Gå til innhold

Scart - HDMI converter?

Anbefalte innlegg

Hei hei. Jeg vurderer å kjøpe meg surround-annlegg til stuen. Problemet her er at de annleggene jeg ser på har stort sett HDMI tilkobling, mens jeg har en gammel TV med kun scart. Er det mulig å få tak i en sånn converter, og evt hvor kostbart blir det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det receiver og høytalere du da tenker på som kun har hdmi? I så tilfelle har jo de fleste dvdspillere scart eller svideo og da kan du koble bildet rett til tven i stede for via receiveren.

edit: surround-annlegg kan være så mangt. Fint om du kunne henvist til hva det er du har sett på så vi kan hjelpe deg i samme retning.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Er det receiver og høytalere du da tenker på som kun har hdmi? I så tilfelle har jo de fleste dvdspillere scart eller svideo og da kan du koble bildet rett til tven i stede for via receiveren.

edit: surround-annlegg kan være så mangt. Fint om du kunne henvist til hva det er du har sett på så vi kan hjelpe deg i samme retning.

Har sett på dette: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...d=2912&p=50

Om jeg kjøper dette, hvordan kan jeg da sette det opp?

Har også en Samsung SV-DVD440 om det hjelper, og den har heller ikke HDMI input. http://www.samsung.com/no/products/oldmode...o/sv_dvd440.asp

TV'en har kun 2 scartinnganger.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Er det ikke bedre å bruke forsterker pengene til en ny TV?

Ellers vil ikke normale forsterkere kunne nedkonvertere til komposit som trengs for å koble til TVen. Det har de forbud mot. Å gå til innkjøp av den vist i tråden over meg, som nok er eneste løsning, er heller ikke langt unna en ny TV som er grei nok, og mest sannsynlig bedre enn den gamle TVen. Hvis det da ikke var av typen som kostet godt over 30.000,- på slutten av CRT tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...