Pysj Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Netcom kan love at det vil bli SMS-forsinkelser klokken 24 på nyttårsaften. Les mer Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 bruker alltid å sende litt før 12 Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Tja, har veldig liten tro at meldinger kommer frem innenfor rimelighetens tid i det hele tatt. Selv på juleaften i år, hvor Telenor sier de kan behandle 1000 meldinger i sekundet, var det mange av julemeldingene mine som ikke kom frem i det hele tatt selv om det bare ble sendt meldinger for halvparten av kapasiteten til Telenor. Men, satser på å sende noen timer etter tolv, når man kommer inn i varmen igjen etter å ha overlevd all verdens rakettkrig. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Mange med Telenor som prøvde å sende sms til meg på julaften, fikk de langt utpå natta isteden. Så jeg Lurer på hvorfor Telenor mener de er trygge samtidig som han sier at de anbefaler å sende noen timer før, eller noen timer etter. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Forstår ikke helt hvordan vi kan ha kapasitetsproblemer på noe så enkelt som rene tekstmeldinger. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Haha, herlig selvmotsigelse fra Telenor... de har altså god kapasitet og er rustet til dette, men ber kundene om å sende meldinger litt før eller etter klokka 12 ;-) Da er det like greit å gjøre som NetCom, og innrømme at det ikke er noe poeng i å dimensjonere gsm-nettet etter to timer i året. -snubbel Lenke til kommentar
jornonet Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kjempemorsomt å høre slikt fra Telenor - som opplevde overbelastning av mobilnettet allerede for flere uker siden, i forbindelse med Idol-avstemningen!! Aldri i verden om Telenor klarer å håndtere all trafikken noe bedre enn Netcom - men Netcom er ihvertfall ærlige om det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Minner meg om stunden rett etter når Metallica hadde spilt i Oslo. Null sjangs å ringe eller sende meldinger.. Et par timer etterpå dundret det plutselig inn 6 stykker Satser selvfølgelig på å ikke sende mer enn 2-3 nyttårsmeldinger. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Forstår ikke helt hvordan vi kan ha kapasitetsproblemer på noe så enkelt som rene tekstmeldinger. Se for deg E6/ E18 inn mot Oslo. Normalt sett er det god plass og trafikken flyter fint. Men to ganger i døgnet, ca klokken 08.00 og 16.00 kommer det så mange biler på veien samtidig at køen nesten blir stillestående. Prinsippet blir det samme, men NC og TNM får disse problemene stort sett en gang i året. Når 4 milioner mennesker skal sende 10 sms hver på samme tidspunkt blir det ganske mange meldinger som skal behandles samtidig. Systemene er ikke dimensjonert for å ta alle disse meldingene innenfor et så kort tidsrom. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Når jeg sendte meldinger fra GuleSider eller med Telenor på julaften kom de ikke frem med det første. Når jeg sendte med Vyke var meldingene fremme med engang, så jeg stoler på at Vyke gjør jobben gratis og best Eller så er det jo bare å ringe, jeg skal hvert fall ringe til de som står meg nærmest Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Bra at Netcom i alle fall innrømmer det. Og det er jo bare helt 100% sikkert at det må bli forsinkelser. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Når jeg sendte med Vyke var meldingene fremme med engang, så jeg stoler på at Vyke gjør jobben gratis og best Og det du ikke har tenkt på er at disse VoIP-operatørene trenger en gateway til mobilnettet. Denne er koblet sammen med resten av mobilnettet, som er avhengig av serveren til brukeren som skal motta meldingen du sender. Så hvis mottakeren din har ett Telenor-abo. så hjelper det lite hvem du sender i fra, det skal uansett innom dataparken til Telenor. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Får ikke sent sms med tele2 nu i det heile tatt...verken jeg og samboeren min Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Får ikke sent sms med tele2 nu i det heile tatt...verken jeg og samboeren min Ikke jeg heller. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 3rd that angåande Tele 2, ein aldri så lite tragedie dette greiene. I fjor var det mange av meldingane som aldri kom fram i det heile tatt. Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Allerede helt umulig å sende sms med Tele2 (Netcom). Hadde det enda bare vært rundt midnatt kunne det gått an, men dette er for dårlig. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Noen som har kommet igjennom med Tele2? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Ja, om eg prøver lenge nok så går det til slutt. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Ett eller annet sier meg at det er heller cellene i området som er overbelastet hvis dere ikke får til å sende i heletatt, men at det enkelte ganger går igjennom? Disse har jo en begrensning. Riktignok er begrensningen stor, men bor dere i ett område med mye folk er det ikke særlig rart på den siste dagen i året. Her hvor jeg sitter går det fint og sende igjennom Netcom-nettet, men Oslofolk som prøver å sende andre veien må bruke noen forsøk... Det forutsetter jo at det er cellene som aksepterer overføringen fra mobilen, og at ikke cellene opprettet en direkte tilkobling til operatørens server i det mobilen sender. Hvis det er det siste som skjer, så kan dette godt være en blanding av cellenes og operatørens kapasitet i det området du sitter i. Endret 31. desember 2007 av LOOM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg