Gå til innhold

Soundcare spikes vs Valhalla Technology VTfeet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg slitter litt med akustikken på rommet mitt.

Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg noen soundcare spikes til høyttaleren mine.

Men har også sett litt på Valhalla Technology VTfeet.

Noen som har erfaringer med det kontra Soundcare spikes?

Og hvis noen vet hvilke "mål" som er på skruehullet på føttene til Tannoy Eyris DC3 hadde det vært fint å få med også. Altså om jeg skal ha M6, M8 eller 1/4" på Soundcare spikesene.

Har laget en tråd på hifisentralen også, så hvis noen lurer på det samme kan den leses her

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke en linjal?

Vipp en av høyttalerne og mål diameteren på hele skruehullet, så finner du ut hvilken spike du trenger. Jeg tipper du trenger M6, og at diameteren er .6 cm.

Angående feet kontra spikes står det forklart på HiFi Klubbens side om VTfeet hva forskjellene er. Prøv begge deler, så får du heller selge den løsningen du fant dårligst.

Lenke til kommentar
Hei, jeg slitter litt med akustikken på rommet mitt.

Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg noen soundcare spikes til høyttaleren mine.

Men har også sett litt på Valhalla Technology VTfeet.

Noen som har erfaringer med det kontra Soundcare spikes?

Og hvis noen vet hvilke "mål" som er på skruehullet på føttene til Tannoy Eyris DC3 hadde det vært fint å få med også. Altså om jeg skal ha M6, M8 eller 1/4" på Soundcare spikesene.

Har laget en tråd på hifisentralen også, så hvis noen lurer på det samme kan den leses her

Det første jeg tenker på er at hvilket golv har du?

Jeg har selv parkett på ett lofts gulv( les dansegulv :!: ),hos meg så fungerer det best med filtputer( 30x30x4 mm) under høytalerstativene og imellom stativ og høyttaler (15x15x4 mm). På mine høyttalerstativ så mefølger det noen solide spikes,men det fungerer ikke her jeg bor nå. Der jeg bodde før,så hadde jeg betonggulv-parkett og tepper oppå der igjen,da fungerte spikes best.

Målene på skruehullene dine finner jeg ikke ut av sånn på sparket. Leste litt i denne; http://www.tannoy-speakers.com/products/11...20DC_Revise.pdf ,men ble ikke noe klokere av det.

Som nevnt ovenfor her,vend høytalerer og mål selv.

Du nevner innledningsvis at du sliter med akustikken i rommet ditt,har du prøvd feks. akustikkplater ifra Rockwool?

En pakke med 600x1200x50 mm a` 6 stk. koster rundt kr 400.- avhengig av hvor du kjøper den. Dette vil jeg påstå gjør underverker i ett rom. Sjekk ut Hifisentralen for ytterligere informasjon og tips i så henseende.

mvh

Lenke til kommentar

Tok en stur på ikea og handlet inn litt div ting der, så det er noe bedret nå.

Høyttalerene står faktisk på noen baderumsmatter og har hengt opp en slik en på vegge ved den ene høyttaleren.

Må vel ta i vippe på høyttalerene da :p

For tror jeg skal spandere på meg noen spikes/føtter.

Gulvet er vinyl gulvbelegg som er noe mykt. Men skal jo flytte ut til sommeren så da blir det parkett.

Lenke til kommentar
Tok en stur på ikea og handlet inn litt div ting der, så det er noe bedret nå.

Høyttalerene står faktisk på noen baderumsmatter og har hengt opp en slik en på vegge ved den ene høyttaleren.

Må vel ta i vippe på høyttalerene da :p

For tror jeg skal spandere på meg noen spikes/føtter.

Gulvet er vinyl gulvbelegg som er noe mykt. Men skal jo flytte ut til sommeren så da blir det parkett.

På generell basis så vil jeg anbefale spikes på vinylbelegg,men det kommer an litt på hvordan golvet er under vinylbelegget igjen da.Er det ikke slik at det følger med spikes-lignende føtter tile disse høytalerne,hvorfor bruker du ikke disse i så fall?

Hvis du er redd for å lage hull i vinylbelegget ditt,så finnes det beskyttere for slikt også.

Men det skader ikke å prøve begge deler,man finner fort ut hva som fungerer.

lykke til.

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...