theboss22 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Hei. Har planer om å få meg en skikkeli anlegg nå. Har ikke alt av penger men jeg kan jo spørre folk her som har litt peil. Har 10,000-, og bruke. Har lyst på cerwin vega? Hva syns dere om dette.. kom med gjerne med tips til meg. er åpent for alt. Men vil gjerne holde budsjettet på rundt 10-11,000-, Kr. Godt nytt år foresten! :!: Endret 1. januar 2008 av theboss22 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Først og fremst: "HVILKE høyttalere skal jeg kjøpe?" Så må jeg spørre deg hva slags musikk du har tenkt å høre på, og hvor stort rom du har. Resten tar vi siden Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Og hvilken forsterker som skal drive dem da. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Ja har du forsterker til å drive CV høyttalere så kommer du langt med det budgettet, har du ikke og det er store høyttalere du ønsker, ja da blir det dyrere. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Ja har du forsterker til å drive CV høyttalere så kommer du langt med det budgettet, har du ikke og det er store høyttalere du ønsker, ja da blir det dyrere. hei igjen. Jeg har en frontforsterker med pre out på så jeg trenger jo bare effektforsterkern. Først og fremst: "HVILKE høyttalere skal jeg kjøpe?" Så må jeg spørre deg hva slags musikk du har tenkt å høre på, og hvor stort rom du har. Resten tar vi siden Er veldig glad i Tekno og hip hopp. Men til stunder så kan jeg jo være sånn at jeg brått setter på en DDE plate for å si det sånn. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Og hvilken forsterker som skal drive dem da. Er en yamaha frontforsterker som jeg nesten akuratt har kjøpt. den funker jo som frontforsterker. men tenkte på noe nad oppleg som effektforsterker??? Men vil gjerne ha noen andre tips å.. ikke bare cw. Kan godt være noe annet. bare det er go lyd. Takk for svar til dere alle. :!: Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) En NAD C272 passer nok ditt brukt. Den skal klare å drive de fleste høyttalerene du finner veldig godt. De aller største CV-høyttalerene bør du bruke en C272 på hver, men de har du ikke råd til uansett, så vi tenker ikke mer på det. Som høyttaler kan en Cerwin Vega CLS12 være midt i blinken. Eventuellt så har du CV VE-15F, men jeg tror CLS-modellene er av bedre kvalitet, og har et bedre balansert lydbilde. Endret 31. desember 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 NAD C272 er vel kun effektforsterker? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ja, men han sier han har en forsterker med Pre Out allerede, så da klarer han seg fint med en effektforsterker ... Går ut i fra at han snakker sant Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Nå handler jo tråden om forsterkere mer enn høyttalere? Endret 1. januar 2008 av Zeph Fjerna kommentert kommentar Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Høres ut som CV er midt i blinken, særlig når tekno og hip-hop står på menyen. Bluum har allerede foreslått det jeg ville foreslått, nemlig en NAD C272 og et par Cerwin-Vega CLS 12. Det er også greit å kunne kjøpe en ekstra C272 senere en gang, så har du 350 ekte NAD-watt pr kanal. Men det spiller veldig godt med én C272 også! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Dersom det blir CV høyttalere hvorfor ikke en CV effektforsterker? Den leverer enda mere trykk samtidig med at den koster det samme. http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_sort.htm Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Til trådstarter: Knappen finn du under ditt første innlegg, kommentaren over blir ikkje fjerna før tittelen blir endra. Skjer ikkje det blir tråden stengt. Det står og at du ikkje skal kommentere innlegget. Forslag til tittel: "Valg av effektforsterker og høytalere til 10 000" Har endra nåå.. hehe... Dersom det blir CV høyttalere hvorfor ikke en CV effektforsterker?Den leverer enda mere trykk samtidig med at den koster det samme. http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_sort.htm Så denne effektforsterkeren til 4990 kr er bra nok for å drive CV.??? Høres ut som CV er midt i blinken, særlig når tekno og hip-hop står på menyen. Bluum har allerede foreslått det jeg ville foreslått, nemlig en NAD C272 og et par Cerwin-Vega CLS 12. Det er også greit å kunne kjøpe en ekstra C272 senere en gang, så har du 350 ekte NAD-watt pr kanal. Men det spiller veldig godt med én C272 også! Lurer også på en ting til.. Hva er forskjellen i lydmessig stand på cls 12 og cls 15????? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Om 0,8KW forsterkeren er nok? Alt avhenger av hvor høyt du vil spille men den er kraftigere en NAD C272 forsterkeren linket til over. Om den spiller like rent kan sikkert diskutere opp og i mente da CV forsterkeren er en lett ombygd PA forsterker, mens NAD forsterkeren er en ren Hifi forsterker. Og VC forsterkeren kan akkurat som nad brokobles og kjøres i par. Nad har en dynamisk effekt i 4 ohm på 340W CV har en dynamisk effekt i 4 ohm på 800W. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ikke se på effekten som oppgis, den er nemlig målt og satt på etter forskjellig "policy" hos de to merkene. NAD pleier å levere mye mer enn det som står på papiret, mens CV egentlig er et ganske billig merke, og derfor sannsynligvis ikke yter like mye som de lover. Dessuten har jeg en mistanke om at den CV forsterkeren kan støye litt. JEG ville kjøpt NAD C272, men du får gjøre som du føler for Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 JEG ville kjøpt NAD C272, men du får gjøre som du føler for Det støttes her også, ikke noe PAish i mitt hus Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 CV forsterkeren er som sagt en lett modda PA forsterker og leverer nok varene den lover, CV lyver neppe på det området men det er en grovere forsterker og pga. at den er viftekjølt så er den ikke helt lydløs i påslått stilling. http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=2773[/url] '].................Resultatet er den nye A-serien med forsterkere, som er utviklet i samarbeid med den italienske elektronikkprodusenten Amate. Amate leverer blant annet effektforsterkere til proffbruk under merkenavnet Master-Audio,og det er disse som nå kommer i en egen Cerwin-Vega utgave. De må riktignok gjennomgå en del modifiseringer før de får CV-logo på fronten. Slike forsterkere er nemlig normalt uegnet for hjemmebruk på grunn av kraftig viftestøy. I Cerwins versjon er denne støyen kraftig redusert. Viftene er fortsatt til stede for kjølingens skyld, men tomgangshastigheten er lavere. Forsterkerne har også fått RCA linjeinnganger i tillegg til XLR, mens de proffe Speakon-kontaktene er byttet ut med tradisjonelle høyttalerterminaler. Ellers er det lite som skiller disse forsterkerne fra sine søsken i PA-bransjen. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 hehe.. ser det går litt mer på forsterkere her nå.. det ser ikke jeg som noe problem. det fins det nok av her i verden. hehe.. Men det JEG lurer på er egentli høytalere? OG IKKE NØDVENDIGVIS BARE CV!!!!. fins vell mer her på markedet i den gale verden våres en bare cerwin vega? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Joda, klart det. Du kan jo kjøpe noen litt mer normalt sotre gulvhøyttalere og en subwoofer. Hvilken forsterker er det du har fra før? Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Joda, klart det.Du kan jo kjøpe noen litt mer normalt sotre gulvhøyttalere og en subwoofer. Hvilken forsterker er det du har fra før? Howdy Bluum. Har en yamaha frontforsterker. Så klart trenger jeg jo en effektforsterker. men det er ikke det største problemet. hehe. Det største problemet er jo høytalere. Må jo ha noe så jeg blir fornøyd. Titta litt på qln 12" på hificenter. kan det være noe bra da tro?? Var på tilbud nå. 10 tusen for harman karbon forsterker og høytalerne? http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?pat...,191&id=375 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg