Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

--

dymoletratag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest kvisetrynet

Jeg trenger råd:

1) Har en del kviser og nupper, spesielt på haka. Har noen av dere tips til en god kur, som fjerner kvisene raskt og effektivt, men også holder dem borte (i hvert fall en stund) etter jeg har slutta å bruke det? Ønsker egentlig ikke starte på noe så sterkt som roaccutan, da jeg blant annet har svært tørr hud i utgangspunktet og har hørt at dette forverres ved bruk av roaccutan.

2) På haka har jeg fått en del arr (røde flekker) som følge av kvisene. Er det noe jeg kan gjøre for å fjerne disse, eventuelt dempe rødheten? Er litt kjipt å skulle vente helt til de blekner av seg selv, ettersom det selvsagt tar sin tid. Dette må ikke være så dyrt, mtp at jeg ikke er særlig rik.

3) Er det noen som har erfaring med snus og forekomst av kviser? Jeg snuser lite ift det som er vanlig.. Har det stor betydning at jeg tar meg en pris i ny og ne?

Lenke til kommentar

1) Du kan prøve å ta babypudder over hele ansiktet før du legger deg, det hjelper veldig på meg, men det gjør huden veldig tørr.

2) Du kan prøve dekkstift. Det bruker jeg for å dekke over, når jeg har fått arr, o.l.

3) Tror ikke snus skal ha noe med kviser å gjøre.

edit:

Idag har jeg fått en stor jævel. Ligner litt på en jeg har hatt tidligere. Den er bare en enorm kul midt i panna. Den er helt rund og umulig å sprekke (ja, jeg prøvd pinefulle metoder også)

Den var ikke akkurat liten fra siden heller nei :p

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Idag har jeg fått en stor jævel. Ligner litt på en jeg har hatt tidligere. Den er bare en enorm kul midt i panna. Den er helt rund og umulig å sprekke (ja, jeg prøvd pinefulle metoder også)

Den var ikke akkurat liten fra siden heller nei :p

Fy fargeblyanter! Den var ikke mye liten og nett nei.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Jeg trenger råd:

1) Har en del kviser og nupper, spesielt på haka. Har noen av dere tips til en god kur, som fjerner kvisene raskt og effektivt, men også holder dem borte (i hvert fall en stund) etter jeg har slutta å bruke det? Ønsker egentlig ikke starte på noe så sterkt som roaccutan, da jeg blant annet har svært tørr hud i utgangspunktet og har hørt at dette forverres ved bruk av roaccutan.

2) På haka har jeg fått en del arr (røde flekker) som følge av kvisene. Er det noe jeg kan gjøre for å fjerne disse, eventuelt dempe rødheten? Er litt kjipt å skulle vente helt til de blekner av seg selv, ettersom det selvsagt tar sin tid. Dette må ikke være så dyrt, mtp at jeg ikke er særlig rik.

3) Er det noen som har erfaring med snus og forekomst av kviser? Jeg snuser lite ift det som er vanlig.. Har det stor betydning at jeg tar meg en pris i ny og ne?

1: Roaccutan er den eneste kuren som virkelig fungerer på alle, men det finnes en del andre alternativer. Det jeg ville gjort er å få en time med legen din, som kan skrive ut tetracyclin og/eller forskjellige kremer som kan virke på lett til moderat acne.

2: Det finnes behandlinger for å behandle arr. Les mer her: Scar Treatment - FAQ

3: Ingen anelse, det må du nesten spørre en lege/hudlege om.

Lenke til kommentar

Hei!

Fin tråd det her :thumbup:

Har en del kviser i ansiktet og på skuldrer osv.. Men er mest plaget i ansiktet.

Har prøvd en krem som heter Silicool Skin, den hjalp ikke så mye. Vurderer å begynne å bruke en krem som heter Basiron, er det noen som har erfaringer med den?

Har mest kviser fra midten på høsten til midten på våren, men dem er der ellers i året også.

Nå har jeg vært plaget med kviser siden slutten av 10 klasse, og nå går jeg i 2 på vidregående, å nå er jeg DRITT LEI!!! :mad:

Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Har hatt pizzatryne sida rundt 6. klasse, går i 10. nå. Masse i panna, på begge kinn (ser helt forjævlig ut, kanskje jeg legger ut bilde og =o ), på brystet, på ryggen, og... ja, dritmye overalt. For ikke å snakke om masse svarte prikker på nesa (hudorm?) og i det hele tatt MYE hud. >.< Får prøve litt damping og klemming på nesa i kveld, men overalt ellers er det helt smeltet inn i huden. Blir nok nødt til å skaffe meg noe sterke saker. :<

Lenke til kommentar
Har hatt pizzatryne sida rundt 6. klasse, går i 10. nå. Masse i panna, på begge kinn (ser helt forjævlig ut, kanskje jeg legger ut bilde og =o ), på brystet, på ryggen, og... ja, dritmye overalt. For ikke å snakke om masse svarte prikker på nesa (hudorm?) og i det hele tatt MYE hud. >.< Får prøve litt damping og klemming på nesa i kveld, men overalt ellers er det helt smeltet inn i huden. Blir nok nødt til å skaffe meg noe sterke saker. :<

jeg fikk noen tabletter som skulle hjelpe mot alt det du har, men de var så sterke at man måtte slutte med trening så jeg valgte å ikke bruke dem, men hvis du ikke trener så mye så anbefaler jeg de

Hei!

Fin tråd det her :thumbup:

Har en del kviser i ansiktet og på skuldrer osv.. Men er mest plaget i ansiktet.

Har prøvd en krem som heter Silicool Skin, den hjalp ikke så mye. Vurderer å begynne å bruke en krem som heter Basiron, er det noen som har erfaringer med den?

Har mest kviser fra midten på høsten til midten på våren, men dem er der ellers i året også.

Nå har jeg vært plaget med kviser siden slutten av 10 klasse, og nå går jeg i 2 på vidregående, å nå er jeg DRITT LEI!!! :mad:

Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk! :)

Basiron har hjulpet mange jeg kjenner, bare å prøve :thumbup:

Lenke til kommentar
hvis jeg klemmer kvisene, vil det da bli arr? eller vil de spre seg fortere=?

kan skje begge deler, men hvis du klemmer kvisene når de er gule er det trygt mot arr, men hvis du lar det som kommer ut av kvisa komme på ren hud, kan det oppstå kviser

Lenke til kommentar

Hei. Det som hjelper mot kviser er å vaske fjeset med noen små kluter...noe mikrofiber greier eller noe, har dessverre ingen peiling på hvor mamma fikk tak i den. Men jeg glemmer ofte å bruke de, og da oppstår det kviser, jeg liker å klemme de. Og av og til spruter kviseinnholdet ut på speilet. Haha, ekkelt, men morsomt. Skjer dette av og til med noen andre? :!:

Lenke til kommentar
Hei. Det som hjelper mot kviser er å vaske fjeset med noen små kluter...noe mikrofiber greier eller noe, har dessverre ingen peiling på hvor mamma fikk tak i den. Men jeg glemmer ofte å bruke de, og da oppstår det kviser, jeg liker å klemme de. Og av og til spruter kviseinnholdet ut på speilet. Haha, ekkelt, men morsomt. Skjer dette av og til med noen andre? :!:

det skjer ja, ikke så delikat å se på men men :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...