Gå til innhold

Portrett av min Kusine


lokeland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som du klarer å mestre portrett. Bildet er skarpt, bakgrunnen er god. Utsnittet er bra, like mye tatt vekk over som under. Personlig så er jeg ikke så begeistret for sepia effekten. Ofte i slike programmer så gir den i alle fall ikke den gamle følelsen. Du burde brukt monokromisk noise osv. Men jeg syns ikke dette er et bilde sepia passer til, folk har en tendens til å tro at sepia kan gjøre hvert bilde til å se gammelt ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk

Liker bildet.

 

Siden det er et skoleoppgave er det kansje litt planlegging involvert? Kansje fortelle litt om lys setting, blits, osv. Eller tokk du bare bildet som et snapshot?

Lenke til kommentar
Liker bildet.

 

Siden det er et skoleoppgave er det kansje litt planlegging involvert? Kansje fortelle litt om lys setting, blits, osv. Eller tokk du bare bildet som et snapshot?

 

Det var ingen planlegging i forbindelse med bildet. Det ble egentlig tatt ganske spontant.

 

- haken har du kuttet?

- det er ingen catch light i øynene, og de er bare helt svarte

- synes percingen ikke passet inn.

 

Jeg vet det er irriterende når folk ramser opp slik, men stå på!

 

- Som sagt så ble det tatt veldig spontant, og på den tiden kunne jeg lite om teorien innenfor kutting og komposisjon.

- Øya hennes er nærmest sorte!

- Piercingen kunne hu ikke drive å fikle med og ta ut akkurat der, og om jeg hadde spurt henne så er jeg sikker på at hun hadde sagt nei! =P

 

Synes ikke det er irriterende med sånne oppramsinger, for jeg liker best ting helt konkret! Takk. =)

 

Litt mer hake og litt mindre panne hadde gjort susen...

 

Er enig med deg! Det er en av de tingene jeg har lært av bildet og skal ta med meg videre.

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Har ingen peil på portretter, men likte det godt. Plager meg ikke at haka er kutta i dette tilfellet, selv om det vanligvis blir litt rart. Kusina di har et interessant ansikt og hår som modell og hun ser naturlig ut. Å ta vekk piercingen blir bare teit synes jeg, dette er ikke et arrangert og styla foto, men et naturlig portrett som skal vise henne som hun er akkurat nå, og da hører sånne ting med.

 

-si

Endret av si
Lenke til kommentar

Jeg synes derimot _ikke_ at utsnittet var det beste. Er det croppet eller tok du bildet så nærme?

 

Noen ganger kan det være greit å ta med litt mer enn det du tror du trenger. Det overflødige kan beskjæres bort, men om du, i dette tilfellet, ville hatt med haken og pannen blir det umulig med mindre du tar bildet på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...