Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pavel Londak :love:

B/G's beste mann (sammen med Christan Berg) mot Aalesund. Og jeg må si at jeg er imponert over Per Verner Rønning.

Per Verner Rønning imponerte, sammen med Willis Forko som gjorde en god kamp. Ingen tvil om at Christian Berg var banens beste, og Londak holder som vanlig høy klasse! Ingen tvil om at Christian Berg var banens beste ;)

Lenke til kommentar

Vi blir pissa på, ikke noe annet å si. Fremstår som et drittlag. Spiller helt elendig både defensivt og offensivt. Vålerenga har ikke vært spesielt gode de heller, men de har vært dødelig effektive og vi dødelig dårlige. Fullt fortjent seier. Her har virkelig Uwe en stor jobb å gjøre, spillet i første omgang har vært helt katastrofalt dårlig, med unntak av de siste fem minuttene. Jeg har fortsatt et håp om at vi hvert fall kan sette litt press på VIF i andre omgang, men jeg har ikke noen realistisk tro på det slik vi fremstår, og vi har også blitt nødt til å gjøre to bytter allerede. Gratulerer med seieren, gutta bør virkelig få høre det i pausen. Her må det smelle.

Lenke til kommentar

Jaja, den norske dommerstanden gjør det igjen. Hauge bommer på et soleklart straffesparkt til Viking på stillingen 1-3, noe som da kunne blitt 2-3 mye tidligere enn det til slutt ble det og kunne endret kampen kraftig slik Viking presset. I steden presterer han å gi gult kort for filming på et av årets klareste straffespark. Kjempejobb! Jeg skal holde meg for god til å skylde på dommeren, at vi taper i dag er fullt og helt vår egen feil på grunn av førsteomgangen, men herregud så surt det er når vi presser og presser i andre omgang, til slutt får uttelling og så blir snytt for en straffe som hadde gitt rom for en 2-3-scoring 12-13 minutter før den til slutt kom. Ekstremt irriterende.

Lenke til kommentar

Andresen går meg på nervene, makan til møkkaspiller, og oppførsel liker han ikke, men han spiller til tider bra.

Viking viser at de er gullkandidat i 2.omg. Ødegård imponerer, synd det med Samuelsen. Der var det usportslig av Hæstad å gå med knottene først i den duellen!

Lenke til kommentar

Det er naturlig at du sier det, Raste. Men ikke vær noen moralens vokter, jeg har sett deg klage støtt og stadig på dommeren i og med at vi er rivaler i engelsk fotball også. ;) Du vet godt hvor irriterende sånt er selv. Det er sikkert irriterende for deg å lese det når det går i fordel deg og ditt lag, men for oss andre som holder med den avgjørelsen går ut over, i en så viktig fase av kampen, er det jævlig irriterende med slike feil og det er klart at det vil klages på.

Men som jeg sa, det er først og fremst vår egen feil at vi taper i dag, men det unnskylder likevel ikke den straffesituasjonen der.

Lenke til kommentar

Du skal ha bra Enga-øyer for å si at det er en 50-50-situasjon. Jeg skal ikke påstå at jeg er objektiv jeg heller, men jeg greier hvert fall ikke skjønne hvordan det kan være noe tvil. Kontakten er soleklar, og han blir felt av at VIF-spilleren setter benet sitt imellom hans. Er det ikke straffe er ingenting straffe.

Lenke til kommentar

Det jeg mente er at dommeren kan tolke det på flere måter, som filming, osv. Ble litt dårlig formulert.

Men jeg innrømmer at det er straffe, men da ville ikke Wæhler ha scoret selvmål heller ;)

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Wæhler ville nok ikke scoret selvmål da nei, men vi hadde med stor sannsynlighet fått 2-3 og hatt 12-13 ekstra minutter på oss til å få utligningsmålet. Men uansett, jeg har sagt min mening om både Hauge og Viking, og skal avslutte denne diskusjonen med å igjen understreke at vi taper på grunn av tullespillet vårt i første omgang og skal ikke skylde på noe annet.

Lenke til kommentar
som Raste sier at det er 50-50 er høyst tvilsom, men akseptabel siden Viking ødela for seg selv. Men å gi gult kort for filming der er bare tragisk og patetisk.

Det var jo enten/eller i den situasjonen der. Hadde Hauge kun vinket spillet videre uten å gitt gult kort ville det vært feil siden det var kontakt, og hvis han ikke hadde gitt gult kort burde han mest sannsynlig dømt straffe.

Jeg er ikke tilhenger av verken Vålerenga (HAT!) eller Viking (FYSJ), men det var en klar straffe.

Lenke til kommentar

Fornøyd med tre poeng og de første 20-25 min. Da var vi gode og viking dårlige, etter det så var viking gode og de kommer til å kjempe i toppen i år. Uwe viser at han er en god trener og gjør bra bytter. Vi gjør ikke så veldig bra bytter, vi bytter Hæstad mot offensivt når vi blir pressa så hardt så er ikke fornøyd med de byttene. Jeg synes den straffesituasjonen som blir diskutert her oppe er 50-50, viking spillern kaster seg litt ekstra men jeg har sett klarere straffer enn den der. Viking spillern kaster seg litt for mye og da ser Hauge det i stedenfor at han blir felt litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...