Phingoc1 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 hei noen som vet om amentio har juleferie eller noe sånt nå? og evt hvor lenge de har det? har bestilt 2 stk HP Pavilion TX1345EO fra dem dagen etter julaften, men orderen står fortsatt til behandling. Personlig trodde jeg de skulle klare å sende ut iløpet av de to dagene i romjula som var vanlig arbeidsdager, men nå må jeg nok vente litt lengre. godt nyttår alle sammen. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Er du helt sikker på at de jobber 2. juledag og i helgen? Isåfall har det bare vært èn arbeidsdag. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Er du helt sikker på at de jobber 2. juledag og i helgen? Isåfall har det bare vært èn arbeidsdag. 2. juledag var onsdag 26/12. Torsdag 27 og fredag 28 (+ lørdag 29) er vanlige virkedager. Jeg får også dette til å bli minst 2 virkedager i romjulen (+ evt lørdag og mandag). Amentio (som de fleste andre nettbutikker) har svært få varer på eget lager og benytter importørens lager for alt annetog er dermed avhengig av disses åpningstider/bemanning. Bemanning vil uansett være betraktlig lavere enn normalt, og ordremengden antatt større enn i en normaluke. Dermed vil ting ta tid. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg er helt sikker på at ordremengden har vært stor gjennom alle disse helligdagene, og som nevnt tidligere her er amentio tross alt avhenig av andre distributører. Har lagt inn ei ordre der jeg også, og den er heller ikke blitt effektuert. Hmm den ble forresten lagt inn igår, så kanskje ikke så rart hehe. Uansett jeg vil ønske dere ett godt nyttår! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Er du helt sikker på at de jobber 2. juledag og i helgen? Isåfall har det bare vært èn arbeidsdag. 2. juledag var onsdag 26/12. Torsdag 27 og fredag 28 (+ lørdag 29) er vanlige virkedager. Jeg får også dette til å bli minst 2 virkedager i romjulen (+ evt lørdag og mandag). Amentio (som de fleste andre nettbutikker) har svært få varer på eget lager og benytter importørens lager for alt annetog er dermed avhengig av disses åpningstider/bemanning. Bemanning vil uansett være betraktlig lavere enn normalt, og ordremengden antatt større enn i en normaluke. Dermed vil ting ta tid. Beklager, min feil. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Håper ikke du er en av de som håper på å få en touch screen nå. Mange forhandlere som tror det er dette på denne modellen. Edit: ser amentio ikke tar feil på dette, men syntes dette virket litt uklart: Garanti En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819E, inkludert uhellsbeskyttelse U4821E), kontakt din HP-forhandler for mer informasjon 1 års hente- og returservice, deler og arbeid Følger nemlig ikke med noen "hente- og returservice" uten at du har carepack selv om du sender den gratis på rep så kommer det ingen på døra og henter/leverer den. Bare flisespikkeri, men det så litt tvilsomt ut. Endret 31. desember 2007 av Hans Erling Lenke til kommentar
NERV Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Jeg bestilte 26 desember og ordren gikk fort til 'behandlet', men de har ennå ikke fått sent varene. Forstålig men irriterende. Hadde håpet å få bygget ferdig i før mandag da det blir sinnsykt travelt de neste månedene. Endret 31. desember 2007 av NERV Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Amentio har ikkje egent lager, dei speiler ulike grosister (norek, hattleco.........) sine lagerstatuser til sine websider. Så når ein ordre går inn der så betyr behandla at den er sendt vidare til dei aktuelle grosistene, og dei vil sende ut ordren. Å forvente at behandlingstida i romjula skal vere akkurat lik som vanlig er utopi, spesielt når det har vore så mange helligdager før desse arbeidsdagene. Edit: Når ein trenger delene raskt så er det ofte berre ein måte å få tak i delene på: Gå i butikken å kjøpe dei, då er ein garantert leveransen. webbutikker i romjula er sjansespel Endret 31. desember 2007 av Jankee Lenke til kommentar
