Gå til innhold

Skjærmkort Service hos komplett med ny kjøling?

Bladoman

Anbefalte innlegg

Gjelder garantien på komplett selv om jeg har byttet til Zalmanvifte på skjærmkortet mitt? Eller må jeg virkelig bytte til den gamle kjølingen igjen? (den funker dårlig, blir for varmt). Det er i såfall teit :p Den gamle kjølingen var rett og slett for dårlig... Skjærmkortet streika og må sendes inn, men tar de ikke å fikser det hvis jeg har byttet vifte.. ? -.-

Noen erfaringer?

Endret av Bladoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er i såfall teit :p

Er jo ikke teit det. Tenk om gud og hver mann hadde tenkt at de kunne lage produktet de har kjøpt bedre enn produsenten. Da hadde sirkusert vært i gang.

Glemte on-topic:

Er kortet virkelig fokka så kan det ikke skade å prøve å sende inn kortet med stockkjøleren.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Jeg har et Geforce 7900GT 512mb nå, det er det som har streika.. og kjølingen er byttet så gir opp garantien tror jeg..

Vil

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343732

eller

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343750

være en solid oppgradering?

Hva er egntlig forskjellen på de to kortene?

Er kjølingen bedre på Asus sitt?

Videre har jeg E6850 og 2 gig ram

Vil dette klare de fleste spill på ganske så nært opptil optimal grafikk? 1250-oppløsning(vet oppløsningen ikke er optimal, men skjærmen jeg har atm støtter ikke mere)

Endret av Bladoman
Lenke til kommentar
Garantien har nok gått når du har byttet vifte på kortet ja, så hvis du sender det inn så må du ta kostnadene selv. Du kan jo prøve å sette på den gamle vifa, men ser de at du har tuklet med den så er du like langt igjen.

Neid u har lov å bytte vite. Men du må nok sette på den orginale viften før du sender det inn, ellers kan det bli problemer, hvis de skal bytte det. De trenger nemlig viften for å sende den inn til produsenten som en del av kortet.

Lenke til kommentar
Jeg har et Geforce 7900GT 512mb nå, det er det som har streika.. og kjølingen er byttet så gir opp garantien tror jeg..

Vil

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343732

eller

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343750

være en solid oppgradering?

Hva er egntlig forskjellen på de to kortene?

Er kjølingen bedre på Asus sitt?

Videre har jeg E6850 og 2 gig ram

Vil dette klare de fleste spill på ganske så nært opptil optimal grafikk? 1250-oppløsning(vet oppløsningen ikke er optimal, men skjærmen jeg har atm støtter ikke mere)

Bortsett fra produsent, så er de kortene der helt like. Og det ene er billigere enn det andre, så kjøp det.

Jeg ser det er noen som sier at det er tillatt å bytte vifte selv, og fortsatt være innenfor garantien. (var så mye skrivefeil at jeg tipper det var det som var ment).

Dette er ikke tilfellet. Du kan ikke modifisere kortet, og fortsatt være innenfor den standardgarantien som produsent gir.

Det skader ikke å sette på stockkjøling og sende kortet inn igjen. Oppdager komplett det, så er det verste som kan skje at de vil ha betalt for å fikse kortet. Det du sier da er at du ikke vil ha det fikset, og ber de kaste det. Kjøp deg så et nytt kort.

Lenke til kommentar

Prøver å sende inn med stock kjøling, men hvis det ikke går skaffer jeg et 8800gts 512mb tror jeg...

Men vil orginalkjølingen på dette kortet holde? jeg har et ganske godt luftet kabinett og skal ikke overklokke. Hvis kortet skulle smelte vil jeg få nyy hvis jeg ikke har modifisert det på noe vis, og har godt avkjølt kabinett?? Hvis kjølingen holder gidder jeg fanken ikke å sette på Zalman Fatility-viften min på det nye, for sykt surt når garantien ryker..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Komplett har garanti på alle grafikkort selv om man har skiftet kjøler, så lenge man ikke må sende det tilbake pga. feil montering av kjøler :p Orginal kjøleren må monteres tilbake før man sender inn. Ingen som tror meg, ring komplett!

Lenke til kommentar

Har en xfx 8800 gt 640.

Jeg har akkurat det samme problemet. Jeg er utrolig skuffet. jeg har et veldig bra kabinett med god utlufting. Kortet fryser ved 75 grader ved full last. men det er mye artifakts før det. Jeg har tenkt og bytte det fordi vifta ved 100 prosent ikke greier og kjøle ned kortet.

Crysis fryser ved medium og stalker ved maks. stalker for arifakts ved medium

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...