Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]

Raste

Anbefalte innlegg

Aafk er ikke sikra enda! Håper for de rykker ned. Kvalmere lag, supportere og kultur skal du lete lenge etter!

Kan utdype dette og ikke bare komme med en slik dum kommentar uten noen mening?

Finner du ingen mening der? Bra prestasjon!

Men jeg er likevel tilbøyelig til å utdype litt:

Jeg sikter spesielt til denne tantekulturen dems, som nevnt, med trommer, horn, oransje parykker og generelle jallapåfunn.

Trommer og instrumenter på norske fotballkamper er stort sett forhatt over hele landet, og jeg er helt ening. Trommer og faenskap kan man ta et annet sted enn på stadion under en Tippeliga/Adecco kamp. Men ellers synes jeg ikke Ålesund har noen "jallakultur". De er ivrige og lidenskapelig supportere, og det er ikke noe galt i det. Bare de kan få vekk de hersens instrumentene...

Leste også forresten den tråden som det var linket til, på Ålesunds hjemmeside. De ville fikse seg et horn som de skulle blåse i, som var så høylydt at de ville "skremme spillerne". Altsåååå, wtf ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe imot jallasupportere. De vet de ser idiotiske ut og de liker det tydeligvis. Og når Ålesund-supporterne velger å være slik så er det greit nok for meg. Tippeligaen trenger publikumstallene deres for å trekke opp gjennomsnittet neste år. Men for min del så håper jeg alltid på underdogs i kvalikker.

Lenke til kommentar

Klart bedre med Aafk enn Sogndal i Tippeligaen med tanke på interessen blant egne fans og tilskuerantall. Virkelig på tide at de får seg en bedre plassering enn 11 plass,må vel skje en eller annen gang.

Og hele dette tullet mellom fansen og Riise er oppblåst,hører verre ting bli sagt hver eneste gang jeg er på fotballkamp.

Lenke til kommentar

Høres overhode ikke bra ut, men man får ta til takke med at det skjer rundt over hele verden også, ikke bare her. Virker som om mange er veldig overrasket over at dette skjer. Kanskje ikke så rart siden disse er jo Ålesundere, men anyways takker for meg i denne tråden, etter at mitt HamKam rykket ned. Sees sikkert igjen i 2010!

Lenke til kommentar
Hører at noen mumler noe styggere ved siden av deg? Eller hører at mange synger noe styggere slik at hele stadion hører det?

Mumling? Nei,jeg snakker fullt ut skriking jeg. Ærlig talt bør takhøyden ligge ganske høyt oppe på fotballkamper,er mye temperament og følelser i spill og da må man kunne komme med noen tullete utspill uten at det skal bli masse problemer med det i ettertid.

Lenke til kommentar

Herregud, etter alt blant annet Odd Iversen har måttet tåle opp gjennom årene burde mor Riise hatt vett til å la dette ligge. Hun har da nok kunnskap og forståelse om supporterkultur til å skjønne at dette ikke er noen sak. Forsåvidt ikke noen overraskelse at det kommer bråk fra den kanten etter slike hendelser, hun vet å ta seg til rette i media...

Lenke til kommentar
Hvis Lyn blir nedgradert til 2.divisjon, hvem bør få den ledige plassen? Ham-Kam eller Sogndal?

HamKam selvfølgelig. 14 plass i Tippeligaen kommer foran 4.plass i Adeccoligaen.

Godt argument. Men samtidig så har Sogndal i løpet av sesongen spilt seg en posisjon som har gitt dem mulighet for opprykk. HamKam derimot, har spilt seg i en situasjon som har dømt dem ned i 1.divisjon.

Det er uansett en vanskelig problemstilling, men vi får først se om det blir noe av degraderingen av Lyn da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...