hqonline Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hei og God Jul folkens! Jeg skal ha med nytt kompaktkamera, og har kikket på Ixus 70 da jeg synes størelsen på denne er veldig grei og etter det jeg har lest så tar den bra bilder. MEN så har jeg sett på modellen Ixus 75 som er litt dyrere og har 7,1 megapixler i stedet for 7,0.. Var en den vesentlige forskjellen på disse kameraene og burde jeg kjøpe I75 i stedet for I70?? Takk for svar! Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 om 7.0 til 7.1 megapixler virkelig utgjør stor forskjell tviler jeg på. om du vill ha større skjerm så vet du jo at du kan ta I75, men den har ikke optisk søker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Nesten helt sikker på at disse bruker samme sensor, og da har nok begge 7.1 megapixler. De fleste kaller det riktignok for 7, ettersom det er "enklere" å si/skrive. Og forskjellen på 0,1 megapiksler er totalt usynlig når man kommer over 1 megapiksel uansett. Ixus 70 er minst, og har optisk søker. Skjermen er på 2,5". Ixus 75 er bittelitt større, men mangler optisk søker til fordel for skjermen på 3". Designet er også litt annerledes, men det er smak og behag hva man foretrekker her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå