kaaasen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg finner absolutt ingenting usportslig ved å mene at noen fortjener kort. Det er hinsides utvanning av begrepet. Idiotisk knebling av spillerne. Men det er jo en trend i dagens fotballnorge at hverken spillere eller trenere skal få lov til å mene noe som helst før karantener og kort vanker. Kvalmende politisk ukorrekthet som har gjort sitt inntog. Å gi kort fordi en spiller, gud forby, mener at noen har grisespilt såpass at kort er på sin plass er toppen av overfomynderi og stripesyke (spilleren fikk atpåtil kort, så Helstad opplevde situasjonen korrekt). Tror du har misforstått det litt. Det er ingen særnorsk regel dette her. Denne gjelder i internasjonale kamper i regi av FIFA og UEFA også. Du skal jo selvsagt få ha din egen formening om dette her, men du vil da også fortsette å bli veldig overrasket hver gang en spiller får gult kort for dette vil jeg tro. At du ikke ser det som usportslig... vel... deg om det. Jeg synes det er særdeles usportslig å prøve å få en spiller booket eller utvist, og det ødelegger nå kampen mer enn uthaling av tid. Selv har jeg ikke noe imot det, og applauderer Johnsen på lik linje med resten av Unionen hvis vi ligger an til å vinne (noe vi ikke er alt for vant med de siste årene i Drammen, hehe). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Tror du har misforstått det litt. Det er ingen særnorsk regel dette her. Denne gjelder i internasjonale kamper i regi av FIFA og UEFA også. Jeg håper ikke du tror det beroliger meg Er glad jeg la fotballskoene på hylla. Hadde ikke orket å drive en idrett hvor man så til de grader går systematisk inn for å kneble deltagerne. At du ikke ser det som usportslig... vel... deg om det. Jeg synes det er særdeles usportslig å prøve å få en spiller booket eller utvist, og det ødelegger nå kampen mer enn uthaling av tid. Selv har jeg ikke noe imot det, og applauderer Johnsen på lik linje med resten av Unionen hvis vi ligger an til å vinne (noe vi ikke er alt for vant med de siste årene i Drammen, hehe). Det ødelegger absolutt ikke kamp om du blir klippet ned og forteller dommeren at det mener du var overtramp nok til gult kort. Det er en ærlig mening. Det hadde vært greit om fotballspillere kunne få lov til å uttrykke dem i ny og ne Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 At Helstad ble klippet ned er vel en noe heftig uttalelse. Det var frispark og gult kort til Glenn, men han ble ikke klippet ned. Der ble derimot Sørlie, av Bakke. Ingen som ble overasket? neeehh. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg kan ikke se at jeg skrev at Helstad ble klippet ned? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Brann leder fullt fortjent 1-0 ved pause, får håpe de fortsetter godspillet i 2. omgang, kanskje hever det enda et hakk. Er det forresten normalt å gi gult kort for å mene at noen andre bør få kort? Mest fjollete gule kortet jeg har sett og det er jo i så fall en helt idiotisk føring dommerne har. Her blir Helstad meid ned og viser med hånden at det bør bli kort, så får han selv gult kort (han som spente han ned fikk det også). Ja, det er helt normalt å gi gult kort til spillere som prøver å snakke på andre spillere gult kort. Det er usportslig så det holder, og det er vel også grunnen til at det gis gult kort for det. Helt normalt? I hvilken liga er det helt normalt? En gjeng forståsegpåere her på berget har funnet ut at dette er en uting som bør slåes fryktelig ned på. Greit, jeg ser at det er kvalmt når spillere går og småkoser med dommeren for å fremprovosere et gult kort, men det må da være lov å ha meninger om saken Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Sett Premier League i det siste ibrotha? Eller hva med Serie A? En mening har selvsagt alle lov til å ha, men den bør de holde for seg selv. Det hjelper ingen å prøve å snakke på en annen spiller et gult kort. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det ødelegger absolutt ikke kamp om du blir klippet ned og forteller dommeren at det mener du var overtramp nok til gult kort. Det er en ærlig mening. Det hadde vært greit om fotballspillere kunne få lov til å uttrykke dem i ny og ne Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Og om du leser det så henviser jeg meg til brukeren kimaasen. Hvor jeg poengterer om han blir klippet ned (ikke Helstad, men han som i kimaasen) så blablabla. Klippet kan for ordens skyld erstattes med albuet, skubbet, holdt osv. Du misforstod innlegget. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ah, jeg tenkte visst litt mer konkret enn deg. Og du har et poeng. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Sett Premier League i det siste ibrotha? Eller hva med Serie A? En mening har selvsagt alle lov til å ha, men den bør de holde for seg selv. Det hjelper ingen å prøve å snakke på en annen spiller et gult kort. Tja, jeg har da sett en del premier league og champions league i år, syns ikke det er så mange eksempler på folk som får gult pga slikt. Det kommer selvsagt an på hvordan man opptrer. Sier man at det på en fornuftig måte, feks; "Nei fillern og dommer, nuh er det på tide at de lufter kortstokken" - så ser jeg ikke helt hvorfor man skal få gult Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) VG spår fullt hus på Ullevaal på søndag, når VIF og RBK møtes. Tviler sterkt på det, selv om salget på 15.000 billetter i går (har ikke oppdaterte tall) er meget bra. Edit: Fant noen tall: Kl. 10:00 torsdag morgen er det solgt 15558 billetter melder Sjappesjef Veie. Svingene fylles nå ganske fort opp! Skal du stå på noen av klanens felter bør du løpe til Sjappa: Vestbredden: KUN 150 billetter igjen Bendit Øvre/GAZA: Kun 400 billetter igjen Det betyr at disse feltene er utsolgt i lang tid før kampdag og ingen salg av dette på kampdag… LØP og kjøp! Edit: Og dette sier VIFs offisielle side: Onsdag ettermiddag er det solgt 16450 billetter til Vålerengas kamp mot Rosenborg på Ullevaal førstkommende søndag. Svingene fylles raskt opp og Klanens tribuner er snart utsolgt. Endret 16. april 2008 av Olum Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hehe. Blir det min tur å nevne medgangssupportere nå eller? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Var jo heller ikke snakk om en lang tirade fra Helstad, der han skjeller ut dommeren til de grader (ref Andresen når han fikk gult denne runden), men en enkel håndbevegelse som viste hva han mente. At det faktisk er han selv som blir tatt, og han ikke kommer til som en 3. part og prøver å få "snakket på" gult kort til noen, ser jeg også på som et moment som rettferdiggjør en uttalelse om alvorligheten av situasjonen, og evt straff. Snu på det, om en takling ser helt grisestygg ut, men egentlig er ufarlig og helt "ren" (først på ballen). Om da "offeret" skulle gi beskjed om at spilleren ikke skal få gult, kan han selv da risikere å få gult for å "prøve å påvirke dommeren"? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hehe. Blir det min tur å nevne medgangssupportere nå eller?Det må i så fall være alle RBK-supporterne i oslo som kommer strømmende til VIF-RBK har alltid hatt høye tilskuertall Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Tipper slik neste runde. Stabæk - Brann H TIL - Viking H LSK - Molde U Godset - Lyn U VIF-RBK B FFK - B/G H Endret 17. april 2008 av Armageddon Lenke til kommentar
Quaresma Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Tipper slik neste runde. Stabæk - Brann H TIL - Viking H LSK - Molde U Godset - Lyn U VIF-RBK B FFK - B/G H Ok, men håper på at Viking vinner oppe i nord. De har slitt ganske hardt der, og har ikke vunnet siden 2000. :S Men Tromsø har fått inn en masse nøkkelspillere, og kan være vanskelig å slå. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg håper faktisk Rosenborg slår Vålerenga. Alt annet enn suksess for Martin Andresen! (Ja, jeg tror Brann er i stand til å ta gull uten Martin, men at han gikk til Engen gjør meg uansett til en bitter jævel.) Ellers tror jeg på nok en jevn kamp på Nadderud for Brann. Neste hjemmekampen til Brann er vel mot LSK? Altså to tøffe kamper for vår del. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 For ikke å snakke om at turen går til Alfheim runden etter der igjen Er ikke noe lettere for Tromsø sin del: Viking(H) Rosenborg(B) Brann(H) Hvor mange poeng de kommer ut av disse kampene med vil nok avgjøre hvor stort potensiale årets lag har. Lenke til kommentar
SteinrQys Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 For ikke å snakke om at turen går til Alfheim runden etter der igjen Er ikke noe lettere for Tromsø sin del: Viking(H) Rosenborg(B) Brann(H) Hvor mange poeng de kommer ut av disse kampene med vil nok avgjøre hvor stort potensiale årets lag har. Det er fullt mulig for Tromsø å slå alle de lagene der hvis de bare spiller på sitt beste.. Tromsø er hatt en fin åpning i Tippeligaen 08. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Vel,da trengs det mer farlighet i boksen. Eneste målet scort av en spiss i år er på straffe. Tror Tromsø rett og slett trenger Moldskred langt mer enn jeg skulle ønske. Rush trenger en rask kar ved siden av seg for å virkelig slå til,selv om han kommer til gode sjangser alene. Det Tromsø har gjort godt i år er å stenge igjen bakover,har jo sluppet inn færrest av alle i serien. Kanskje ikke rart med et stopperpar som Koppinen og Reginiussen. Når det gjelder kampene har Tromsø god vane for å slå Viking og Rosenborg hjemme. Brann er jeg litt mer usikker på, går litt fram og tilbake. Men ser ingen av de tre som sikre,alle er gode lag som med godt spill kan stikke av med de tre poengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå