spiller/driver med andre ting i nettverk. det kan vere fra noen kompiser til flere tusen som samles. LAN står for Local Area Network. Takk:) Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2007 Så internett er nettwerk over hele verden og LAN er nettwerk som egne folk lager som er mindre? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2007 Stemmer ganske bra det ja. LAN = Lokalnettverk (Local area network) WWW = Verdsveven (World wide web) Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2007 Got It :!: Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Nei, LanParty og Lan to forskjellige ting. (vertfall såvidt jeg har forstått det riktig) LanParty betyr: Ta med deg pcen din til et sted hvor det er fest!! >.< Lan: Ta med deg pcen til en svett forsamling uten liv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Benevnelsen har vel ingenting å bety for opplegget? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 joda, lanparty da pleier det å være scene show osv. men på et LAN er det bare spilling osv. i alle fall er det slik jeg har fått det forklart flere ganger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Mulig det, eg har no vore på LAN med underhaldning og Dataparty utan, noko regel er det ikkje. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Wikipedia Dataparty Dataparty er et begrep som ofte brukes på treff som samler ungdom til ulike aktivitetr, fra spilling til deltakelse i kreative eller spillbaserte konkurranser, sosialt samvær, konserter, sceneshow og mer. Mange betegner dataparty som en krysning av demoparty og LAN-party. Eksempel på et slikt arrangement er The Gathering, som holdes i Vikingskipet hver påske. Andre lignende arrangement er Xenox og warpzone. Et LAN-party (ofte forkortet bare 'LAN') er et arrangement hvor ungdom samles med datamaskiner og hvor hovedmålet er å spille ulike typer dataspill, "chatte" på f.eks. IRC og kopiere filer fra andre over nettverk. Grunnen til at 'LAN' er en del av navnet til denne betegnelsen er sannsynligvis fordi at de aller fleste aktivitetene ikke kan finne sted uten et lokalnettverk. LAN-party kommer av ordet LAN som betyr local area network. Et LAN er lokalnettet innad på arrangmentet. Eksempel på LAN-party er BølerLAN og Bylan. Linky http://no.wikipedia.org/wiki/Lanparty#Dataparty Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Ok Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2008 Kjært barn har mange navn etc. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2008 Meg? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 2. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2008 Han tenkte vel mer på lan.. At det har flere navn Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2008 Ok. Skiftet nettopp navn i det han sa det, pussig. Lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå