Bluum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Tja, si det. Vet ikke helt om jeg har helt troen på QLN egentlig. Ville holdt meg til "merkevarer". Siden Techno og Hip-Hop er det du hører på, så er CV egentlig ganske passende. Men du kan også bruke andre merker. En Dali Concept 8 for eksempel. Den koster litt mer, men den skal spille veldig bra. De fleste HiFi Klubben butikker har et par av denne stående til utstilling, så det er bare å ta turen nedom og få demonstrert. Det kan være lurt uansett, for da kan de demonstrere CV-høyttalere i samme slengen, og du kan spørre litt rundt hva du trenger og hva de anbefaler. De driver jo tross alt med dette som jobb, og har nok litt mer peiling enn de fleste her inne på forumet. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Du kan jo se på noe brukt Klipsch? her kan du lese hva en x-CV fanboy mener om sine nye Klipch høyttalere. gode greier!hvordan ble forskjellen fra cerwin? den kassa sub-kassa så stor ut til elemetet...er det sånn det står utifra specsa? god score avgitt Skrevet av Truls Håvard (10.07.07, 00:16) Svar Forskjellen er enorm! Bedre på alt;) Sub kassa skal nok være sånn ja! 120l bassrefleks, men de er uansett solgt nå Skrevet av cv-arnesen (10.07.07, 00:22) Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Tja, si det.Vet ikke helt om jeg har helt troen på QLN egentlig. Ville holdt meg til "merkevarer". Siden Techno og Hip-Hop er det du hører på, så er CV egentlig ganske passende. Men du kan også bruke andre merker. En Dali Concept 8 for eksempel. Den koster litt mer, men den skal spille veldig bra. De fleste HiFi Klubben butikker har et par av denne stående til utstilling, så det er bare å ta turen nedom og få demonstrert. Det kan være lurt uansett, for da kan de demonstrere CV-høyttalere i samme slengen, og du kan spørre litt rundt hva du trenger og hva de anbefaler. De driver jo tross alt med dette som jobb, og har nok litt mer peiling enn de fleste her inne på forumet. okey. skal ta meg en tur innom HIFI i mårra jeg. ligger jo ikke så langt unna. Kommer tilbake i mårra med svar fra hva jeg syntes om CV og dali jeg. hehe... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Klipsch er som GnoMiz sier generellt bedre likt, men koster også en del mer. Har du muligheten til å kikke på Klipsch så gjør det også Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Joda, klart det.Du kan jo kjøpe noen litt mer normalt sotre gulvhøyttalere og en subwoofer. Hvilken forsterker er det du har fra før? Howdy Bluum. Har en yamaha frontforsterker. Så klart trenger jeg jo en effektforsterker. men det er ikke det største problemet. hehe. Det største problemet er jo høytalere. Må jo ha noe så jeg blir fornøyd. Titta litt på qln 12" på hificenter. kan det være noe bra da tro?? Var på tilbud nå. 10 tusen for harman karbon forsterker og høytalerne? http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,191&id=375 Så du snakker om Høyttalere til 10 000,- Og siden snakke om forsterker til XX antal kroner?? Men Vega syns jeg gir mye lyd for penga. Og vega forsterker helt topp. Vega lyver like mye/lite på effekt måling på forsterkerne som høyttalera. Så dette skulle passe strøken uansett. Men NAD vil nok gi penere lyd, men ikke på samme høyttalera. (altså vegane vi snakker om nå) Men Ljudia har noen virkelig bra høyttalere med godt trøkk, og fin lyd http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...20&cart_id= Dem spiller virkelig fint, med likevell godt trøkk. Endret 1. januar 2008 av KJLHGKJYHTGDF Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Joda, klart det.Du kan jo kjøpe noen litt mer normalt sotre gulvhøyttalere og en subwoofer. Hvilken forsterker er det du har fra før? Howdy Bluum. Har en yamaha frontforsterker. Så klart trenger jeg jo en effektforsterker. men det er ikke det største problemet. hehe. Det største problemet er jo høytalere. Må jo ha noe så jeg blir fornøyd. Titta litt på qln 12" på hificenter. kan det være noe bra da tro?? Var på tilbud nå. 10 tusen for harman karbon forsterker og høytalerne? http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,191&id=375 Så du snakker om Høyttalere til 10 000,- Og siden snakke om forsterker til XX antal kroner?? Men Vega syns jeg gir mye lyd for penga. Og vega forsterker helt topp. Vega lyver like mye/lite på effekt måling på forsterkerne som høyttalera. Så dette skulle passe strøken uansett. Men NAD vil nok gi penere lyd, men ikke på samme høyttalera. (altså vegane vi snakker om nå) Men Ljudia har noen virkelig bra høyttalere med godt trøkk, og fin lyd http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...20&cart_id= Dem spiller virkelig fint, med likevell godt trøkk. Snakker 10 000 inkludert effektforsterker!. hehe De høytalerne har en kamerat av meg. syns de ikke var så brae jeg. hehe.. men takk for post:P Lenke til kommentar
fhl Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Qln får generelt sett ok kritikk rundt om, så jeg tror nok at pakken du linket til, vil gi deg mye moro. Et annet høyttaleralternativ kan være JBL. Frode Endret 2. januar 2008 av fhl Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Qln får generelt sett ok kritikk rundt om, så jeg tror nok at pakken du linket til, vil gi deg mye moro. Et annet høyttaleralternativ kan være JBL. Frode Så bra ut de. Var inne på avforum.no en tur i sta. og de anbefalte ikke qln. Hva mener dere her?? Er dere enige eller uenige med de på avforum?? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har vel egentlig sagt det allerede, men jeg har ikke helt troen på de. Selv ville jeg faktisk kjøpt CV fremfor QLN. Førsteinntrykket mitt av QLN er at det er stort og stygt. Billigfølelsen ligger der også, uten at jeg har opplevd noen i virkeligheten. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Så bra ut de. Var inne på avforum.no en tur i sta. og de anbefalte ikke qln. Hva mener dere her?? Er dere enige eller uenige med de på avforum?? Jeg fant mange positve poster om Qln Artech på avforum, så det er akkurat som vanlig: like mange meninger som deltagere i debatten. Det beste er vel å få hørt pakken selv. Frode Lenke til kommentar
fhl Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har vel egentlig sagt det allerede, men jeg har ikke helt troen på de.Selv ville jeg faktisk kjøpt CV fremfor QLN. Førsteinntrykket mitt av QLN er at det er stort og stygt. Billigfølelsen ligger der også, uten at jeg har opplevd noen i virkeligheten. Du anbefaler jo stadig vekk Dynavoice, det er jo samme firma som står bak begge deler. Qln er et skritt opp på "kvalitetsstigen". Frode Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Så bra ut de. Var inne på avforum.no en tur i sta. og de anbefalte ikke qln. Hva mener dere her?? Er dere enige eller uenige med de på avforum?? Jeg fant mange positve poster om Qln Artech på avforum, så det er akkurat som vanlig: like mange meninger som deltagere i debatten. Det beste er vel å få hørt pakken selv. Frode Sant nok. Jeg tror man nesten må høre pakken selv for å så dømme. Men qln lyder litt Proson aktig. haha. Eller proson er ikke akuratt HEL dårli.. men absolutt ikke det beste. Har proson reakity 69 mk3 skjønner u. hehe Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har vel egentlig sagt det allerede, men jeg har ikke helt troen på de.Selv ville jeg faktisk kjøpt CV fremfor QLN. Førsteinntrykket mitt av QLN er at det er stort og stygt. Billigfølelsen ligger der også, uten at jeg har opplevd noen i virkeligheten. Du anbefaler jo stadig vekk Dynavoice, det er jo samme firma som står bak begge deler. Qln er et skritt opp på "kvalitetsstigen". Frode Der sier du noe jeg ikke er klar over, så nå vet jeg det. Jeg har ingen kjennskap til noen av de høyttalerene, men baserer meg på testresultater som jeg har lest. Jeg anbefaler først og fremst Dynavoice i budsjettstereo/surround mens det her er snakk om et litt større budsjett, men du påpeker noe litt ironisk Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har vel egentlig sagt det allerede, men jeg har ikke helt troen på de.Selv ville jeg faktisk kjøpt CV fremfor QLN. Førsteinntrykket mitt av QLN er at det er stort og stygt. Billigfølelsen ligger der også, uten at jeg har opplevd noen i virkeligheten. Du anbefaler jo stadig vekk Dynavoice, det er jo samme firma som står bak begge deler. Qln er et skritt opp på "kvalitetsstigen". Frode Der sier du noe jeg ikke er klar over, så nå vet jeg det. Jeg har ingen kjennskap til noen av de høyttalerene, men baserer meg på testresultater som jeg har lest. Jeg anbefaler først og fremst Dynavoice i budsjettstereo/surround mens det her er snakk om et litt større budsjett, men du påpeker noe litt ironisk Nå vill jeg hvertfall ikke ha qln. hvis Dynavoice har samma produsent som qln? Da er det sikkert billige elemnt i begge to. kan jeg like godt beholde mine "flotte" proson høytalere da. haha... . ELLER? Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Nå har jeg vært en tur bortom og hørt på cerwin vega 15" med nad effektforsterker. Alt i alt ble prisen 11 800 kr - 20% rabatt:). Så endte på 9440-,!. Da fikk jeg med alt av kabler å... så dette var vell et godt tilbud???????? Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Snakker 10 000 inkludert effektforsterker!. heheDe høytalerne har en kamerat av meg. syns de ikke var så brae jeg. hehe.. men takk for post:P Ok, dem er bedre en de andre QLN som er nevnt her, om en ser bort fra trøkk Nå har jeg vært en tur bortom og hørt på cerwin vega 15" med nad effektforsterker. Alt i alt ble prisen 11800 kr - 20% rabatt:). Så endte på 9440-,!. Da fikk jeg med alt av kabler å... så dette var vell et godt tilbud???????? Enig, det hørtes bra ut.. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hva med: JBL Northridge E-100 og Harman/Kordon 3480 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nå har han vel en forforsterker så trenger kun effekt. E-100 er nok ett bedre valg enn CV. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Nå har han vel en forforsterker så trenger kun effekt.E-100 er nok ett bedre valg enn CV. Ja, nå har jeg kjøpt meg cerwin vega. fikk så fin pris så. Ble Cerwin vega cls15 og en Go nad effektforsterker Skikkeli fornøyd. Til helga blir det FEST!! . hehe Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 10 tusen for harman karbon forsterker og høytalerne? ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg