Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]

Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og Adressa elsker RBK.. :D

Uansett, regner med at TV2 klarer å holde seg på matta når det gjelder favorisering av klubber. Tok liksom litt av i fjor, men siden gullet gikk til Bergen, var det egentlig ikke så mye å si på det. Lurer på det samme skjer i år, når gullet kjem heim.

Lenke til kommentar

VG's Tabelltips:

Nr. 1: Viking

Nr. 2: Rosenborg

Nr. 3: Brann

Nr. 4: Vålerenga

Nr. 5: Stabæk

Nr. 6: Lillestrøm

Nr. 7: Tromsø

Nr. 8: Fredrikstad

Nr. 9: Lyn

Nr. 10: Strømsgodset

Nr. 11: Ham-Kam

Nr. 12: Molde

Nr. 13: Aalesund

Nr. 14: Bodø/Glimt

Lenke til kommentar

De tippes lavt fordi lag som kommer opp fra førstedivisjon ofte sliter i sin førse sesong pluss at stallen til Glimt ikke virker like bred som mange andres. Når man er supporter av et lag er det alltid lett å føle at ting virker litt bedre enn de ser ut fra utsiden,merker det selv også til tider.

Når det gjelder Glimt bør de vel bare være glad for at de blir tippet lavt og kan da heller overraske med godt spill. Det er ikke rart mange tipper uten overraskelser,de vil heller holde seg på det trygge som jeg sa tidligere.

Lenke til kommentar

Hadde i alle fall gjort seg med en eller annen 13.-plass, sett bort i fra Avisa Nordlands tipping, som jeg holder for å være en av de mer useriøse.

Klart, jeg er ihuga Glimt-supporter, og det gir meg definitivt et feil blikk av virkeligheten til tider. Men, man vil så veldig gjerne, ikke sant!

Dessuten ser det ut til at de fleste tror at Glimt ikke greier seg uten Runar Berg på midtbanen. Greit nok, han er en stor ressurs både fremover og bakover, han har en gylden pasningsfot og mer rutine enn de fleste. Allikevel har Glimt en meget god juniorstall (noe de forøvrig viste i fjorårets juniorcup/serie, eller hva det nå heter), der de kom veldig langt (semifinale?), og en mann som Anders Karlsen er kapabel til å fylle Bergs plass. Det har han vist, selv om det var i 1.div, men det sier ingenting om at han ikke kan klare det i TL også.

Klart, Glimt er en outsider slik som de blir tippet, men det hadde gjort seg om de i alle fall av en avis hadde blitt tippet bare en eneste plass høyere opp. Og når feks dagbladet skriver følgende: "Syltynt i forsvar. Må stole på uprøvde Lædre Bjørdal." og "Resten av midtbanen holder ikke Bergs nivå, dog er Bjarnasson spennende", så er kanskje det en sannhet med modifikasjoner. Lædre Bjørdal har jo spilt på aldersbestemte landslag, det samme har Ruben Imingen, som vi forhåpentligvis ser denne sesongen, så å si at forsvaret er syltynt er vel å ta hardt i. Ikke det beste forsvaret i tippeligaen, definitivt, men med jokere som Hamoud og Johansen på sideback-plassene, kan dette bli et forsvar som lager mål!

Når det gjelder midtbanen har Glimt nevnte Anders Karlsen, en bunnsolid mann som Olav Råstad, som er en utpreget defensiv midtbane, og spennende nye Bjarnasson. Islendinger er alltid en hit i Norge. Siste gang Norge tapte for Island var forøvrig på Aspmyra (rett meg om jeg tar feil?), så Bjarnasson har forhåpentlig med seg gode minner tilbake til Aspmyra.

Lenke til kommentar
Tv2 er forelsket i Brann, så ingen bombe.

På samme måte som Dagbladet elsker VIF.

Og VG elsker.. Sånn ca. alle østlandslag.

TV2 ligger vel i Bergen og har så er nok litt nasjonalistiske. Men uansett, brann spiller best fotball så det er greit! Jeg er ikke bergenser :p

Lenke til kommentar
Tv2 er forelsket i Brann, så ingen bombe.

På samme måte som Dagbladet elsker VIF.

Og VG elsker.. Sånn ca. alle østlandslag.

TV2 ligger vel i Bergen og har så er nok litt nasjonalistiske. Men uansett, brann spiller best fotball så det er greit! Jeg er ikke bergenser :p

Ja, og VG/Dagbladet ligger i Oslo. :)

For å si det slik: Jeg har ikke i mot at TV 2 er en "Brann kanal" som alle syter sånn om.

Lenke til kommentar

Nå var det vel Nils Johan Semb som stod bak tabelltipset, i hvert fall veldig sentral. Å få meg til å tro at en østlending noengang kan bli rasjonell nok til å ha et objektivt syn på Brann, enda mer være Brann-tilhenger, det blir som å se griser fly i det nedfrossete helvete :green:

Davy Wathne tipper Brann på 8.plass. VG Brann på 3. TV2 Brann på 1. og Dagbladet Brann på 1.

Tror det vil bli jevnt uansett. Brann må være like jevne hele veien, slik som i fjor. Tror ikke noen lag kan ha en dårlig periode over 4-5 kamper uten at det betyr at gullet glipper. Marginene gikk Brann sin vei i fjor, det er ikke dermed sagt at det samme skjer i år. Helstad scorer ikke i treningskamper og Huseklepp er ute i flere uker. Jeg forbeholder meg retten å være litt pessimistisk. Om noen andre skal ta gullet så håper jeg på Viking eller Tromsø.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvem blir underdogen i år? Dere vet det laget som tross alle spådommer og odds fyker opp som en bjørn før ferien, og daler ned som en møllespist skinnfell etter ferien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...