Gå til innhold

Terminator: The Sarah Connor Chronicles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt-Ctrl og _Viper_ : dere har rett begge to. John så faren sin i episode 9, som er den siste.

 

Må også tilføye at jeg også likte SWAT scenen i episode 9 veldig godt.

Av en eller annen grunn så nekter FOX å si ordene; "TSCC kommer med sesong 2 til høsten". I stedet så kommer det masse utsagn om at den er en het kandidat osv.. (f. eks her - http://www.hollywoodreporter.com/hr/conten...2cb04eac95a227) Det har sikkert med jus og korrekt papirarbeid å gjøre, men det er veldig irriterende å ikke få den 100 % sikre bekreftelsen.

Lenke til kommentar

John så faren sin i episode 9, så teknisk sett er det ennå bare rundt halvveis i sesongen. Problemet er at serien ble rammet av streiken, så episode 9 ble dessverre siste episode så langt. Det ser derimot heldigvis ikke ut til å bli siste sesong: http://tv.ign.com/articles/866/866880p1.html

 

Når det gjelder den SWAT-scenenen likte jeg den veldig mye. Hadde vi sett hva som skjedde ville det fort bare blitt enda en actionscene i en actionserie. At den ble slik den ble gjør den bare mer episk og en verdig avslutning av sesongen. Dessuten har vi jo nå en diger cliffhanger for neste sesong. Fyren kan jo ikke bare spasere inn, drepe noen folk, spasere rolig ut, drepe alle SWAT-folkene og spasere bort og at det blir konsekvenser? Hvordan forklarer man at alle SWAT-folkene er drept uten at én eneste av fiendene er skadet engang? Og når det bare er én fiende til å begynne med? ;)

 

Dessuten er det jo den bilbomben. Tror nok det skal mye mer til for å stoppe Cameron, men hvorfor bilbombe? Tror ikke en Terminator gidder gjøre noe så banalt når den bare kan gå rett bort til henne og rive hodet av henne med hendene, så har hun andre fiender? Menneskelige fiender, for eksempel? ;)

 

I tillegg har jeg tenkt på hvorfor SkyNet bare sender en terminator etter henne. Hva er poenget? En Det er tredje gang den prøver å drepe henne, og hittil har den bare lykkes i å bli skadet selv. SkyNet må sende minst to for å ha sjanse, og helst flere. En terminator for å ta seg av Cameron og en for å ta seg av Sarah og John. Dessuten vet vi det er minst to terminatorer her allerede, men på forskjellig oppdrag. Hvorfor ikke sende enda flere? Eller for den saks skyld, er det flere har allerede på andre oppdrag? Og hvor viktig er John Connor egentlig? Greit han leder opprøret og sørger for at SkyNet til slutt taper, men om det ikke er mulig å stoppe han ved å drepe han, kan SkyNet vinne på andre måter? Hm...

 

Gleder meg til neste sesong. :D

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Bilbomben var vel den russeren de trodde de fikk tak i på internet cafèn? Som jo ikke vet noe om Terminators? ...

 

Det hadde jo ikke blitt noen bra serie om Skynet faktisk hadde vært lur da ;) (f.eks. en "ufarlig" spanerbot som bare indentifiserer målet, og en snikskytter som ligger 500m vekke som Sarah og John aldri hadde sett?- tviler på at ett headshot på den avstanden hadde vært store problemet for en av disse mekaniske dødbringerene :p )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Alt-Ctrl og _Viper_ : dere har rett begge to. John så faren sin i episode 9, som er den siste.
John så faren sin i episode 9, så teknisk sett er det ennå bare rundt halvveis i sesongen. Problemet er at serien ble rammet av streiken, så episode 9 ble dessverre siste episode så langt. Det ser derimot heldigvis ikke ut til å bli siste sesong: http://tv.ign.com/articles/866/866880p1.html

 

Dere har så klart rett, jeg som blandet litt, tenkte i farten at det var 10 episoder.

Lenke til kommentar

Chromartie vet fra før av at Ellison også leter etter Sarah Connor (og dermed også John Connor). Når han oppsøkte FBI-arkivet (episode 9) så fikk han vite at Ellison satt på arkivmappa til SC. Det kan være så enkelt at Chromartie deretter behandler han som en god ledetråd for å finne JC, dermed ingen terminering...

Lenke til kommentar

Aner ikke hvor mange episoder det bruker å være i pilotsesongen, men poenget er at sesong 1 skulle ha vært lengre og dette ikke skulle ha vært siste episode. ;)

 

Jeg mener SkyNet sannsynligvis er mye smartere enn vi tror, men terminatorene er en annen sak. En sniper-terminator kunne ha kverket Sarah allerede i den første filmen, men det hadde jo blitt kjedelig. Dessuten er det ikke "stilen" deres. Hadde du vært en udødelig kamprobot med eneste mål å drepe en forsvarsløs person hadde du vel ikke gjemt deg og angrepet bakfra på lang avstand? Det er mye kulere å gjøre som i SWAT-scenen. Spasere rolig inn, drepe hele gjengen, spasere rolig ut igjen omtrent uten å bli skadet. :p

 

Aner ikke hvorfor han FBI-agenten overlevde, men det er neppe fordi han ikke utgjorde noen trussel. Dette er en Terminator serie, ikke Predator serie. ;) Jeg vil tippe det er fordi han også jakter på Sarah og John og derfor er på samme lag som SkyNet uten å vite det. Nå vil han jo ikke drepe dem, men det holder å sette dem i fengsel lenge nok til å utrydde menneskeheten. Om de i tillegg sitter i fengsel er de et lett bytte for andre terminatorer, og det blir jo vanskelig for dem å overleve om noen slipper en atombombe på selve fengselet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...