dekar24k Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Heisann! Jeg kjørte i hele går 100% stabilt med følgende settings i BIOS: External Clock: 333MHz x 10 N/B Strab CPU As: By CPU (PSB1066) DRAM SPEC. (CPU:DRAM): DDR2 533 (1:1) CPU core voltage: 1.4V DDR2 voltage: 2.20V MCH & PCIe 1.5V voltage: 1.55V DRAM satt jeg etter SPD som igår ble automatisk satt til 4-4-4-12. Jeg disablet også C1E, Virtualization technology og EIST/speedstep. Dette fungerte strålende og PC-en bootet og kjørte igjennom diverse benchmarks 100% stabilt uten feil eller overoppheting. Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde, men jeg tror jeg prøvde å senke DDR2 voltage litt, noe som etterhvert førte til at maskina ikke boota så jeg måtte resette CMOS. Når jeg derimot setter nøyaktig de samme innstillingene i BIOS som var helt stabilt igår, saver til CMOS og booter, så ser jeg at CPU clock o.l. er tilbake på stock/default igjen. De nye voltage settingene blir beholdt, samt alle andre BIOS-settings, men overklokking av CPU/divider osv. går tilbake til default. Dette var da utrolig irriterende.. Jeg har ikke prøvd å resette CMOS med jumper enda (for da må jeg skru ut ene skjermkortet mitt..), men tror dere det vil hjelpe? Evt. flashe BIOS på nytt? Alle tips og råd tas imot med takk! Mine specs: Abit AW9D-MAX, Intel Core 2 Duo E6700, 4 x 1GB Crucial BallistiX PC8500 DDR2, 2 x HIS Radeon HD3870 CF. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Tror nok reset CMOS vil funke. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Tror nok reset CMOS vil funke. Skal prøve det.. Men bestilte nettopp ny disk, så venter til jeg får den for da skal jeg formatere og reinstallere OS først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå