Gå til innhold

Hjelp til fiolin :)

Matsuo_Taiki

Anbefalte innlegg

Heia alle sammen! :D

Vel, jeg har tengt og begynne med fiolin... Jeg har funnet den perfekte fiolinen, en Fender FV-1 Black.

Men; sliter litt her. (Tenkte og bruke komf penger og litt jeg har selv (når den tid kommmer...)) sliter med tanken på at det er en elektrisk fiolin, lager den noe lyd utenom eller trenger man forsterker? Vis så, kan noe anbefale en?

Så var det problem nr. 2: Lest mye dårlig om buen til Fender Fv-1, og lurte på om noen viste hvor jeg kan kjøpe en ny en da? Helst en webside. :)

Tusen takk

~~~~Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fender Fv-1 har en uthulet kropp, omtrent som en thinline gitar. Så den gir lyd fra seg uten forsterker ja. Men ikke til annet enn øving på kammerset, skal du spille med eller for noen så trenger du en forsterker. Jeg spiller ikke fiolin selv, så jeg skal ikke si noe om hvilken forsterker eller bue du bør velge.

Geir :)

Ahh. Tusen takk! :) Godt og vite : ) :yes:

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg kjenner en fyr som har nettopp fått seg en elektrisk fiolin, og ja du trenger dessverre en forsterker til den, ellers låter den forferdelig. Han har ikke noen forsterker til den, han bruker en tivoli radio som det :p. Vi prøvde også med gitar forsterker på den, men for å få den lyden fiolinen er lagd for trenger du nok en forsterker som er bygd for fioliner. Jeg har dessverre ikke peiling på hvor man kan få tak i en sånn en, det kan vær du må få en importert fra utlandet. Og jeg er ingen ekspert på fiolin så jeg kan ikke svare på det andre spørsmålet ditt =/

Men ikke gi opp, for all del, fiolin er ett flott instrument når du har lært deg å spille deg.Min favoritt fiolin solo

Lykke til

<<Gratwhol>>

Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen fiolinspiller, men har sett folk bruke diverse fenderforsterkere og fått bra resultat. Kommer sikkert ann på hva slags musikk du vil spille, men Fenderforsterkere har veldig ren lyd. :)

Om det er tilfelle vet jeg ikke, men har også blitt fortalt (merk: blitt fortalt!) at marshall transistoramper låter bra til elektrisk fele..

Endret av Katabombos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...