South_Bridge Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Har ikke handlet hos PC Utstyr før, me da jeg ringte dem var de veldig hyggelige... svarte meg på mine spm klart og presist og jeg endte opp med å bestille det hos dem, totalt på ca 700kr som er i underkant av 150kr billigere en spaceworld med frakt. Må vente et par dager, regner med jeg har det på mandag. Det at jeg kan stole på de jeg kjøper det av teller for meg... Endret 4. januar 2008 av South_Bridge Lenke til kommentar
Pittelpytt Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Skal man sammenligne, må man enten sammenligne nettbutikker mot nettbutikker, eller butikk mot butikk, ikke netbutikk mot butikk. Det blir alltid skjevt. Det er korrekt som mange her sier, at priser kan variere Spaceworldbutikker imellom. Selv handler jeg konsekvent på www.spaceworld.no. Jeg opplever at prisene her er gode, og at det er greit å komme i kontakt med kundeservicen. I tillegg sender de varene raskt, noe som er viktig for meg. Jeg tror spaceworld.no er kontrollert at kjeden, i motsetning til butikkene som er Franchise. I tillegg har de fått noen av de kuleste nettsidene i bransjen, spesielt søkemulighetene! Rent generelt vil jeg si at DIN EGEN oppførsel som forbruker (i butikk) styrer mye av behandlingen man blir møtt med. Så i stedet for å komme inn og være kjepphøy og kreve, går det an å være litt lur og hyggelig, så kanskje ting går deres vei neste gang. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Selv opplever jeg ofte at Spaceworld ikke henger med på prisreduksjon av eldre varer. Fks. er det masse gamle dvd'r som selges til 179kr og rundt der, mens man fint kan få de til 99kr. i andre butikker. Lenke til kommentar
Pittelpytt Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Logitech Wave selges forresten på www.spaceworld.no til kr 369,- nå. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Kan ikke helt se hva som er så spesielt med nettsidene til spaceworld? Søkemulighetene på den siden du linker til er jo rett og slett helt på trynet. Hvis du går inn på spill sidene og krysser av for Xbox får du opp 7 sider. Hvis du her klikker deg inn på f.eks side 5 får du plutselig opp 42 sider og der er det slett ikke bare xbox spill lenger, men alt av PS2 og andre div plattformer. Jeg er forsåvidt helt enig med deg i at behandlingen du får i butikk gjenspeiler hvordan du møter kundebehandleren, men jeg har hatt såpass mange dårlig erfaringer med spaceworld oppgjennom årene at de skiller seg ut som spesielt dårlige på dette området (i tillegg til dårlig service og alt for høye priser) Og man kan selvfølgelig sammenligne en nettbutikk med en vanlig butikk, men man må da ta hensyn til problematikken rundt det å reklamere/garantisaker. edit: Ser her, MPX selger Logitech Wave til 300,- http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=85824 Endret 24. januar 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Logitech Wave selges forresten på www.spaceworld.no til kr 369,- nå. Man kan jo begynne å lure på hva motivasjonen din til å poste her er. Har du lest retningslinjene når du registrerte deg? De sier ganske klart at representanter for selskaper ikke har anledning til å selge inn sine produkter gjennom disse sidene. Du begynner å ligne på en slik en. Rapportert, så får mod'ene titte nærmere på saken. Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Jeg kjøpte K800I i slutten av juli 06, det var på spaceworld. Var vel 400kr dyrere enn i en nettbutikk, men det brydde jeg meg ikke om. Fordi: Når mobilen går i stykker, og den må sendes inn til reperasjon så koster det mer tid viss jeg skulle sendt den inn til en nettbutikk, enn å gå på den lokale spaceworld sjappa, og vent i ca. 1 uke før du får den igjen i tipp topp stand. Vet at det ikke var mobil du kjøpte, men det kan sammenlignes. Altså så er mitt poeng, viss du vil ha det enkelt når det gjelder garanti o.s.v. så må du legge på noen kroner. For meg så har mobilen vært inne på reperasjon 3 ganger, så de 400kr vil jeg si at var verdt det. Endret 24. januar 2008 av Wasters Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Logitech Wave selges forresten på www.spaceworld.no til kr 369,- nå. Man kan jo begynne å lure på hva motivasjonen din til å poste her er. Har du lest retningslinjene når du registrerte deg? De sier ganske klart at representanter for selskaper ikke har anledning til å selge inn sine produkter gjennom disse sidene. Du begynner å ligne på en slik en. Rapportert, så får mod'ene titte nærmere på saken. Førstepost whiner om nevnte tastatur til 850kr og om hvor dyrt det er o.l. Og så viser det seg at spaceworld sin nettbutikk er betydelig billigere enn andre nettbutikker. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Logitech Wave selges forresten på www.spaceworld.no til kr 369,- nå. Man kan jo begynne å lure på hva motivasjonen din til å poste her er. Har du lest retningslinjene når du registrerte deg? De sier ganske klart at representanter for selskaper ikke har anledning til å selge inn sine produkter gjennom disse sidene. Du begynner å ligne på en slik en. Rapportert, så får mod'ene titte nærmere på saken. Førstepost whiner om nevnte tastatur til 850kr og om hvor dyrt det er o.l. Og så viser det seg at spaceworld sin nettbutikk er betydelig billigere enn andre nettbutikker. Wow... vi har virkelig tenkt å blåse liv i denne igjen? Til dere som har posta at de skal ha 369 for det så er dette tastaturet alene, jeg har ikke vært spesifikk og sagt desktop, men om du hadde godde å klikka på linken min for prissammenligning ser du at jeg har linka til desktop og ikke bare tastaturet. så pls... sjekk får du poster. btw, til alle som _bare_ skal ha tastaturet så selger MPX det til 300kr Jeg har nå brukt dette tastaturet en liten stund, og det er by far det beste tastaturet jeg har brukt... deilig behagelig! musa som følger med DESKTOP versjonen er også veldig god! Lenke til kommentar
Panter Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Skal man sammenligne, må man enten sammenligne nettbutikker mot nettbutikker, eller butikk mot butikk, ikke netbutikk mot butikk. Det blir alltid skjevt. Det er korrekt som mange her sier, at priser kan variere Spaceworldbutikker imellom. Selv handler jeg konsekvent på www.spaceworld.no. Jeg opplever at prisene her er gode, og at det er greit å komme i kontakt med kundeservicen. I tillegg sender de varene raskt, noe som er viktig for meg. Jeg tror spaceworld.no er kontrollert at kjeden, i motsetning til butikkene som er Franchise. I tillegg har de fått noen av de kuleste nettsidene i bransjen, spesielt søkemulighetene! Rent generelt vil jeg si at DIN EGEN oppførsel som forbruker (i butikk) styrer mye av behandlingen man blir møtt med. Så i stedet for å komme inn og være kjepphøy og kreve, går det an å være litt lur og hyggelig, så kanskje ting går deres vei neste gang. Logitech Wave selges forresten på www.spaceworld.no til kr 369,- nå. Man kan jo begynne å lure på hva motivasjonen din til å poste her er. Rimelig opplagt denne her ja. Registrert idag og 2 innlegg så rosende at en mor hadde hatt vanskligheter med å overgå rosen til sitt barn. Hvor dumme kan folk bli.. Endret 24. januar 2008 av Panter Lenke til kommentar
Pittelpytt Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 I all verden... Hva slags måte er dette å ønske nye medlemmer velkommen i forumet på? Jeg trodde litt av poenget her var at det faktisk var rom for å ytre egne meninger, men så blir jeg plutselig RAPPORTERT??? Takk så mye... Dersom problemet deres er at jeg har en annen oppfatning av en bestemt forretning enn det noen av dere har, kan dere vel heller argumentere på en saklig måte i stedet for å gå til personangrep? Hvis problemet deres er at jeg nevnte en pris bør opptil flere andre av dere rapporteres også, i og med at dere stadigvekk henviser til andre butikker, eksempelvis komplett.no? Hvis dere leser hele innlegget mitt ser dere at jeg faktisk ikke skryter av butikkene til spaceworld, men at jeg har hatt positive erfaringer med netthandelen deres. Jeg synes dette er helt uhørt av dere og forventer at dere tenker dere om neste gang før dere fyrer av gårde beskyldninger om det ene eller andre. Det må da for f... gå an å akseptere at mennesker har andre meninger enn dere? Ser frem til å diskutere med dere på saklig grunnlag i andre tråder. OG PANTER: Jeg gidder ikke engang kommentere din bemerkning om dumskap. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 OG PANTER: Jeg gidder ikke engang kommentere din bemerkning om dumskap. Den er grei. Har jeg tatt feil, at du ikke har noen tilknytning til Sw i det hele tatt skal jeg beklage det, men jeg tror fortsatt ikke det. Hele innlegget oser av at du er subjektiv. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Et lite priseksempel hentet fra nettbutikken til spaceworld. 19" skjerm til 3 798,- + frakt anyone? Til sammenligning koster den 1 895,- hos ps.no. Har forøvrig også ymse dårlige erfaringer med servicenivået. Gjennomgående bedrevitenhet og arroganse kjennetegner flere av butikkene jeg har vært innom. Er ikke ofte jeg gidder å flame butikker, men de her fortjener det. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 I all verden... Hva slags måte er dette å ønske nye medlemmer velkommen i forumet på? Jeg trodde litt av poenget her var at det faktisk var rom for å ytre egne meninger, men så blir jeg plutselig RAPPORTERT??? Takk så mye... Dersom problemet deres er at jeg har en annen oppfatning av en bestemt forretning enn det noen av dere har, kan dere vel heller argumentere på en saklig måte i stedet for å gå til personangrep? Hvis problemet deres er at jeg nevnte en pris bør opptil flere andre av dere rapporteres også, i og med at dere stadigvekk henviser til andre butikker, eksempelvis komplett.no? Hvis dere leser hele innlegget mitt ser dere at jeg faktisk ikke skryter av butikkene til spaceworld, men at jeg har hatt positive erfaringer med netthandelen deres. Jeg synes dette er helt uhørt av dere og forventer at dere tenker dere om neste gang før dere fyrer av gårde beskyldninger om det ene eller andre. Det må da for f... gå an å akseptere at mennesker har andre meninger enn dere? Ser frem til å diskutere med dere på saklig grunnlag i andre tråder. Nå er ikke rapportering noen form for personangrep på noen måte, men gjør heller moderatorer oppmerksom på forhold som brukere føler kan trenge tilsyn. Vi har hatt mange tilfeller av butikker som oppretter brukere kun for å forsvare sin egen butikk. Dette er uheldig da dette forumet skal være så nøytralt som mulig. Det var jo uheldig at dine første poster har akkurat de samme indikasjonene som slike falske brukere, men jeg er sikker på at moderatorne kommer frem til samme slutning som oss andre når de ser på historikken din, og at denne rapporteringen ikke får noen konsekvenser for brukeren din. Jeg beklager at du oppfattet det som et personangrep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå