Momo Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Og bør jeg bytte det sporenstreks? Det er kommet noe hvit guffe ut av batteriet, er dette farlig? Mo Mo Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Rundt polskoen/ledningen? Hvis ja så er dette ganske normalt, ta en mugge varmt vann og tøm på det så vasker du det vekk. Lenke til kommentar
Momo Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Nei, det var rundt et par av vannkorkene, helte på destilert vann i sommer, kan dette være årsak? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Sjekk ladespenningen din! Dette kan skje når den er for høy. Vær forsiktig, gassen som kommer fra et kokende batteri er relativt eksplosiv (og sikkert ikke særlig sunn heller)! Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 er ikke det ikke vanlig knallgass som dannes ved overlading av et batteri? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Under ladning av et battery, dannes det Hydrogen. Det blir da hydrogenbobler i vannflata og vi får det som kalles knallgass. Det er som kjent noe som antenner bare du sier gnist. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jupp farlige greier. Har sett et sprengt batteri før. Det hadde eksplodert nedover og ikke oppover så min kjære kollega kom helskinnet ut av det. Hele bunnen på batteriet var borte. Sprenger det oppover kan du stå der med plastikkbiter i øya og batterisyre i hele trynet. Skru alltid av laderen før du tar den av. Det er ikke dumt og blåse bort knallgassen eller. Hvitt pulver/skum rundt battericellene kommer vel bare av at batteriet tar lading og det gasser. Sett det mange ganger og aldri vært borti at det er et tegn på at batteriet er ødelagt. Sjekk ladespenningen som sagt. Irr rundt batteripolene er også helt normalt. Kan vel også slenge med at jeg har aldri fylt destilert batterivann. Tar det fra springen og har enda ikke fått noen batteriproblemer av det. Lenke til kommentar
Momo Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Jupp farlige greier. Har sett et sprengt batteri før. Det hadde eksplodert nedover og ikke oppover så min kjære kollega kom helskinnet ut av det. Hele bunnen på batteriet var borte. Sprenger det oppover kan du stå der med plastikkbiter i øya og batterisyre i hele trynet. Skru alltid av laderen før du tar den av. Det er ikke dumt og blåse bort knallgassen eller. Hvitt pulver/skum rundt battericellene kommer vel bare av at batteriet tar lading og det gasser. Sett det mange ganger og aldri vært borti at det er et tegn på at batteriet er ødelagt. Sjekk ladespenningen som sagt. Irr rundt batteripolene er også helt normalt. Kan vel også slenge med at jeg har aldri fylt destilert batterivann. Tar det fra springen og har enda ikke fått noen batteriproblemer av det. Takk for mange gode svar, tok ingen sjangser og byttet batteriet sporenstreks. Startproblemer som jeg har hatt er helt borte også. 595,- på biltema for å unngå å bli ett hode kortere virket som en grei investering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Følg med det nye batteriet også! Du sjekket vel ladespenningen? Lenke til kommentar
Momo Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Følg med det nye batteriet også! Du sjekket vel ladespenningen? Nei, hvordan skulle jeg gått frem for å gjøre dette? Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Du kunne bare renset batteriet og smurt inn polene med vaselin da Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Følg med det nye batteriet også! Du sjekket vel ladespenningen? Nei, hvordan skulle jeg gått frem for å gjøre dette? Sjekk ladespenningen ved å måle på batteripolene når bilen er i gang.. Den skal ligge mellom 13,6 og 14,4 normalt.. 13,6 er vedlikeholdslading og 14,4 er full lading.. Men mange biler har ofte rett under 14 som full lading.. (ikke helt bra) Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Husk at når man etterfyller batterivann, skal batteriet være helt fullladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå