Gå til innhold

Norske grupper som synger på norsk

planetmillion

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vil gjerne få vite om dere kjenner noen grupper, som synger på norsk (jeg kjenner bare Ravi+dj løv og Basshunter med deres "båten Anna" sang)?

Jeg bor i Norge ikke lenge endna, og synes det kunne være spennende å finne noen grupper, som har sangene på skandinavske språk. Særlig de fra Pop-dance genren.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jokke og valentinerne, Postgirobygget, klovner i kamp, the kids, Karpe diem, Erik og Kriss og Bare Egil band ; synger alle på norsk. Og har vel en del sanger som har morsomme tekster og sånn ^^

Mens Timbuktu for eksempel synger på svensk og også har en del, hva skal jeg si. Artige sangtekster.. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg hører på en del norske artister, men ikke så mange som synger på norsk...
Når jeg blar nedover artistlisten min, så finner jeg ganske mange:
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bare Egil Band, Bjelleklang, Black Debbath, CC Cowboys, DDE, deLillos, Dirty Oppland, Equicez, Finn Kalvik, Gatas Parlament, Gest, Jokke & Valentinerne, Jørn Hoel, Kaizers Orchestra, Kristian Valen, Lumsk, Luxus Leverpostei, Morten Abel, Oral Bee, Rammsund, Sibbe fra Sandnes, Sie Gubba, Spetakkel, Vamp, Ølguttene, Øystein Sunde
Men når jeg tenker over det, så er det (i mine øyne) en god del dritt på den listen.

Edit: Ikke Morten-gutten likevel.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Når du skriver Morten Abel, tenker du på tiden han var med i Mods (som forøvrig synger på norsk)?
Jeg tenker på låten 'Hodet over vannet'. Er ikke det en solo-låt?

Morten Abel synger jo ikke på østlandsk? Er ikke Hodet Over Vannet en sang av DumDum Boys?

Hodet Over Vannet er et samarbeid mellom Morten Abel og Prepple fra Dumdum. :) Forøvrig har Abel gitt ut flere soloalbum, og særlig "Here We Go Then, You and I" er verdt å sjekke ut.

Edit: glemte at Abel ikke synger på norsk på soloalbumene, dumme meg.

Endret av dagr0z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...