Gå til innhold

Kreta: Leilighetshotell i Chaniaområdet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kreta ser fristende ut, og jeg lurer på om noen kan anbefale bra leilighetshotell (tre- eller firestjerners) i Chania-området. Det må være leiligheter Apollo og Star Tour benytter (sommeren 2008).

Har merket oss ut disse tre- og firestjerners stedene i Apollo sin brosjyre (pris opp til 26000 for 2v+2b i 2 uker):

Nontas (Agii Apostoli), Indigo Mare, Proimos Maisonnettes, Sunrise Village og Villa Platinas (Platanias) og Pegasus (Kato Stalos).

Noen som har gode erfaringer med disse eller andre?

Kriterier/ønsker:

* Barnevennlig

* Max 2-300 m til strand

* Butikker i nærheten

* Gjerne muligheter for klesvask (vaskeri)

* Kokemuligheter/kjøleskap

* Ikke typisk festehotell

* Basseng og barnebasseng

* Rene leiligheter og fasiliteter (godt renhold)

* Hyggelig betjening skader heller ikke :)

Dersom det er leiligheter dere ikke vil anbefale, er tips om det også kjærkomment.

Stedene det refereres til er fra Apollo-brosjyren. Bruker SAS fra min hjemby (Haugesund). Herfra flyr også Star Tour til Kreta, men de bruker det kypriotiske flyselskapet EuroCypria. Har lest en del negative erfaringer med dette selskapet fra folk som reiste fra England. Det som gikk mest igjen var ofte og langvarige forsinkelser (selskapet har kun 6 fly), elendig mat, og lite hyggelig crew.

På forhånd tusen takk!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg bodde 2 uker på Indigo Mare sommeren 2006, og var veldig godt fornøyd! Hotellet består av en gammel og en ny del. Den gamle delen har havutsikt men er litt slitt, mens den nye delen er veldig ny og fin, men har ikke utsikt. Jeg bodde i den nye delen, og var overrasket over hvor bra rommet var. Mine foreldre bodde i den nye delen, og slet blant annet med at kjøleskapsdøren datt av og at dusjhodet ikke ville stå stille i holderen sin. Anbefaler derfor et rom i den nye delen.

Hotellet ligger veldig godt til midt i Platanias. Stranden nedenfor er kjempefin, og bassenget er bra. Ser forresten at bildene til Apollo er noe utdatert. Broen over bassenget er endret, og det lille bassenget til venstre er fjernet. Der er det nå satt opp stoler og bord. Man kan kjøpe enkle måltider/frokost/drikke og spise 1 meter fra stranden.

Ellers så har hotellet eget minimarked, hyggelig betjening og det er rent og pent. Området inne i selve hotellet er fullt av blomster og planter, veldig pent og ordentlig. Indigo Mare ligger helt nede ved sjøen, 200-300 meter fra hovedgata i Platanias. Det er stille og fint, men man må trille bagasjen fra bussen. Mat finner man på markeder rundt omkring.

Platanias er et typisk turiststed, med masse juggel, restauranter og barer på rekke og rad. Her er det en fin mix av ungdommer, barnefamilier og pensjonister. Ingen preger plassen, og det var generelt hyggelig der, jeg så ikke til noe særlig fyllebråk når jeg var der, og det var midt i VM i fotball!

Ellers så går det buss til Chania og utflukter direkte fra Platanias. Anbefaler noen turer til Chania, til badelandet utenfor Chania, den herlige Elafonisis-stranden, og ikke minst Samaria-ravinen som er en kjempefin avkobling fra strandlivet.

Ta forresten en titt på min hjemmeside, der har jeg lagt ut bilder både fra hotellet, samaria, elafonisis og litt rundt omkring. Du kan gjerne spørre meg om du lurer på noe.

God tur!

Endret av ThuleAudio
Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg bodde 2 uker på Indigo Mare sommeren 2006, og var veldig godt fornøyd! Hotellet består av en gammel og en ny del. Den gamle delen har havutsikt men er litt slitt, mens den nye delen er veldig ny og fin, men har ikke utsikt. Jeg bodde i den nye delen, og var overrasket over hvor bra rommet var. Mine foreldre bodde i den nye delen, og slet blant annet med at kjøleskapsdøren datt av og at dusjhodet ikke ville stå stille i holderen sin. Anbefaler derfor et rom i den nye delen.

Hotellet ligger veldig godt til midt i Platanias. Stranden nedenfor er kjempefin, og bassenget er bra. Ser forresten at bildene til Apollo er noe utdatert. Broen over bassenget er endret, og det lille bassenget til venstre er fjernet. Der er det nå satt opp stoler og bord. Man kan kjøpe enkle måltider/frokost/drikke og spise 1 meter fra stranden.

Ellers så har hotellet eget minimarked, hyggelig betjening og det er rent og pent. Området inne i selve hotellet er fullt av blomster og planter, veldig pent og ordentlig. Indigo Mare ligger helt nede ved sjøen, 200-300 meter fra hovedgata i Platanias. Det er stille og fint, men man må trille bagasjen fra bussen. Mat finner man på markeder rundt omkring.

Platanias er et typisk turiststed, med masse juggel, restauranter og barer på rekke og rad. Her er det en fin mix av ungdommer, barnefamilier og pensjonister. Ingen preger plassen, og det var generelt hyggelig der, jeg så ikke til noe særlig fyllebråk når jeg var der, og det var midt i VM i fotball!

Ellers så går det buss til Chania og utflukter direkte fra Platanias. Anbefaler noen turer til Chania, til badelandet utenfor Chania, den herlige Elafonisis-stranden, og ikke minst Samaria-ravinen som er en kjempefin avkobling fra strandlivet.

Ta forresten en titt på min hjemmeside www.orten.org, der har jeg lagt ut bilder både fra hotellet, samaria, elafonisis og litt rundt omkring. Du kan gjerne spørre meg om du lurer på noe.

God tur!

Tusen, tusen takk for meget utførlig svar, og henvisning til din hjemmeside, som jeg skal besøke!!

Bestilte tur i går (før jeg leste svaret ditt), og valget falt på Pegasus i Kato Stalo. Det er jo ikke så veldig langt unna Platanias. Pegasus var vel kanskje det stedet som passet aller best med våre ønsker, men Indigo Mare lå også høyt på lista.

Kreta er mer enn bare en holme, det er ei ganske stor øy, og jeg tror vi skal få tiden til å gå i to uker. Flere som besøker Kreta, kommer tilbake flere ganger, og det er jo en god attest. Kreta var egentlig først helt uaktuelt, men ble vurdert fordi vi kunne reise rett fra flyplassen i Haugesund.

Etter at vi hadde studert Kreta litt nærmere,ble det fort mye mer interessant, og nå tror vi at vi har gjort et godt valg med hensyn til valg av reisemål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...