NERV Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Siden de tar fra mange grosører hvordan stiller det seg med oppdatering av varelager? Når jeg bestilte hadde de alle deler inne. Når jeg skjekker varevogna mi på HW.no nå så står det ukjent på HK. Orderen står som behandlet hos Armento. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Sidan amenito kjører webmercs så styrer dette systemet med oppdateringer mellom grosistenes lager og vist vareantal i webbutikken. Mest sanynleg går det script som oppdaterer webvisninga via ein eller fleire xml eller anna type feeder X antal gonger pr døgn. Hws prisguide laster vel ein tilsvarande feed fra butikken og laster denne inn i systemet her. Den tar ikkje hensyn til ulike grosister eller andre webmercs-ting. Problemet med webmercs-løysningane er at dei kan ha same varetype på fleire ulike varenummer ( då det er fleire grosister som leverer dette produktet) Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Tok juleferie lenge før julaften. Sendte mail til de den 20. des, har ikke fått svar enda. Sikkert gått i spamfilteret som vanlig. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Håper ikke du er en av de som håper på å få en touch screen nå. Mange forhandlere som tror det er dette på denne modellen. Edit: ser amentio ikke tar feil på dette, men syntes dette virket litt uklart: Garanti En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819E, inkludert uhellsbeskyttelse U4821E), kontakt din HP-forhandler for mer informasjon 1 års hente- og returservice, deler og arbeid Følger nemlig ikke med noen "hente- og returservice" uten at du har carepack selv om du sender den gratis på rep så kommer det ingen på døra og henter/leverer den. Bare flisespikkeri, men det så litt tvilsomt ut. jeg har sjekka grundig opp på hp sin side og det er tx1345eo som har touchscreen, tx1320eo har ikke. har lest at mange har gått på denne smellen før. Tok juleferie lenge før julaften. Sendte mail til de den 20. des, har ikke fått svar enda. Sikkert gått i spamfilteret som vanlig. har hørt at det er umulig å få kontakt med amentio via mail, så du er nok ikke den eneste her. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ok. Da stemmer iværtfall signaturen min godt. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 De var utsolgte for RAM brikka jeg bestilte så jeg må vente til 4 Januar. De hadde RAM brikka inne når jeg bestilte den. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Som tidlegare sagt, amentio speiler grosisstenes lager, dermed kan ein veldig lett oppleve at vara blir utsolgt då eg rekner ikkje med at webmercs-applikasjonen kjører realtime oppdatering mellom lager og webbutikk. Dermed er det ein reell forsinkelse mellom virkeleg lagerstatus og vist lagerstatus. Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 For de som får noia av å vente på datadeler midt i juletia/romjula: Get a life Bestiller alltid deler hos Amentio, og som selvstendig næringsdrivende har jeg full forståelse for at ting kan ta tid nå som det er jul/romjul. Skal jeg ha tak i folk og det haster er det telefon som gjelder, ellers så har Amentio alltid svart på mine mailer. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Bra noen har gode erfaringer med de, noe jeg omsider fikk klokka 12 i dag. Ringte de, og helt utrolig nok svarte de på første forsøk. Fikk avbestilt varene som var utilgjengelige, og bestilt ting som var på lager. Måtte tydeligvis forhåndsbetale på et kontonr, men det går sikkert greit. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 For de som får noia av å vente på datadeler midt i juletia/romjula:Get a life Bestiller alltid deler hos Amentio, og som selvstendig næringsdrivende har jeg full forståelse for at ting kan ta tid nå som det er jul/romjul. Skal jeg ha tak i folk og det haster er det telefon som gjelder, ellers så har Amentio alltid svart på mine mailer. Har all forståelse for at det tar tid, men liker ikke å vente. Hovedmaskinen min er ødelagt, det er derfor jeg har bestilt en ny. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 For de som får noia av å vente på datadeler midt i juletia/romjula:Get a life Bestiller alltid deler hos Amentio, og som selvstendig næringsdrivende har jeg full forståelse for at ting kan ta tid nå som det er jul/romjul. Skal jeg ha tak i folk og det haster er det telefon som gjelder, ellers så har Amentio alltid svart på mine mailer. Har all forståelse for at det tar tid, men liker ikke å vente. Hovedmaskinen min er ødelagt, det er derfor jeg har bestilt en ny. Som det er sagt tidligere i tråden her: Skal du ha varer kjapt, dra til butikken og kjøp dem der. Og ja, det er dyrere å ha hastverk enn å ha god tid. Lenke til kommentar
navbeacon Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Noen som vet hva Amentio prøver å fortelle meg når de rett og slett fjerner en ETA-dato? Det stod 03.01.2008 der før, nå er det bare et par bindestreker. :s Link til produktet Edit: Typo. Endret 2. januar 2008 av navbeacon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå