gamerman Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hei Kjøpte meg en ipod nano i for ca 2 dager siden, ladet det helt opp via kontakt lader jeg kjøpte seperat. Jeg har brukt den veldig lite, siden jeg er hos kjæresten og sånt . Men til saken, bør jeg lade den helt ut første gangen? Den ladet lenge i går og den er fortsatt full uten at jeg har brukt den noe. Bør den lades helt ut eller ikke? leste noe om at det var som å "misbruke" batteriet. Noen ideer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 trenger ikke å lade helt ut, du kan lade hvordan du vill. dagens batterier tåler klattlading.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Dagens moderne lithium-batterier har det faktisk best når du klattlader og ikke lader det helt ut. Det beste er å lade det så ofte som mulig og gjerne bare ha det tilkoblet lader når det ikke er i bruk, elektronikken i cellene sørger for at lading blir av og påslått etter behov. Om et slikt batteri skal oppbevares bør du også utlade det til omtrent 40% og putte det i kjøleskapet. Men det er viktig å få med seg at dette er lithium-batterier ( brukt i det meste av lett elektronikk de siste fem årene ) og at andre ( og ofte tyngre ) batterityper liker annen bruksmetoder. www.batteryuniversity.com husker jeg at har mye god informasjon om batterier. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg ringte Apple om dette i dag, har en 2 år gammel Nano 4GB og synes den lades ut altfor raskt. Der sa de at man skulle la den gå helt ut før ny lading. Vurderer å skifte ut batteriet på den. Nå har garanti-tiden på ett år gått ut da. Er det noen her som har formening om jeg bør gjøre dette i en Applestore? Eller er det andre firmaer som gjør slikt med "erstatnings-batterier"? Ikke lurt det kanskje? (Ser flere steder averterer, og der blir det halve prisen sammenlignet med originalt. Mamos.no? Eller andre?) Takknemlig for tips her...det må vel lønne seg å bytte batteri når alt annet fungerer, hvis jeg kjøper ny, blir det Nano 8GB. Batteriet i min Nano varer aldri så lenge i kaldt vær ute, det har den nesten aldri gjort.(Etter 3-4 timer er den klar for ny opplading, og det er jo kort tid) RandiA Lenke til kommentar
Chizzo Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hmm. Jeg har en iPod touch og har aldri ladet den helt ut. Tror ikke det har noe å si egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå