Gå til innhold

Spørsmål andgående 360

Opelduude

Anbefalte innlegg

Nå etter nyttår har jeg planer om å kjøpe en xbox360

Får man kun tak i hdmi kabel til 360? Eller går den ann å få vanelig scart kontakt? Gidder ikke kjøpe ny tv for å spille det.

Er alle konsollene like bare at de to beste er med minne?

Lurer på hvilken jeg bør velge om jeg ikke skal spille online bare spille bilspill, Gta spill o.l ?

Håper noen gidder å bruke noen min på og svare på dette :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan koble den til en TV som bare har scartinngang, ja.

Her er en sammenligning av de forskjellige modellene.

Tror jeg ville valgt en Premiumpakke. Bare pass på å få en med Falcon-chipsset og HDMI. Premiumpakka er ikke så mye dyrere enn Arcade, men den er bedre, etter min mening. Det er en vesentlig forskjell på 20 GB og 256 MB. Det er alltid greit med litt minne, selvom du ikke skal online og laste ned demoer og sånn. I Forza 2 (og sikkert mange andre spill) kan du ta bilder i spillet og lagre. Vet ikke hvor mange savinger du får plass til på 256 MB.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Du kan koble den til en TV som bare har scartinngang, ja.

Her er en sammenligning av de forskjellige modellene.

Tror jeg ville valgt en Premiumpakke. Bare pass på å få en med Falcon-chipsset og HDMI. Premiumpakka er ikke så mye dyrere enn Arcade, men den er bedre, etter min mening. Det er en vesentlig forskjell på 20 GB og 256 MB. Det er alltid greit med litt minne, selvom du ikke skal online og laste ned demoer og sånn. I Forza 2 (og sikkert mange andre spill) kan du ta bilder i spillet og lagre. Vet ikke hvor mange savinger du får plass til på 256 MB.

Er alle de nye premium boxene med det Falcon-chipsset eller må jeg spørre spessielt etter det?

Følger det med sånn scart kontakt?

Lenke til kommentar

Det følger med kablene du trenger ja.

Du kan jo prøve å spørre folkene bak kassa, men tviler på at de har peiling. Du må se på boksen til Xboxen. Det er en del sånne strekkoder på utsiden av boksen. På de med det gamle, dårligere, chipsettet står det 203W, mens på det nye chipsettet står det 175W.

Lenke til kommentar
Det følger med kablene du trenger ja.

Du kan jo prøve å spørre folkene bak kassa, men tviler på at de har peiling. Du må se på boksen til Xboxen. Det er en del sånne strekkoder på utsiden av boksen. På de med det gamle, dårligere, chipsettet står det 203W, mens på det nye chipsettet står det 175W.

De i butikken bør da ha såpass peiling da at de vet forskjell men skal se etter på esken. som regel så kan du ikke finne 360 selv det er ikke noe de har fremme i butikken bare en tom eske som står der.

EDIT: Regner med at MS og butikkene ikke satser på å selge de gammle lenger da siden de taper penger når de ryker.

Endret av bowlingman
Lenke til kommentar
Er det andre ting enn Falcon-chipsettet og 175W ein bør sjå etter? Tar sjølvsagt ingenting for god fisk og må studere boksen sjølv, men er det andre ting?

Ikke som jeg har lest nei.

Hadde MS brukt litt vett hadde de merka x-boxene med f.eks "The new falcon driver"

Og reklamert litt for det.

Virker som om de er fornøyd med konsollene sånn de er for det selger som bare det.

Endret av bowlingman
Lenke til kommentar
Dei prøver vel å selge flest mogeleg av den eldre modellen. Hadde det stått eit klistremerke på alle dei nyare modellane med at det var ein betre konsoll ville dei aldri fått solgt dei gamle.

Ja akkurat, men jeg nekter å kjøpe noe den gammle har ikke lyst til å spille i en måned før jeg må levere den inn.

Har de ikke den 175 W modellen kjøper jeg heller ps3

Endret av bowlingman
Lenke til kommentar
Nja, eg finn heller ein anna butikk som sel Xbox 360, har ikkje tenkt å kjøpe PS3.

Det er synd at de er så få kjente spill på ps3 og at den er overprisa pga av den Blu-ray greia.

Men jeg har 5 butikker å høre etter 360 i

Elkjøp

Expert

Elprice

Euronics

Platekompaniet

Har de ikke der så venter jeg til det kommer en offisiel lansering av falcon drivern.

Edit: Hvorfor blir "blu-ray" automatisk redigert da?:p

Endret av bowlingman
Lenke til kommentar
Har nå lett nettet rundt men det står ingen steder at de har begynt og selge xbox med falcon kortet

:(

Ingen butikker som vil nevne om den er "falcon" eller ikke. Det er ikke noen "ny" maskin, det er bare et internt tech ord for den nyeste hardwaren. Kommer nye hele tiden. Forrige var "zephyr", neste er "jasper".

Du kan be om å få se på klistremerket på pakken og se om det står 175w eller 203w. Er det 175w er det garantert falcon, er det 203 er mest sannsynlig ikke, men kan være det.

Uansett, dette er ikke noe særlig å bry seg om. Ingen garanti for at "falcon" er no bedre eller dårligere enn foregjengerne da den nettopp har kommet så man vet ikke enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...