Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Batteriet "skummer", er dette normalt?

Momo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sjekk ladespenningen din! Dette kan skje når den er for høy. Vær forsiktig, gassen som kommer fra et kokende batteri er relativt eksplosiv (og sikkert ikke særlig sunn heller)!

Lenke til kommentar

Jupp farlige greier. Har sett et sprengt batteri før. Det hadde eksplodert nedover og ikke oppover så min kjære kollega kom helskinnet ut av det. Hele bunnen på batteriet var borte. Sprenger det oppover kan du stå der med plastikkbiter i øya og batterisyre i hele trynet. Skru alltid av laderen før du tar den av. Det er ikke dumt og blåse bort knallgassen eller.

Hvitt pulver/skum rundt battericellene kommer vel bare av at batteriet tar lading og det gasser. Sett det mange ganger og aldri vært borti at det er et tegn på at batteriet er ødelagt. Sjekk ladespenningen som sagt. Irr rundt batteripolene er også helt normalt.

Kan vel også slenge med at jeg har aldri fylt destilert batterivann. Tar det fra springen og har enda ikke fått noen batteriproblemer av det.

Lenke til kommentar
Jupp farlige greier. Har sett et sprengt batteri før. Det hadde eksplodert nedover og ikke oppover så min kjære kollega kom helskinnet ut av det. Hele bunnen på batteriet var borte. Sprenger det oppover kan du stå der med plastikkbiter i øya og batterisyre i hele trynet. Skru alltid av laderen før du tar den av. Det er ikke dumt og blåse bort knallgassen eller.

Hvitt pulver/skum rundt battericellene kommer vel bare av at batteriet tar lading og det gasser. Sett det mange ganger og aldri vært borti at det er et tegn på at batteriet er ødelagt. Sjekk ladespenningen som sagt. Irr rundt batteripolene er også helt normalt.

Kan vel også slenge med at jeg har aldri fylt destilert batterivann. Tar det fra springen og har enda ikke fått noen batteriproblemer av det.

Takk for mange gode svar, tok ingen sjangser og byttet batteriet sporenstreks. Startproblemer som jeg har hatt er helt borte også. 595,- på biltema for å unngå å bli ett hode kortere virket som en grei investering. :)

Lenke til kommentar
Følg med det nye batteriet også! Du sjekket vel ladespenningen?

Nei, hvordan skulle jeg gått frem for å gjøre dette?

Sjekk ladespenningen ved å måle på batteripolene når bilen er i gang.. Den skal ligge mellom 13,6 og 14,4 normalt..

13,6 er vedlikeholdslading og 14,4 er full lading.. Men mange biler har ofte rett under 14 som full lading.. (ikke helt bra)

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...