MrLee Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jepp. amerikanske TV statsjoner gir F. i hva europeere og andre gjør, de er ikke for oss de lager seriene. De lages for amerikanere, og de kan jo ikke laste ned det som blir rippet fra TV før det vises uansett. Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jepp. amerikanske TV statsjoner gir F. i hva europeere og andre gjør, de er ikke for oss de lager seriene. De lages for amerikanere, og de kan jo ikke laste ned det som blir rippet fra TV før det vises uansett. Håper det var sarkastisk ment^^ Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvorfor det? Alt er jo sant De bryr seg lite om andre land. Husk at det ikke er dem som produserer seriene, de bare kjøper episoder. De bryr seg ikke om serien er populær i andre land. De bryr seg mer eller mindre utelukkende om seertall, så de kan selge reklametid dyrt. Og TV-episoder kommer ikke ut på netter før dem er sendt (det som grunnleggende skjer er at folk sitter og tar opp episodene når de går på TV, og gjør dem om til videofiler som de lekker på nettet. Dette går lite ut over seertallene (litt pga. folk liker fleksibilitet), men de eneste som egentlig blir skadet av at vi laster ned serier, er produsentene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Jepp. amerikanske TV statsjoner gir F. i hva europeere og andre gjør, de er ikke for oss de lager seriene. De lages for amerikanere, og de kan jo ikke laste ned det som blir rippet fra TV før det vises uansett. Håper det var sarkastisk ment^^ 100% seriøst. av de grunner poster rett over denne nevner. Joda de bryr seg vel om piratkopiering til en viss grad, men at andre enn amerikanere gjør noe gir dem F. i når de skal bestemme om serien skal fortsette på TV eller ei. Da er det i all hovedgrad amerikanske seertall som betyr noe (skjønt det har vært hederlige untak...*host*Baywatch*host*) Endret 8. april 2008 av MrLee Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ok.Jeg trodde du kødda. Serien kjøpes jo av tv-selskaper i andre land også, og hvor mye de må punge ut avhenger av hvor mange ser på en serie. Men det er vel hovedsakelig amerikanske seere det hele handler om ja.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Men igjen, selv om andre land kjøper serien, så er dette en sak mellom produsent og den aktuelle kanalen i det aktuelle landet. Kanalen som sender serien/showet i USA har ingenting med det å gjøre. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Nja, er det nå ikke kanalen som eier serien? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 USA har over 300 millioner innbyggere. (http://www.census.gov/population/www/popclockus.html). Lille Norge har ca fem. Det sier seg selv at lille Norge er et lite drittland få bryr seg om, så for all del, bare kopier så mye dere klarer av amerikanske serier. Et annet argument er nettopp at det går på tv. Bortsett fra lisensen koster TV2, NRK, NRK2 og TVNorge ingenting, så la oss si denne serien begynner der etterhvert. Jeg får den til et fast tidspunkt en gang i uken enten jeg vil eller ikke, helt gratis. La oss si jeg ser serien, men går dessverre glipp av en episode. Hva nå? Kjøpe den på DVD eller vente til den går i reprise? Eller kan jeg bare ta den opp og se den senere? Det burde være fullt lovlig, men om det er lovlig å ta den opp er det vel helleri ikke noe i veien for å ta snarveien og få en kopi noen andre har tatt opp på forhånd? Dessuten er det jo mange serier som aldri kommer hit uansett, så for vår del er det enten kjøpe dem på dvd eller laste dem ned fra nettet. De eneste som faktisk taper noe om vi laster ned serier her er kanalen som sender den, men personlig synes jeg det er så lite interessant på tv uansett at det ikke gjør meg noe som helst. Dessuten slipper vi jo en halvtimes pause midt i serien. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Nja, er det nå ikke kanalen som eier serien? Nei, men de har som regel rettigheter til å være den eneste kanalen i landet som får sende serien. Igjen, dette har ikke noe å si for hvem som sender det i andre land. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Når kommer neste episode? Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Forhåpentligvis aldri. Men fra "spøk" til alvor så tror jeg ikke sesong 2 er 100% bekreftet enda, men det går sterke rykter om det. Endret 9. april 2008 av StaBBer Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Sesong 2 er ikke bekrefta, men sesong 1 ble en suksess til tross for streiken. De ni episodene de rakk lage er meget bra og holder en høy kvalitet hele veien. Jeg tvilte sterkt at den kunne bli bra da jeg ikke hadde noe anelse om hvordan handlingen kunne bli. Filmene er jo bare en robot som sendes tilbake i tid for å drepe Sarah eller John Connor og en fyr eller robot som prøver å beskytte dem. Skulle de få en ny slem robot i hver episode, eller gå en hel sesong på flukt fra samme robot? Men merkelig nok er det en blanding. Ja, det er stort sett samme robot hele veien, og nei, de er ikke på flukt fra den. Vel, de er jo forsåvidt det logisk nok, men det er ikke det serien handler om. Men for å skifte tema. Hva var favorittepisoden deres? Min var definitivt: Jeg likte da de oppdaget den andre roboten som lagret alt det utstyret for å lage nye roboter i fremtiden og John ble fanget sammen med den i det lille rommet. På den ene siden var det spennende å ikke vite om den kom til å aktivere igjen, men på den annen side lurte jeg hele tiden på hva den egentlig drev med. Hadde den slått på skjermbeskytteren, eller spilte den Tetris? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Han gikk i soft-off mode aka hibernate. Derfor han kunne boote så raskt igjen.- Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg likte siste episode veldig godt. Kombinasjonen av Johnny Cashs "The Man Comes Around" sammen med at hele SWAT-teamet døde var veldig, veldig stilig. Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ville mye heller sett mer av fighten fra han negern sitt perspektiv. Ikke bare at badebasenget ble fylt opp med lik. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ville mye heller sett mer av fighten fra han negern sitt perspektiv. Ikke bare at badebasenget ble fylt opp med lik. billigere slik vøtt Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Ville mye heller sett mer av fighten fra han negern sitt perspektiv. Ikke bare at badebasenget ble fylt opp med lik. billigere slik vøtt Etter alle millionene de har brukt på de andre episodene i serien , bestemte de seg for å spare et par hundre tusen på den siste episoden?Jeg tror ikke det var tilfellet. Var jo en ganske unik og kul scene det der da. Endret 15. april 2008 av asad Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Klart de kunne laget en fet fight scene av Terminatoren som likviderte hele S.W.A.T teamet, men personlig likte jeg måten de gjorde det på. Bassenget som ble fylt opp med lik mens The Man Comes Around surret i bakgrunnen. For meg var oppbyggingen til scenen og ogse selve scenen høydepunktet i hele serien, å jeg likte serien godt. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Klart de kunne laget en fet fight scene av Terminatoren som likviderte hele S.W.A.T teamet, men personlig likte jeg måten de gjorde det på. Bassenget som ble fylt opp med lik mens The Man Comes Around surret i bakgrunnen. For meg var oppbyggingen til scenen og ogse selve scenen høydepunktet i hele serien, å jeg likte serien godt. Helt enig Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ja, absolutt. Det er nok action i serien, den scenen fungerte på et helt annet plan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå