Kakestykke Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg siterer: "TIL ALLE ANTIFYRVERKERIFOLK Håper det smeller masse raketter utenfor husene deres de nærmeste dagene. Hva er poenget med å grine over at folk skyter opp raketter i dagene før og etter nyttårsaften? Dette synes mange er gøy, la de ha det litt høy i noen dager, smellinga er bare i noen få dager og dette tåler dere. Skal dere være kjipe og grinete kan dere dra til et annet land og bo der. Og en annen ting: Slutt og klag over at folk blir skadet og slikt. Det er et svært lavt antall som blir skadet i forhold til det media blåser opp og forteller om. Media skal alltid blåse opp skadene. Jeg har selv vokst opp med hjemmemekka bomber og slikt hvert år, og det har aldri skjedd noen skade med meg eller noen jeg kjenner. Flaks, sier du? Vel, tja, kanskje, men jeg vil heller påstå at de som BLIR skadet har uflaks. Dere klager riktignok over at ting blir skadet og slikt og dette er forståelig. Det ryker fort noen postkasser og lamper, og dette og dette forstår jeg godt. Likevel er dette snakk om filleting, det er frustrerende, jeg vet det, men alternativet er at mange mekker harde bomber som før i tiden. Dere har sikkert opplevd det i deres egen barndom og husker hvor gøy det var. La unge gutter og jenter (?) kose seg med slike ulovligheter, og ikke drep ungdomstiden. Jeg vet jo også at ungdomstiden ikke blir ødelagt kun pga å drepe fyrverkerisalget, men i dag skal alt være så fy-fy. Dette er bare ett skritt på veien til total forbud av alt mulig. Husk at dette er langt bedre enn at ungdommen skal eksperimentere med salpeter." For en komplett idiot du er! Fytti grisen for en gjøk! Et forbanna surrehue av en intetforstående grinebiter. Her skal jeg forklare deg bånn seriøst hvorfor du tar feil og er en tulling: Poenget med å grine skjønner du nok ikke før du selv rammes. Moroa med å sende opp et raketter ulovlig er ikke verdt synet til 30-40 mennesker årlig, pluss hus og hele pakka. Det er dessuten 18-årsgrense. Ikke noe for mindreårige. Det hjeper ikke at det er FÅ som blir skadet. Vent til du selv blir ødelagt og resten av gjengen din sier det er flisespikkeri og en uviktig filleting! Så skjønner du kanskje hvilket rasshøl du er. Finne et annet land å bo i? At det er rakettforbud andre steder er ikke nok! Ærlig talt, er det ikke lov til å klage på rikets tilstand av den grunn? Idiotisk argument! Er du 4 år eller? Kose seg med ulovligheter? Hva faen snakker du om? Kan man ikke kose seg med å være lovlydig? Må man være kriminell for å ha det gøy? Kan man ikke finne glede i å være en lovens mann? For et udugelig argument! Man skal ha det gøy i ungdomstida, men i et velferdssamfunn som Norge skal det ikke være nødvendig å gjøre seg til kjeltring. Totalt forbud av alt ting? Stemmer du FrP eller? Så lenge det som forbys er farlige og unødvendige ting, ser jeg ikke problemet. Jeg setter pris på at Staten sørger for folk kan føle seg trygge. Det er du som syter her. Hva faen er dette fyrverkeriet godt for!? La det offentlige sørge for en trygg nyttårsfeiring på Akershus festning og andre plasser. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Poenget med å grine skjønner du nok ikke før du selv rammes. Moroa med å sende opp et raketter ulovlig er ikke verdt synet til 30-4020 mennesker årlig, pluss hus og hele pakka. Det er dessuten 18-årsgrense. Ikke noe for mindreårige. Det hjeper ikke at det er FÅ som blir skadet. Vent til du selv blir ødelagt og resten av gjengen din sier det er flisespikkeri og en uviktig filleting! Så skjønner du kanskje hvilket rasshøl du er. I fjor var det 20 mennesker som fikk øyenskader som følge av fyrverkeri, to av disse ble blinde. Greit at det er galt, men vær så snill å ikke overdriv tall osv. for å gjøre fyrverkeriet slemmere enn det er. Jeg støtter ikke at barn under 18 år får fyrverkeri, men det er de som gir disse barna fyrverkeri som må straffes, ikke hele befolkningen. Kose seg med ulovligheter? Hva faen snakker du om? Kan man ikke kose seg med å være lovlydig? Må man være kriminell for å ha det gøy? Kan man ikke finne glede i å være en lovens mann? For et udugelig argument! Man skal ha det gøy i ungdomstida, men i et velferdssamfunn som Norge skal det ikke være nødvendig å gjøre seg til kjeltring. Slik det ser ut så må man nok drive med ulovligheter for å kose seg i dette landet om få år. Men jeg er enig i at fyrverkeri bare bør sendes opp på selve nyttårsaften når det er lovlig, og ikke andre dager. Totalt forbud av alt ting? Stemmer du FrP eller? Så lenge det som forbys er farlige og unødvendige ting, ser jeg ikke problemet. Jeg setter pris på at Staten sørger for folk kan føle seg trygge. Det er du som syter her. Hva faen er dette fyrverkeriet godt for!? La det offentlige sørge for en trygg nyttårsfeiring på Akershus festning og andre plasser. Jeg er enig i at farlige, unødvendige ting godt kan forbys, men det finnes da vitterlig farligere ting enn fyrverkeri. Hva med tobakk, det skader miljøet og folk rundt deg. Synes du det er rettferdig at folk som vil f.eks utav en butikk må holde pusten for å ikke få i seg stoffet som noen folk står og sprer rundt seg i luften som tilhører alle? Nei, det finnes ting som må prioriteres høyere enn fyrverkeri, dette blir for dumt. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Poenget med å grine skjønner du nok ikke før du selv rammes. Moroa med å sende opp et raketter ulovlig er ikke verdt synet til 30-4020 mennesker årlig, pluss hus og hele pakka. Det er dessuten 18-årsgrense. Ikke noe for mindreårige. Det hjeper ikke at det er FÅ som blir skadet. Vent til du selv blir ødelagt og resten av gjengen din sier det er flisespikkeri og en uviktig filleting! Så skjønner du kanskje hvilket rasshøl du er. I fjor var det 20 mennesker som fikk øyenskader som følge av fyrverkeri, to av disse ble blinde. Greit at det er galt, men vær så snill å ikke overdriv tall osv. for å gjøre fyrverkeriet slemmere enn det er. Jeg støtter ikke at barn under 18 år får fyrverkeri, men det er de som gir disse barna fyrverkeri som må straffes, ikke hele befolkningen. Kose seg med ulovligheter? Hva faen snakker du om? Kan man ikke kose seg med å være lovlydig? Må man være kriminell for å ha det gøy? Kan man ikke finne glede i å være en lovens mann? For et udugelig argument! Man skal ha det gøy i ungdomstida, men i et velferdssamfunn som Norge skal det ikke være nødvendig å gjøre seg til kjeltring. Slik det ser ut så må man nok drive med ulovligheter for å kose seg i dette landet om få år. Men jeg er enig i at fyrverkeri bare bør sendes opp på selve nyttårsaften når det er lovlig, og ikke andre dager. Totalt forbud av alt ting? Stemmer du FrP eller? Så lenge det som forbys er farlige og unødvendige ting, ser jeg ikke problemet. Jeg setter pris på at Staten sørger for folk kan føle seg trygge. Det er du som syter her. Hva faen er dette fyrverkeriet godt for!? La det offentlige sørge for en trygg nyttårsfeiring på Akershus festning og andre plasser. Jeg er enig i at farlige, unødvendige ting godt kan forbys, men det finnes da vitterlig farligere ting enn fyrverkeri. Hva med tobakk, det skader miljøet og folk rundt deg. Synes du det er rettferdig at folk som vil f.eks utav en butikk må holde pusten for å ikke få i seg stoffet som noen folk står og sprer rundt seg i luften som tilhører alle? Nei, det finnes ting som må prioriteres høyere enn fyrverkeri, dette blir for dumt. I dagens verden må man overdrive litt for å få poengene sine fram. Jeg synes faktisk det er idiotisk at nyttårsaften - den dagen det syndes og drikkes mer enn noen andre dager i landet - skal være den dagen sivile mennesker skal få lov til å holde på med farligheter som fyrverkeri. Jada, det finnes farligere ting enn fyrverkeri. Men det er ikke et argument for at det ikke bør forbys. Tobakk bør forbys, helt enig. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Siterer fra vol.no: http://vol.no/nyhet.asp?F=F&N=20147 "10 personer i Nordland fikk øyeskader av fyrverkeri på nyttårsaften i fjor. På landsbasis fikk 128 personer øyeskader i løpet av nyttårshelgen. Mellom 20 og 30 av disse skadene er alvorlige, melder NRK Nordland". Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Siterer fra vol.no: http://vol.no/nyhet.asp?F=F&N=20147 "10 personer i Nordland fikk øyeskader av fyrverkeri på nyttårsaften i fjor. På landsbasis fikk 128 personer øyeskader i løpet av nyttårshelgen. Mellom 20 og 30 av disse skadene er alvorlige, melder NRK Nordland". Hehehe, takk for støtten! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg synes folk skal få ha fyrverkeri om de vil, jeg synes heller at vi skal satse mer på sikkerhet og viten rundt pyroteknikk blant folket. Jeg mener det er helt bort i natta at man skal totalforby noe fordi noen synes det plager dem. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jada, det finnes farligere ting enn fyrverkeri. Men det er ikke et argument for at det ikke bør forbys. Tobakk bør forbys, helt enig. Hvorfor skal du forby meg i å gjøre noe som helst? Hva om jeg setter igang et initiativ til å forby bibelen fordi jeg mener den er skadelig for barn så vel som voksne? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Vi har da en diskusjon om dette allerede https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=856478 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå