Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]

Raste

Anbefalte innlegg

Blir jo veldig spennende denne sesongen, er jo en del lag som kjemper om gullet her. selvsagt kjemper alle lag om det men kandidatene er selvsagt RBK,Brann,Viking,Lillestrøm og muligens Stabæk som en mer outsider. resten av laga slåss vel på midten av tabellen elr havner i nedrykkstriden.

Håper ærlig talt Vålerenga er samspilt nok til at de kan kjempe helt oppi der, Martin Andresen er smart han vet nok hva han driver med i Vålerenga, han har jo forsterka laget betraktelig. Er jo helt rart hvis de ikke er heelt oppi der egentlig. Tror Viking fort kan overraske den sesongen her. Men RBK har noe å bevise fra i fjor, så tror de har forberedt seg grundig før sesongen. Blir jævlig gøy å få med seg i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Treningskamp mellom Glimt og Tromsø i morgen, så får vi se hvor landet ligger. Synd med Miller, men han kommer til å gjøre det stort i RBK. Et av de største talentene i serien i år.

Og for de som er interessert vant Tromsø denne 2-1 etter to mål av Tommy Knarvik ;) Tromsø hadde visst god kontroll på Glimt defensivt etter smellen baklengs som kom i starten. Det gir TIL to seire på rad etter 3-0 kampen mot Viking.

Er selv fornøyd med at TIL tippes på 7 plass,kunne gjerne vært en eller to plasser lenger ned også. De gjør det alltid best når det ikke forventes noe og de kan sloss nedenfra.

Lenke til kommentar

TIL kan ikke sies å ha hatt "god kontroll" på Glimt, ettersom det var Glimt som styrte mesteparten av kampen. Resultatet speiler ikke kampen som helhet, men det er ingen sure miner fra min side, etter som det faktisk er resultatet som teller. Vil bare si i fra at TIL ikke hadde "god kontroll". Andreomgangen regjerte Glimt spillet, mens TIL kan sies å ha hatt kontroll i første omgang etter Glimts tidlige mål.

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg virkelig på hvilken kamp du har sett på. Du kan gjerne si at Glimt hadde ballen mer til tider men det har tiden betydning når de ikke klarer å omsette det til mål. Når jeg sier de hadde kontroll vil det si at de ikke ble satt på de store prøvelsene men holdt stand selv om Glimt prøvde seg noen ganger.

Lenke til kommentar

Du sa TIL hadde, og jeg siterer, "god kontroll på Glimt defensivt etter smellen baklengs som kom i starten". Jeg sikter ikke til hvor mye Glimt hadde ballen eller ikke hadde ballen, men når et lag har "god kontroll" er det gjerne slik at det ikke tillater det andre laget til noe truende offensivt spill. Glimt prøvde seg, som sagt, og jeg nekter ikke for at ikke TIL holdt stand, men utfallet av andre omgang kunne fort ha vært et annet. TIL hadde ikke "god kontroll" i andre omgang, men kontroll, det hadde de.

Lenke til kommentar

VG's Tabell så langt:

Nr. 1: ????????

Nr. 2: ????????

Nr. 3: Brann

Nr. 4: Vålerenga

Nr. 5: Stabæk

Nr. 6: Lillestrøm

Nr. 7: Tromsø

Nr. 8: Fredrikstad

Nr. 9: Lyn

Nr. 10: Strømsgodset

Nr. 11: Ham-Kam

Nr. 12: Molde

Nr. 13: Aalesund

Nr. 14: Bodø/Glimt

Endret av Bangern1991
Lenke til kommentar

Ja, det hadde vært artig om de to kunne fått sin andel spilletid i årets sesong, har god tro på dem begge. Når det gjelder Jo Sondre Aas så vurderer RBK å låne ham ut. Haugesund var inn i bildet, men ble ikke noe av. Vi får se hva som skjer.

Endret av Benitez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...