Gå til innhold

Bjørn Rørsletts D3 review er nå oppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"For me the arrival of the D3 is the final nail in the coffin for "35mm" silver-halide reflex cameras. Of that I'm certain." fra BR's konklusjon.

Ikke det at jeg trenger en D3, eller har forutsetninger for å kunne bruke det optimalt, men JEG VIL HA EN. Hører dere det, lottoguder?

Lenke til kommentar

Koser meg med denne på jobben, hvor jeg tror jeg praktisk talt er alene i en 9 etasjers kontorbygning.. :) Det er litt hysteri rundt dette med riper og beskyttelse, og i så måte syns jeg denne betraktningen rundt LCD-skjermen var interessant:

However, being made of tempered glass it has high resistance to impact and scratching. Thus, even a deliberate attempt to mark the surface by a sharp knife was unsuccessful.

Glass tåler mer enn man tror. :)

Lenke til kommentar
Grundig og detaljert omtale, men han skriver tungvint engelsk.

mhm??

Personlig synesjeg han er konsis og artikulert- det gjør hans vurdering av kamera til fin lesning i motsetning til de sedvanlige linjer med "wow, sinnsykt, best, uslåelig, drit, rævva, konge, smooth" - o.l. som er mye beskrivelsene som blir brukt i øvrige fora *kremt*

Jeg ser frem mot å parkere mine Nikon analoge speilrefleks i større grad- prisen på film/fremkalling begynner å bli uforsvarlig høy. Haha, skrekkeksempel: Betalte 133 kroner for 1, -en- rull med 35mm Velvia 100 på Stavanger foto (som var den ENESTE butikken i byen som hadde skikkelig film). Herregud, de 3 gutta i 30årsalderen som satt der og jobbet ante jo ikke hvordan esken så ut engang- pinlig!! (-gleder meg til jeg skal dra hjem igjen)

Rørsletts tanker om DX vs FX er kanskje den mest spennende lesningen i mine øyne: Selv utrykker han muligheten for at en kombinasjon av D3 og D2X (D300) vil være den beste plattformen for sin egen fotograferingen.. Kanskje jeg skal holde på mitt D2Xs selv om et FX-hus frister i tillegg.

Endret av Schnoodleboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...