Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]

Raste

Anbefalte innlegg

Ikke noe stygt om Alta, men jeg tviler på at en spiller som havner der kommer til å bli noe stort. Hadde han vært et stortalent/spiller så hadde nok større klubber hatt ut følere på han. At Viking ikke hentet han er vel også et tegn på at han ikke har det som skal til for å slå gjennom på et (nogenlunde) høyt nivå.

Sant, nettopp derfor spillere som Konan, Sapara, M.Andresen, Doffen +++ "kun" spiller i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man god nok får man spille på det aller høyeste nivået, uavhengig av nasjonalitet. Problemet til spillere fra Afrika er at de ikke er garantert arbeidstillatelse i land som England dersom de ikke har spilt nok landslagskamper.

Av de du nevner så er det i mine øyne kun et spørsmål om tid før Sapara og Konan forsvinner til utlandet. Doffen spolerte sjansen sin mens Martin begynner å dra på årene, pluss at han nettopp har fått seg en ganske så lukrativ stilling i VIF.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

LarsP: Dette høres ut til å stemme for meg og, Jeg undrer meg derfor på hvor dedikerte til hvem/hva de forskjellige klubbstyrene er når de henter spillere fra det billigste marked, for så å oppbevare dem en liten stund,

og så selge dem med stor fortjeneste? Har de oss fotballfans i fokus, eller har de klubbkassen,

egen vinning i fokus?

Har vi i bunn og grunn for disse fotballøkonomene ingen annen verdi enn betalende kveg?

Hva med å bygge opp noe spektakulært??

Det ver slett ikke sikkert at det ikke lønner seg i lengden ...!?

:)

Lenke til kommentar
Av de du nevner så er det i mine øyne kun et spørsmål om tid før Sapara og Konan forsvinner til utlandet. Doffen spolerte sjansen sin mens Martin begynner å dra på årene, pluss at han nettopp har fått seg en ganske så lukrativ stilling i VIF.

Tja, vet ikke helt med det. Sapara har en ankelskade han aldri blir kvitt og Konan spiller ikke fast i RBK? Dessuten briljerte ingen av de sist sesong, greit at Sapara var god når RBK var gode, men så fort det buttet i mot var han kun lat og sutrete.

Lenke til kommentar
Tja, vet ikke helt med det. Sapara har en ankelskade han aldri blir kvitt og Konan spiller ikke fast i RBK? Dessuten briljerte ingen av de sist sesong, greit at Sapara var god når RBK var gode, men så fort det buttet i mot var han kun lat og sutrete.

Litt enig der. Er redd for den ankelskaden hans, virker som han må spille store deler om ikke hele resten av karrieren med den, hvis han ikke vil ta seg en lengre pause. Angående Konan syns jeg Henriksen og Hamrèn også for den saks skyld bør involvere han mer i 11´eren. Husker godt vårsesongen i fjor før skaden hans. Putta vel 4 mål på 6 kamper eller noe ;)

Lenke til kommentar
Jeg undrer meg derfor på hvor dedikerte til hvem/hva de forskjellige klubbstyrene er når de henter spillere fra det billigste marked, for så å oppbevare dem en liten stund, og så selge dem med stor fortjeneste?
Tipper vi ser en del endringer på overgangsmarkedet etter Webster-dommen, kanskje spesielt her i Norge. Afrika-importen blir plutselig mindre lukativ med tanke på gjensalg. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Non-EØS-regelen er på vei bort, ergo bør ikke det være noe problem med tanke på at han har landskamper for aldersbestemte landslag.

Om han har landskamper for aldersbestemte landslag, hadde tydeligvis ingenting å si utlendingsdirektoratet, siste Diomande var innom Norge. Den gang var det ihvertfall krav om at spillern måtte garanteres et hvis antall kamper for å få lov til å bli. EØS-regelen hadde ingen ting å si i dette tilfellet. Grunnen til at LSK ikke kunne gi noen slik garanti, var at spillern hadde gått skada lenge, og var først spilleklar til rett før seriestart.

Men hvis Alta nå har sikra seg spillern, så er det jo bra for dem. For det er utvilsomt stort potensiale i den gutten. Det veit alle som har sett ham på trening og i kamp for LSK2. Klarer han å utvikle seg videre i Adecco-ligaen, kommer han nok til å ende i en TL-klubb innen 1 år eller 2.

Pantera

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/sport/2008/02/29/528440.html

Tror dette er begynnelsen på noe vakkert mellom media og VIF. Tror og håper at Enga tar over medias søkelys den kommende sesongen. Det vil si den negative delen. Kanskje Enga har potensiale nå, men det første sekundet resultatene ikke er der, kommer media til å hakke kjøtt til de ser bein. Linken er egentlig ikke så relativ. Ser bare for meg at Tv2 er litt bitre på Andresen.

Lenke til kommentar

Vålerenga har jo alt å tape denne sesongen. De har jo satset enormt på trenersiden med en trener for hver lagdel, en hovedtrener og Andresen som spillende manager/Gud. I tillegg har de ikke akkurat handlet billig.

Lenke til kommentar
Vålerenga har jo alt å tape denne sesongen. De har jo satset enormt på trenersiden med en trener for hver lagdel, en hovedtrener og Andresen som spillende manager/Gud. I tillegg har de ikke akkurat handlet billig.

Jeg må innrømme jeg er uenig der. Det tar tid å spille inn et nytt lag. Det tar å få alt på plass. Tror vi fort kan finne VIF på en 4. - 5. plass etter sesongen, og det ser jeg ikke på som en nedtur.

Lenke til kommentar
Ser på LSK, Brann og RBK som de store favorittene. Ser overhodet ikke på VIF som noe trussel, tror dessverre ikke Andresen blir en skuksess.

Si ikke det si ikke det, jeg har sett på midtbanen samt spissene som det store problemet når det gjelder mangel på mål, en kreativ Lars Iver Strand samt Andresen kan få fart på sakene...

Personlig ser jeg på Viking som er farligere utforderer til seriegull enn hva LSK er.

Håper uansett RBK kommer tilbake til sitt gamle jeg, Norge trenger et lag i CL. og jeg tviler på Brann kan gjøre den jobben. Syntes det er litt dumt at vi har fått opp lag med "stadio flauser" som Briskeby og Aspmyra fremstår i dag, det var en av grunnene til at jeg ville ha Odd-Grenland i TL. fremfor Glimt. Håper uansett RBK og Viking fåt fart på stadioplanene så vi får noen stadioner med over 30.000 og kanskje til og med VIF som enten får 22.000 eller 32.00 (!)

Viking er ingen trussel, uten en peter Ihje.

Lenke til kommentar
Ser på LSK, Brann og RBK som de store favorittene. Ser overhodet ikke på VIF som noe trussel, tror dessverre ikke Andresen blir en skuksess.

Si ikke det si ikke det, jeg har sett på midtbanen samt spissene som det store problemet når det gjelder mangel på mål, en kreativ Lars Iver Strand samt Andresen kan få fart på sakene...

Personlig ser jeg på Viking som er farligere utforderer til seriegull enn hva LSK er.

Håper uansett RBK kommer tilbake til sitt gamle jeg, Norge trenger et lag i CL. og jeg tviler på Brann kan gjøre den jobben. Syntes det er litt dumt at vi har fått opp lag med "stadio flauser" som Briskeby og Aspmyra fremstår i dag, det var en av grunnene til at jeg ville ha Odd-Grenland i TL. fremfor Glimt. Håper uansett RBK og Viking fåt fart på stadioplanene så vi får noen stadioner med over 30.000 og kanskje til og med VIF som enten får 22.000 eller 32.00 (!)

Viking er ingen trussel, uten en peter Ihje.

Ijeh er da fremdeles i Viking, han...og ingenting tyder på at han drar noe sted med det første.

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...