Gå til innhold

Har glemt passordet, og kommer meg ikke inn på routeren

Stiian

Anbefalte innlegg

Jeg har glemt passordet på det trådløse nettverket mitt..

Routeren er av type 3com 3crwe554g72t. Finner jo selvfølgelig ikke manualen på denne, så noe ip for å komme seg inn på den har jeg ikke.. finner forsåvidt ikke dette på internett heller. Noen som kan hjelpe meg?

Litt stress å sitte me laptopen under telefonbordet for å ha internett;p

Endret av Stiian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ip-en for å komme seg inn på routeren finner du ved å ta start ->kjør->skriv: cmd->ipconfig.

hvis ip-adressen din er 192.168.0.xx(f.eks 48) å skal du i web-browseren din skrive 192.168.0.1

tilsvarende 192.168.1.23 = 192.168.1.1

tilsvarende 10.0.0.48 = 10.0.0.1

brukernavn pleier å vere admin, og passordet( standard) er ofte ingenting, eller "admin". kom tilbake hvis du misslykkess

Lenke til kommentar

what :S det var da en unaturlig IP... jeg snakker om IP-adressen du får når du sitter under telefonbordet ditt med en nettverkskabel koplet til dataen :/

hvis du resetter routeren, må du vere klar over at du da mister alle porter som du (eller noen i familien) har åpnet...

edit: det er ofte litt vanskelig å legge merke til resetknappen... de er ofte på størrelse med ei nål...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
ip'en som kommer opp er 0.0.0.0 ...

reset routeren. finn brukernavn/passord her: <a href="http://www.phenoelit-us.org/dpl/dpl.html" target="_blank">http://www.phenoelit-us.org/dpl/dpl.html</a>

sett opp routeren på nytt.

skriv opp passordet du lager et lurt sted. f.eks under routeren e.l.

Er ingen reset knapp på routeren

Although there's no hardware reset switch, you can perform a reset-to-factory-defaults by powering off the router, plugging a normal UTP cable into the WAN and any LAN port and powering up. (First time I've seen this trick!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...