Hablabla Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hei! Jeg har xp på PC-en og hadde lyst til å teste ut VISTA så jeg installerte vista. Jeg hadde Vista og Xp på PC-en samtidig. Jeg likte ikke vista, så jeg fjernet d fra PC-en. Men vista er fortsatt et valg når jeg skrur på PC-en. Valgene er: Earlier version of windows Windows Vista Microsoft recovery console Hva må jeg gjøre for å få vista vekk fra den lista.? vet ikke om d var bra forklart, bare spør viss du ikke skjønner noe. MVH Hablabla Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Gå inn i boot.ini og fjern Vista som ligger under avsnittet "operating systems". Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Endre i boot.ini hjelper ikke da du fremdeles har Vista's bootloader. Du løser dette med å boote fra en XP cd , velge R for recovery console . - Deretter kjøre fixmbr kommandoen , da vil XP's bootloader bli lagt tilbake. Lenke til kommentar
Hablabla Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Det funket ikke. Det kom opp at viss jeg gjorde så ville jeg ikke kunnet ha kommet innpå noen av operativsystemene etterpå. finnes d ikke andre måter å gjøre dette på? Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Du kan bare laste ned fixmbr fila fra nettet et sted. Pass på at du laster ned den for XP og ikke den for vista. Om du ikke finner den noe sted kan du laste ned ultimatebootcd http://www.ultimatebootcd.com/ Endret 2. januar 2008 av Doleo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå