South_Bridge Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har fått penger til jul, og for de tenkte jeg at jeg hadde lyst på et Logitech WAVE tastatur... Det tar et par dager å få det via posten så jeg stikker innom den lokale Spaceworld. Billigste nettpris er 571,- hos stretto som er en hyggelig pris. Men jeg stakk innom Spaceworld, VEL VITENDE at de var dyrere... men jeg kunne jo prøve å se om de var intressert i et salg. Jeg hadde kjøpt det til 700 kr. Prisen hos spaceworld er latterlige 850kr, og sammenlignet med webprisen vet jeg ikke om jeg skal le eller grine... kanskje levere en politianmeldelse for dette er RAN PÅ ÅPEN GATE! Jeg konfrontrerte en ansatt med den svimlende prisen, og fortalte at jeg hadde undersøkt og at spaceworld var kjempedyr i forhold og lurte på om de i det hele tatt var intressert i et salg. Neida, de kunne ikke gjør noen ting med prisen. Så tommelen ned for spaceworld og deres ALLTID hyggelige ansatte. Spaceworld må ha en greie for å ansette sleskete folk til butikken deres, men nå vet jeg det: skal jeg har service går jeg et annet sted. NOTE: ingen butikker kan konkurere med webpriser, dette er fordi butikker som spaceworld må holde butikk og... men det får da være måte på hvor stive de skal være! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Du vet vanlige butikker ikke kan konkurrere med nettbutikker? Lenke til kommentar
xelA Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det er ikke uvanlig at butikker er mye dyrere enn nettbutikker. Men det er fordi (som du sier), at det koster mer å drive butikk. I framtiden tror jeg butikkene kommer til å forsvinne en etter en, mens nettbutikkene kommer til å øke i antall. Da kan det også hende at man må begynne å betale for service, (direkte, ikke indirekte som nå) slik at alle de som ikke har greie på mobiler, hvitevarer, datamaskiner, tver, spill osv, faktisk må betale for den "utgiften" de skaper. I tillegg har butikken en hel haug av mellommenn i forhold til nettbutikkene, og mange butikker i forskjellige kjeder eies ikke engang av "konsernet" (kom ikke på noe bedre ord ). I ditt tilfelle ville jeg bare handlet på nettet, men hvis jeg skulle kjøpt datamaskin eller liknende, og hatt stort behov for hjelp, da hadde jeg nok betalt litt ekstra for den hjelpen (forutsatt at den er god) Lenke til kommentar
torerr Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg synes ikke differansen var "latterlig" eller usedvanlig høy. Det er nok du som ikke har så mye erfaring i å sammenligne pris mellom butikk og butikk på nett. Ser også at prisen er over 800 på en av nettbutikkene. Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Var på Spaceworld nå jeg for og kjøpe guitar hero 3 til pc , men det fantes ikke ifølge han som stod der og at dersom det gjorde det så var det sikkert bare noe fake pirat greier, greit sa jeg da og bestilte fra pcutstyr Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kjøper man kun en ting under kr 1000 er det som regel lite å spare ved nettkjøp,man må jo legge til frakt og eventuellt oppkravsgebyr,men prisen på spaceworld er nok riktig det er dyrt å drive butikk og folk kjøper jo varene uansett.Hadde jeg selv hatt butikk ville jeg prøve prøve å tjene mest mulig på det jeg solgte. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Var på Spaceworld nå jeg for og kjøpe guitar hero 3 til pc , men det fantes ikke ifølge han som stod der og at dersom det gjorde det så var det sikkert bare noe fake pirat greier, greit sa jeg da og bestilte fra pcutstyr er det lansert enda? btw tror det finnes et pcprogram som gjør det samme, men det er vel freeware. Husker ikke navnet atm Endret 31. desember 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
............... Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Frets on fire? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Den prisforskjellen er ikke "latterlig", har sett mye verre eksempler på utstyr som svinger mye i pris. Som minne. Der kunne butikken kreve 3-4 ganger så mye pga at de kanskje ikke selger så mye minne, og hadde kjøpt det inn for dyrere pris, og ikke så oppdatert på markedet som nettbutikkene er. Og angående Guitar Hero 3 til PC... trodde heller ikke det var lansert ^^; og jeg ser på meg selv som oftest har mer peiling enn selgerne på Spaceworld, så ikke rart de ikke visste det heller Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 trådstarter har tydleigvis ikke vært mye innom spaceworld når han syns dette er hårreisende. gamezone osv. kan selge spill til 99 kr, som spaceworld selger til 300-400 kr. det er ikke uvanlig heller. spaceworld kan godt selge skjermkort som ikke selges lengre andre steder fordi de er utgått på dato, til 1000-1500 kr. sånn er det over hele fjøla med spaceworld, så klarte du å dra fram dette tastaturet som har en helt vanlig prisforskjell når man legger til transport til nettprisen! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Du vet vanlige butikker ikke kan konkurrere med nettbutikker? TA OG LES HELE POSTEN OK? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Du vet vanlige butikker ikke kan konkurrere med nettbutikker? TA OG LES HELE POSTEN OK? Calm down. Du skrev det selv, jeg vet. Men det er ikke noe mer å si om det. Du skjønner selv hva som er grunnen, hva er poenget med tråden din? Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Alltid sett på spaceworld som overpriset2k+masse skvip og juggel på salg 5år etter lansering som de aldri klarte selge pga blodprisene Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Er delvis enig med trådstarter. Har selv opplevd at spaceworld er generelt dyre. Og hjelper heller ikke at kompetansen der er så som så. Som regel så handler jeg alltid fra nettbutikker. Med mindre jeg må ha varen akkurat der og da. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg reagerer litt på at OP virker surmulen fordi Spaceworld ikke kunne matche tilbudet på nettbutikk. Det blir litt feil å kalle det dårlig service av den grunn. Det er meget sansynlig at de hadde tapt penger i salget om de hadde matchet prisen, så skulel de gjøre det hver gang noen spurte hadde de fort blitt fattig. Du bare kan ikke forvente nett-priser i en vanlig butikk, hvilket er grunnne til at jeg skjeldent gidder å handle ting over et visst prisnivå fra vanlige butikker lenger. -Stigma Lenke til kommentar
kosh Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Var på Spaceworld nå jeg for og kjøpe guitar hero 3 til pc , men det fantes ikke ifølge han som stod der og at dersom det gjorde det så var det sikkert bare noe fake pirat greier, greit sa jeg da og bestilte fra pcutstyr er det lansert enda? btw tror det finnes et pcprogram som gjør det samme, men det er vel freeware. Husker ikke navnet atm Kom i november. Men håpløs konvertering, treigt som f. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Var på Spaceworld nå jeg for og kjøpe guitar hero 3 til pc , men det fantes ikke ifølge han som stod der og at dersom det gjorde det så var det sikkert bare noe fake pirat greier, greit sa jeg da og bestilte fra pcutstyr er det lansert enda? btw tror det finnes et pcprogram som gjør det samme, men det er vel freeware. Husker ikke navnet atm Kom i november. Men håpløs konvertering, treigt som f. OT: Men her aner jeg virkelig ikke hva du snakker om - er faktisk mye mer responsivt på min PC enn Wii versjonen, og like bra som Xbox 360 versjonen Lenke til kommentar
NERV Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det koster å drive butikk på kjøpesenter. I tillegg så har Spaceworld kontrakt med noen utvalgte grosister og det er ikke alltid at de får den billigste prisen på alle varer. Fordelen er at de er der folk ferdes, og en del synes det er greit å kjøpe der. Helt uproblematisk. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 seriøst-- nesten kvalmt å se at noen kan finne på å "beskytte" spaceworld.. det er LATTERLIG dyre fortil andre.. kommer aldri til å kjøpe noe der.. håper de brenner i helvete.. eneste grunn til at de overlever er fordi de selger så dyrt at de får inn pengene så lenge en kunde gidder Lenke til kommentar
arokh Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 De ansatte er ikke hyggelige fordi de ikke kunne gjøre noe med prisen? Kan ikke prute på prisen i en butikk vettu, dette ekke Thailand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå