ATI vs GeForce Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Valve: "HL2 Orange uses 94% of Xbox 360's power, No use of PS3's SPU's" "PSU: What is the primary advantage with the technologies for next-gen? Are there differences between the 360 and PS3 that you found aided you in the game? Valve: We defintiely feel next-gen technology aided truly in our development process. You know---you have complexer AI, you have more characters to work with, an enhanced ability to work with the animations on a higher scale--all that stuff. The only difference between the 360 and PS3--which both as a collective helped us develop The Orange Box is definitely there. For the 360 version of the game, we can probably say we are using around 93-94% of the console's power given our current optimization. With the PS3, we can't exactly say what power cap we reached, since no developer really knows where the boundary is for the PS3. We can tell you that in terms of the whole game together on the PS3, we are not even using the SPU's and it is purely built on the graphics card and Cell. We're still optimizing for PS3 more because we can, which can explain the slight delay to you. But no worries, everything is going smoothly to put down any rumors." Du kan lese alt her som en kilde: http://minimii.gametrailers.com/gamepad/in...g&id=145288 Så hva sier dere. Burde vi xboxere løpe å kjøpe en PS3 eller er dette bare bullshit? Etter min mening blir dette bare tull. PS3 og X360 er nesten identiske i hardware oppbygging. Selv om PS3 kom ganske mye senere enn X360 har den samme kraft. Dette var vel fordi sony måtte vente på noe blu ray baiz etter som jeg har skjønt. Et rykte som også gikk var at Epic brukte bare 30-40% av X360 når de laget Gears of War. Så kan man spørre seg, hvorfor bruker de ikke alt på en gang? Men på en annen side består også konsoll bransjen av mye triksing. De vil vel ikke makse boxen med en gang, når de kan lage en oppfølger med bedre grafikk? Men tilbake til Xbox vs PS3 tullet fra Valve. Jeg må ærlig innrømme. Uncharted så rimelig snygt ut, kanskje hakket bedre enn Gears of War. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Valve burde ikke uttale seg om det emne, med tanke på at de ikke har rørt ps3. En av EA sine grupper stod for selve kodingen av ps3 utgaven av The Orange Box. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Tull eller ikke tull. Det faktum at de ikke rører de 6 SPU'ene tilgjengelig, som er annsett som å være den virkelige kraften i CELL, sier bare litt. Tror jeg at Ps3 vil få spill som pisser på xbox 360? Nei, men tror at utviklerenes muligheter innenfor fysikk, AI osv osv vil gi flotte spill til Ps3, som ikke hadde vært mulige på xbox 360 uten kompromisser. Endret 31. desember 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Har vel vært sagt om flere spill at xbox 360 bruker mer kraft enn ps3en. Men sålangt har jo xbox spill som ser best ut og yter best, fremtiden vil vise om sony dreit seg med cell prosessor eller ikke:) Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det er ingen grunn å frykte for 360'ns framtid. Hvis spillene som kommer ser like bra ut som Bioshock, Cod4, GeOW, Mass Effect osv, holder det lenge for min del. Det er ikke derfor jeg kommer til å skaffe meg en PS3 etterhvert for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det er godt mulig dette stemmer, men jeg bekymrer meg ikke. Det er godt mulig at PS3 vil overgå 360-en i grafikk ettervert, men på multiplatformtitler vil nok dette uansett være marginalt og dersom jeg kjøper en PS3 vil det være for de eksklusive titlene. Selv håper jeg at utviklere kan begynne å tenke litt mer på kunstnerisk utnyttelse av grafikk heller enn teknisk. Jeg finner det i alle fall lettere å bli sugd inn i spill med god gjennomført grafikk enn nær-fotorealistisk grafikk. Tror nok vi heller vil se at PS3 får en fordel ovenfor 360-en grunnet større lagringskapasitet enn kraftigere hardware. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 88[/url]Så hva sier dere. Burde vi xboxere løpe å kjøpe en PS3 eller er dette bare bullshit? Etter min mening blir dette bare tull. PS3 og X360 er nesten identiske i hardware oppbygging. Selv om PS3 kom ganske mye senere enn X360 har den samme kraft. Dette var vel fordi sony måtte vente på noe blu ray baiz etter som jeg har skjønt. Hvis du ikke er grafikkhore, som meg feks, blir det for dumt å kjøpe en konsoll kun fordi den er kraftigere. det finnes mange andre gruner til å velge PS3/Xbox360. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Bruk søkefunksjonen neste gang, dette er en gammel sak som ble tatt opp for rundt 3 måneder siden. Det aktuelle emnet ble stengt pga. krangel. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=820508 Tråden stenges PS: Det viste seg også at intervjuet var falskt. Endret 31. desember 2007 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg