Gå til innhold

Å få to kattar til å bu saman


Gjest Slettet-xZFMnIz6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hei!

 

Er det nokon som veit korleis dette kan gå an? Broren min har ein katt, og sidan han skal flytte, må kanskje katten bu hos oss, men me har allereie ein katt. Overraskande nok så vert det fresing, og det ser ikkje ut som om dei vil ha så mykje med kvarandre å gjere.

 

Er det noko me kan gjere for å få dei til å godta kvarandre? Berre la dei bu saman og vente?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Det kan gå begge veier.

Noen blir venner, noen bryr seg ikke om hverandre, og noen blir uvenner.

 

Jeg fikk en ny katt for litt siden og hadde en stor en. De snuste på hverandre litt, og ho lille var vedlig skeptisk.Var jo litt ensgselig fo at det her ikke skulle gå! Men etter noen par timer så sov de sammen. De leker ofte sammen, selv om han er litt hardhendt og det alltid ender med at ho hyler litt. :!: De er veldig glad i hverandre, og de er så vakre sammen. :thumbup: Må bare vente og se og krysse fengra for at det går!!

Lenke til kommentar

Da jeg hadde fått en kattunge ville ikke den store katten min godta det. Først prøvde den seg med fresing for at lillepus skulle bli så redd at den ikke ville bo hos meg, men den innså rast at det ikke gikk. Derfor ble det den store katten som flyttet ut (det var ikke jeg som jagde den ut, det var den selv som ikke ville bo hjemme lenger), den forsvandt helt og var bort i ei uke. Da den kom tilbake hadde den vel innsett at det ikke fantes noen annen vei enn å bli venn med kattungen, og det gikk helt fint, nå er de perlevenner!

 

Bare gi dem litt tid så går det vel greit! ;)

Lenke til kommentar
når jeg fikk min nye katt så tok det ca 1mnd før dem i det hele tatt så på hverandre... nå er dem perle venner... gi dem litt tid bare. dette er en hankatt og hunkatt vel og merke

 

Akkurat det samme skjedde her.

Hunnkatten vi hadde freste til den lille hannkattungen. Henne var jo allerede noen år da.

Det tok litt tid før de gikk overens, men nå kan vi ikke forestille oss at de faktisk freste til hverandre. De sover sammen, spiser sammen, leker sammen og vasker hverandre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...