Gå til innhold

portforwarding hjelp jensen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei hei, dette er litt forskjellig fra ruter til ruter. Men hvis du går inn på denne siden, scroller ned til jensen scandinavia og velger din ruter så finner du en god beskrivelse på hva du må gjøre.

Husk også at hvis du har et modem før ruteren i nettet så må du sikkert forwarde fra modemet til ruteren også :)

Lenke til kommentar
fanken håper ikke det, har vært p den siden før au... vet ikke helt hva jeg skal gjøre xD

vel når du har funnet ruteren din på den siden så er alt du trenger å gjøre å følge "oppskriften" som står der :) Er meget godt forklart, step by step

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
idk vi har en box som vi plugger en leding fra ruteren i

å det går en ledning fra denne boken til en kontakt i veggen?

Da kan det være at du må forwarde fra modemet til ruteren, se om du finner noe navn å sånn på den boksen. Skal være mulig å bruke den portforward siden jeg linket til tidligere for dette også. Men da må du huske at du skal forwarde porten til ruteren, og ikke til PCen din, så du må finne IPen til ruteren

Lenke til kommentar
er ikke den 192.168.1

siden min ip fra ruteren er 192.168.103

Nei, 192.168.0.*** IPer som ruteren deler ut til PCer "under seg". For deg(din PC) er IPen til ruteren 192.168.0.1(mest sannsynlig). Men for modemet er den ikke det. Modemer bruker å gi ut IPer ala 10.0.0.* men du kan finne IPen til ruteren hvis du logger inn på den og ser under status(eller lignende)

Lenke til kommentar
Tråden flyttes til Hardware > Nettverk > Bredbånd og andre internett-tilkoblinger. :)

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding)

ok

men er den ipen, skal jeg connecte til den med en web browser? eller ossen skal ejg gjøre det? og hva heter det? må finne det på den siden.

Lenke til kommentar
WAN

MAC Address: **************

IP Address: **.*.*.* DHCP

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 10.0.0.1

DNS Server: ***.**.*.***, ***.**.*.**

er noen av disse?

vel, 10.0.0.1 er vel IPen til modemet(som du trenger når du skal logge inn på den). Og IPen til ruteren bør være 10.0.0.* vil tipper 10.0.0.2. Ser du har sensurert et felt IP address, inneholder dette feltet en 10.0.0.* IP?

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
hmm, det er 10.0.0.1 du prøver å koble til ja?

Klarte ikke opprette tilkobling

Firefox klarte ikke å opprette en tilkobling til tjeneren på 10.0.0.1.

* Nettstedet kan være midlertidig utilgjengelig eller opptatt. Prøv igjen om

en liten stund.

* Dersom du ikke klarer å laste noen sider, kontroller at datamaskinens

nettverkstilkobling er i orden.

* Dersom datamaskinen er beskyttet av en brannmur eller mellomtjener, kontroller

at Firefox har tillatelse til å bruke verdensveven (www).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...