Gå til innhold

Ron Paul tror ikke på evolusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(...) Hvis dere vil diskutere vitenskap, har dere jo et eget forum til det.

Så hvorfor postet du dette her, og ikke på vitenskapsdelen av forumet? :)[/retorisk spørsmål]

Lol! Godt spørsmål. Det har kanskje med å gjøre at Paul har faith. Men jo, jeg skal poste det på vitenskap også og høre hva geniene der sier.

Lenke til kommentar
Og du tror ikke USAs kommende president kan sakene sine? Uhhhm....

Nei, nesten ingen av kandidatene kan det, beklagligvis. En burde forvente mer av den kommende lederen av verdens mektigste land, men dessverre er det folket som bestemmer, og alle som ikke erklærer sin kjærlighet til ydmyke og kjærlige Jesus kan se langt bort fra en karriere i politikk der omkring.

Lenke til kommentar

Nei, nesten ingen av kandidatene kan det, beklagligvis. En burde forvente mer av den kommende lederen av verdens mektigste land, men dessverre er det folket som bestemmer, og alle som ikke erklærer sin kjærlighet til ydmyke og kjærlige Jesus kan se langt bort fra en karriere i politikk der omkring.

Du er ikke demokratisk av deg, altså?

Lenke til kommentar
Hehe, jeg har fått flere PMs fra folk som sier de er glad det i hvert fall er én som representerer kristendommen på forumet.
Jeg er også glad for det, selv om jeg er uenig i omtrent alt du sier. Greit å ha flere synspunkter :)

Er jo nesten bare ateister her. Hvis dere vil diskutere vitenskap, har dere jo et eget forum til det.
Ateisme er et livssyn, med fundament i vitenskapen. Religion er livssyn med fundament i eventyr. Både ateisme og religioner hører hjemme her :)

Du er vel enig i at det hadde vært merkelig om vi opprettet en egen 'eventyr'-tråd under litteratur, og lot alle som argumenterte med bakgrunn i bibelen, koranen eller liknende flytte alle sine innlegg over dit?

Lenke til kommentar

Å, så det var et forsøk på argumentum ad verecundiam? Ja ja, jeg får bare ta det som den lille seieren det er over deg.Argumentum ad populum[/url] også! Dette blir bare bedre og bedre.

Jeg skjønner ikke hva disse latin-briefeuttrykkene betyr, og jeg gidder ikke lese en hel leksikonartikkel for å finne det ut. Men hvis du mener at jeg setter min lit til at verdens mektigste menn har forstått at evolusjonsteorien ikke er fakta, så har du rett.

Ikke når det gjelder vitenskap, nei. Massenes tro har ingen innflytelse på realiteten, hvilket vitenskapen forholder seg til.

Du sier "dessverre er det folket som bestemmer". Det viser at du er imot demokrati. Hva slags styreform vil du helst ha?

Du er vel enig i at det hadde vært merkelig om vi opprettet en egen 'eventyr'-tråd under litteratur, og lot alle som argumenterte med bakgrunn i bibelen, koranen eller liknende flytte alle sine innlegg over dit?

Det er stor forskjell på eventyrbøker som Asbjørnsen & Moe og Bibelen. Jeg er enig i at en del andre religiøse bøker fint kan flyttes over til eventyr, men når det gjelder NT er det gode grunner til å anta at mye er sant.

Lenke til kommentar

Ikke når det gjelder vitenskap, nei. Massenes tro har ingen innflytelse på realiteten, hvilket vitenskapen forholder seg til.

Du sier "dessverre er det folket som bestemmer". Det viser at du er imot demokrati. Hva slags styreform vil du helst ha?

Han sier ingenting om at han er imot demokrati som styringsform.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva disse latin-briefeuttrykkene betyr, og jeg gidder ikke lese en hel leksikonartikkel for å finne det ut. Men hvis du mener at jeg setter min lit til at verdens mektigste menn har forstått at evolusjonsteorien ikke er fakta, så har du rett.

"Mektig" betyr ikke nødvendigvis "ikke idiot".

Og dette tilfellet kan det jo godt være at han sier som han sier for å tilfredstille den kristne majoriteten i USA.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på eventyrbøker som Asbjørnsen & Moe og Bibelen. Jeg er enig i at en del andre religiøse bøker fint kan flyttes over til eventyr, men når det gjelder NT er det gode grunner til å anta at mye er sant.

Har du noen eksempler? Av det jeg har lest/hørt fra NT, har jeg ihvertfall ikke funnet noe som kan tenkes å være sant.

Lenke til kommentar
Hva om kanskje muligens atte liksom utsagnet var sarkastisk ment? :ohmy:

Eller kanskje han mente akkurat det: demokrati er forferdelig, for folk flest har ikke ekspertisen som trengs for å gjøre vanskelige politiske valg. Den minste av mange onder, liksom.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Har du noen eksempler? Av det jeg har lest/hørt fra NT, har jeg ihvertfall ikke funnet noe som kan tenkes å være sant.

Les min tråd "Bevis for Jesu oppstandelse".

Lenke til kommentar

Les min tråd "Bevis for Jesu oppstandelse".

Da burde du også svare i nevnte tråd :)

Jeg la inn ett spørsmål om noen sitater fra NT.

Lenke til kommentar
Eller kanskje han mente akkurat det: demokrati er forferdelig, for folk flest har ikke ekspertisen som trengs for å gjøre vanskelige politiske valg. Den minste av mange onder, liksom.

På noen måter er jeg enig, som kanskje lå og ulmet i bakhodet mens jeg skrev det. Et demokrati i et land hvor folket er misinformert og/eller uinformert kan virke mot sin hensikt og være mer til skade enn gode for folket. Men det får være en annen diskusjon... Stråmannen Kakestykket feiet av seg her kan han få leke med alene for seg selv.

Lenke til kommentar

Ja, har gjort det. Og tror fortsatt at det bare er tull og tøys. Jesus var en vanlig person som ønsket makt. Han prøvde derfor å overbevise folk om at han var Messias (som en hel haug med andre folk også prøvde), og fikk mest sannsynligvis makt pga. at han var født i en rikmannsfamilie. (Riktignok utenfor ekteskap, men men)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...