Gå til innhold

Overføre fra pc tilbake til minnekort m.m.

Anbefalte innlegg

Har Canon S3IS kamera og programmene Picasa og Faststone Image Viewer. Har også en HP-printer med kortleser i tillegg til at min pc har innebygd kortleser.

Jeg er vel for en fersking å regne. Har så langt overført bilder jevnlig til pc og redigert litt. Det jeg nå sliter med er å overføre bildene tilbake til kameraets minnekort. (Grunnen til at jeg vil gjøre det er at jeg skal vise noen bilder på TV-skjerm i et hjem uten pc og annet utstyr. Kun TV tilgjengelig der, og har derfor tenkt å koble kameraet til denne).

Hvordan kan jeg gjøre følgende på enklest mulig vis:

1. Jeg har mange bilder, men skal plukke ut ca 100 bilder som skal overføres fra pc til minnekort.

2. Overføre disse bildene fra pc til minnekort.

Vel, punkt 1 er greit i Picasa. Lett og oversiktlig å velge ut de bildene jeg vil overføre, men der stopper det. Tror jeg må bruke andre verktøy/program? Jeg prøvde med Picasa og eksportere som html-side eller noe slikt, for deretter å finne de eksporterte bildene i windows utforsker, og deretter overføre til minnekortet som jeg da hadde satt i HP-printeren. Det fungerte bare delvis og på ingen måte bra nok. Dessuten burde det ikke være så j...a tungvint.

Det må da finnes enkle måter å gjøre dette på?

En annen ting til slutt:

Har innebygd kortleser i min pc, i front sammen med diskettstasjonen. Har prøvd å satt inn minnekortet i riktig spor her, men det skjer ingenting. Finner ikke kortleseren som egen stasjons-bokstav under "Min Datamaskin". Hva må til for å få denne kortleseren til å fungere?

Beklager hvis noe lignende har vært tatt opp tidligere. Er nokså stressa og forbanna akkurat nå. Skulle vært ferdig med dette for et par timer siden.

Alle tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva slags maskin du har, men det første som slår meg er at du muligens må innstallere noen drivere til kortleseren?

Edit: en annen mulighet er å la pc gjenkjenne kamera som en USB enhet og ikke et kamera, da vil du få tilgang på kameraet som en hdd.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Ett annet problem også:

post-108962-1199117344.png

Bildet viser mappene på minnekortet. Visste ikke hvor jeg skulle overføre bildene, så tok et par bilder med kameraet først. Deretter sjekket jeg hvilken mappe de ble lagt i. (102CANON). Så jeg overførte bildene til 102CANON-mappa. Men når jeg setter kortet i kameraet og skal se på bildene, så er det kun de 2 bildene jeg har knipset med kameraet som er der. Skulle jeg overført til en annen mappe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...