Gå til innhold

OVERKLOKKING AMD X2 4200+ @ 3GHZ nå!

Anbefalte innlegg

HEI alle sammen! må si dette har vært et helvetes år:) for meg iaffal! grunn til at jeg har lyst å spørre om dere vet om noen måte jeg kan overklokke cpuen enda mer.. jeg legger til endel bilder som dere kan gå ut ifra. Kansje dere kan hjelpe meg få den 100mhz mer:) ok her setupen.

http://dump.no/files/cfef8f32c343/celsius.JPG

http://dump.no/files/cfef8f32c343/mobo.JPG

http://dump.no/files/cfef8f32c343/overclock.JPG

flest mulig gode kommentarer forslag om hvordan den kan klokkes mer takk... håper folk har peil her til nyttår :)))

der har dere stort sett all info.... stepping går langt opp og jeg kan bytte ram om nødvendig..

ok

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har testa lavere... det er for dårlig svar... gi meg en tråd hva CPU multiplier den er 11x ...

volten har jeg testa lavere... går dårli... jeg ble nødt å skru mer volt til nforce 4 chipset også... på moboen

Om du har bra nok kjøling så bare pøs på med volt om du ønsker bedre resultater, husk dog at du risikerer død cpu.

Mange ganger så får du mye bedre resultater med 0.1 eller 0.2Vcore mer.

Men anbefaler det ikke.

Les i alle fall nybegynnerguiden til overklokking på forumet.

Lenke til kommentar

Angående vcore. så har jeg prøvd lavere da går det ikke... nå er den stabil på det dere så der. fra 2,2ghz. vanli ram, ikke no pro ram. 803mhz. jeg vil ha mer seff. i crysis merka jeg store forskjeller fra 2,93ghz og 3,003... gjennom snitt på 8 fps mer på bare 80mhz eller no

den vanlige instillingen jeg hadde på før var....

fsb 266x11 = 2926mhz

memory (ddr400)

vcore +0.2v

chipset voltage 1.6v

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Nå:

273x11 = 3003mhz

+ 0.3v CPU

memory 333 (

i oppstart så er rammen overklokka til 227mhz.... altså ca 450mhz ddr

jeg har testa før sette ned voltage

men går ikke... jeg lurer på om noen er flink med tall... og kan kalkulere...

får å få nøyaktig 200mhz på rammen og 3090mhz på CPU(vcore = d dn skal være. Han er et geni han som får det tiL!

Lenke til kommentar

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...