tepe Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei! Jeg skal begynne å programmere i OpenGL, og jeg lurer på hvordan det er å benytte windows til dette. Hva er det jeg trenger å laste ned og installere når jeg kjører Windows XP? Er det ellers noen triks jeg burde kunne?? Har ingen erfaring med C fra før, kun java... Noen bra editorer å programmere C i? Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Et godt utgangspunkt for openGL programmering er http://nehe.gamedev.net Her finnes også kode som benytter seg av java, og andre programmerings språk. Lenke til kommentar
DigitalErr0r Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Vel, du kan seffers kode OpenGL i Java. Har du lyst til å kode i C++ bør du kanskje ta en titt på MSVC++ til windows. Hvis du kun skal kode i Windows kan det være lurt å ta en titt på DirectX også, slik at du vet hvilken av APIene som passer deg best. www.gamedev.net <- ta en titt igjennom denne siden, her finner du svar på mange spørsmål! lykke til =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå