jhmos Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Skulle formatere c: og legge inn på nytt. Brukte ikke bootdisk( feks win me startup disk). Prøvde heller å formatere via orginal win xp cd. Da dette ikke gikk, men jeg fikk opp en meny som hvor jeg skulle velge hvilken partisjon jeg skulle legge til operativsystemet, valgte jeg å slette den gamle partisjonen hvor det var operativsystem fra før dvs c:. Maskinen booter fra a: men det går ikke ann å kjøre cd rom med win xp og c: er på 8MB(den er 40GB)?? Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 [ironi]Som om jeg skulle sagt det selv...[/ironi] Kan du prøve å forklare litt nærmere? Du startet vha XP CD, slettet partisjon.... Jaha, opprettet du en ny partisjon og formaterte den da? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Prøv å gå inn i BIOSen og skjekk at CD-ROM booter før diskett. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 bruk en oppstartdiskett som kommer fra WIN98 ELLER ME skriv fdisk etter boot, og repartisjoner (slett alle partisjoner og start fra scratch) restart, sart med cdrom og skriv setup, eller install (husker ikke helt) Eller du kan be maskinen boote med me cdn eller win89 cdn og så starter instalasjonen av seg selv Lenke til kommentar
jhmos Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 [ironi]Som om jeg skulle sagt det selv...[/ironi] Kan du prøve å forklare litt nærmere? Du startet vha XP CD, slettet partisjon.... Jaha, opprettet du en ny partisjon og formaterte den da? Dette gjorde jeg! Startet pc med win xp allerede innstallert, med win xp i cd rom. Innstallering startet da med en gang. Fikk en meny som sa at det allerede var ett operativ system på pc`en og om jeg ville innstallere på en annen partisjon, slette eksisterende partisjon osv... Valgte å slette eksisterende selv om det ble advart mot dette. Dette tok litt tid og da maskinen restartet skjønnte jeg at jeg hadde "fese i grauden" Har ikke opprettet ny partisjon og formatert. Klarer ikke å kjøre fra cd rom selv jeg i bios har den først i den boot rekkefølgen. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Har ikke opprettet ny partisjon og formatert. Klarer ikke å kjøre fra cd rom selv jeg i bios har den først i den boot rekkefølgen. Vel, du burde altså boote fra WinXP-plata. Opprette c: på nytt og installere der. Men siden du ikke klarer å boote fra CD-rom lenger, så blir det kanskje litt problematisk.. Det skal da gå an å boote fra CD! Håper du får det til. Går jo an å bruke fdisk også da.. opprette c:.. men du må allikevel boote med en eller annen CD for å få installert Windows.. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har gjort det han her vil fram til 40-50 ganger uten å få til 8MB C: Men det skjedde en gang på skolen for lenge sida da jeg dreiv å tok NT4-Tracket til MSCSE-Sæfrikatet mitt. Eneste muligheten da er å slette alla part. på system disken, og la xp-sertup allokere alt til en part/volume. Så formaterer den av seg selv, og da skal det gå... Lenke til kommentar
jhmos Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Det skal da gå an å boote fra CD! Håper du får det til. Går jo an å bruke fdisk også da.. opprette c:.. men du må allikevel boote med en eller annen CD for å få installert Windows.. cd`en skal vel egentlig auto starte når bios booter fra cd rom først. Når jeg prøver med å skrive install/setup etter å ha brukt win me oppstartsdisk til å få tilgang til e:(cd rom) får jeg beskjed om at kommandoen er ugyldig. Får prøve meg på fdisk. har lte kjennskap til bruk av det. Noen tips? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 ta deg god tid, mann lærer ved å feile :wink: Har me disketten støtte for cdrom??? (trodde det iallefall...), ellers se i bios om maskinen finner cdromen http://www.bootdisk.com/ er en link som har vært oppe på forumert før, men jeg har aldri testet boot diskettene der... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Feilpostet i annet om data, passer under programvare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg