Gå til innhold

dvd på ps2

bjornerikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er nok enda et patetisk utsagn fra en eller annen microsoft eller nintendo fanboy.

Tosk... vet du overhode hvordan en dvd spiller fungerer???

Laseren sender et lys til plata, og får det lyset i retur... det er måten platen leses på, og hva tror du skjer hvis plata gir MYE refleksjon tilbake til laseren?? Leser den fortere/lettere da eller??? eller kan det være skadelig for laseren kanskje??

Lenke til kommentar

Tips nummer en: å kalle andre for tosker i en diskusjon avslører at du antakelig ikke har noe fornuftig å bidra med annet enn utskjelling.

Tips nummer to: å bruke tre spørsmålstegn etter hvert eneste spørsmål gjør at du oppfattes som en fjortis som ikke har noe fornuftig å bidra med.

Tips nummer tre: å komme med løse påstander om hvordan laseren i en DVD-spiller egentlig fungerer og hva den egentlig tåler uten å dokumentere det gjør at ingen tar deg særlig alvorlig. ;)

Lenke til kommentar

Laser slites mer på dårlige/billige plater fordi den må bruke mer styrke for å få tilbake det den trenger av lys. Så med dårlige plater vil laseren "brenne" kjappere opp (bli utslitt). Buk plater av god kvalitet (feks verbatim) så holder den lenge. Å ha skikkelig brenner har også en del å si.

Endret av JarlDR
Lenke til kommentar

Vår PS2 klikket i sine tidlige dager når vi brukte den som DVD-spiller. På verkstedet sa de det var på grunn av DVD'spillingen, men det ble sikkert fikset på de senere versjonene, og jeg tror de fikset det på verkstedet fordi den er brukt hyppig til DVD-visning senere, og det er ingenting gale med den.. :)

Lenke til kommentar

Det står masse der men overhodet ingenting som antyder at en laser blir "utslitt" av å lese brente plater. Den eneste måten en plate kan ødelegge en slik laser på er om den har en perfekt glatt speiloverflate som i teorien kan blokkere laseren og gjøre at den overopphetes. Dette er vel og merke i teorien og ingen plater har en slik overflate.

Lenke til kommentar
Det står masse der men overhodet ingenting som antyder at en laser blir "utslitt" av å lese brente plater. Den eneste måten en plate kan ødelegge en slik laser på er om den har en perfekt glatt speiloverflate som i teorien kan blokkere laseren og gjøre at den overopphetes. Dette er vel og merke i teorien og ingen plater har en slik overflate.

Her sto det litt forklart ang kvalitet på brente plater.

http://psx-scene.com/forums/ps2-faqs-guide...4-may-03-a.html

Endret av JarlDR
Lenke til kommentar

Det er overhodet ingen grunn til å tro at dette medfører riktighet. Om det så skulle være at laseren må "jobbe" litt mer for spille av brente plater så er det mange slitedeler som vil ryke lenge før laseren. En DVD-laser (selve laser-dioden) har en beregnet levetid på 10-12 år med kontinuerlig bruk.

Jeg har en mistanke om at disse vranforestillingene skyldes problemer som var med laseren på de første generasjonene PS2. Brenn i vei og spill, laseren bryr seg ikke. ;)

Lenke til kommentar

Laseren holder lenge i en maskin og kommer ikke til å ryke med en gang om man spiller dvder på brente billige plater. Men laseren i mange ps2er er ikke av den beste kvaliteten. Har sett mange som har røket etter 3-5 år med normal spilling (gjelder den store). Men andre har holdt lengre enn det (min maskin er minst 5 år og fungerer fint enda, dog jeg har spilt for det meste av hdd). det som oftest skjer med den tykke ps2en er at den blir plaget med å lese dvd/spill men klarer fint å lese vanlige CD-er. Løsningen er å bytte laser. Hvordan laseren er i den tynne utgaven har jeg lite erfaring med, foruten om at det er en feil i v12 som tar knekken på dem.

Hvis du spørr folk som reparerer/modder ps2er så får du sikkert høre noe av det samme som jeg sier.

Lenke til kommentar
Det er overhodet ingen grunn til å tro at dette medfører riktighet. Om det så skulle være at laseren må "jobbe" litt mer for spille av brente plater så er det mange slitedeler som vil ryke lenge før laseren. En DVD-laser (selve laser-dioden) har en beregnet levetid på 10-12 år med kontinuerlig bruk.

Jeg har en mistanke om at disse vranforestillingene skyldes problemer som var med laseren på de første generasjonene PS2. Brenn i vei og spill, laseren bryr seg ikke. ;)

Her er det ikke snakk om vrangforestillinger. Kvaliteten på platene har appsolutt noe å si for levetiden til en laser. Uansett vilken type maskin det er snakk om.

Refleksen i platene er veldig forskjellig. Laser lyset omgjøres til strøm, dårligere lys = høyere strøm = mer slitasje. Laseren jobber "hardere" for å gjøre om lyset.

Her kan det leses om DVD platenes kvalitet.

http://www.videohelp.com/

2 versjoner av playstation 2 har hatt problemer v.9, v.10 og v.12.

I v.12 ryker laseren i v.9 & v.10 ryker laseren og LA6508, CD DVD controlleren.

For å teste v.9 & 10 ble det derfor anbefalt å kjøre den med en DVD film en god stund, for å se om laseren holdt.

http://www.cyber-mag.com/station/laserV9.htm

Til disse versjonene, ble det av flere chip produsenter derfor utviklet en såkalt laserfix.

Dette har Sony montert inn i de seneste versjonene av PS Two.

Til PS Two en SubZero Fix og i v.9 & v.10, gjøres det en såkalt Romeo kobling.

Selv om disse 2 modellene har vert mest utsatt, anbefales det å gjøre en Romeo på alle de store modellene av PS2.

Så reagerer vell noen på at jeg nevner chip. Men den har ingen ting med dårlige lasere å gjøre.

Det er et Sony problem.

Og hvordan vet jeg dette. Etter å ha reparert PS2 maskiner i en del år, får en erfaring. :thumbup:

Lenke til kommentar
Laseren holder lenge i en maskin og kommer ikke til å ryke med en gang om man spiller dvder på brente billige plater. Men laseren i mange ps2er er ikke av den beste kvaliteten. Har sett mange som har røket etter 3-5 år med normal spilling (gjelder den store). Men andre har holdt lengre enn det (min maskin er minst 5 år og fungerer fint enda, dog jeg har spilt for det meste av hdd). det som oftest skjer med den tykke ps2en er at den blir plaget med å lese dvd/spill men klarer fint å lese vanlige CD-er. Løsningen er å bytte laser. Hvordan laseren er i den tynne utgaven har jeg lite erfaring med, foruten om at det er en feil i v12 som tar knekken på dem.

Hvis du spørr folk som reparerer/modder ps2er så får du sikkert høre noe av det samme som jeg sier.

Helt sant det du skriver. Men du har vell noe erfaring du også ? Så vidt jeg vet

Var ikke du på digistore sitt forum ? Tror vi har mailet også, for lenge siden.

Lenke til kommentar

Helt sant det du skriver. Men du har vell noe erfaring du også ? Så vidt jeg vet

Var ikke du på digistore sitt forum ? Tror vi har mailet også, for lenge siden.

Stemmer det ja. Har drevet litt små rep og modding av ps2. Men ikke på langt nær så mye som feks deg.

Lenke til kommentar
Dette er nok enda et patetisk utsagn fra en eller annen microsoft eller nintendo fanboy.

Tosk... vet du overhode hvordan en dvd spiller fungerer???

Laseren sender et lys til plata, og får det lyset i retur... det er måten platen leses på, og hva tror du skjer hvis plata gir MYE refleksjon tilbake til laseren?? Leser den fortere/lettere da eller??? eller kan det være skadelig for laseren kanskje??

For det første, what JarlDR sa.

Og for det andre: Diskusjonen handler ikke om det å bruke brente plater, men det å bruke playstation som en DVD spiller, dette være seg originale plater.

Sist jeg sjekka så var det ikke lov å kopiere DVD-er med mindre du allerede har kjøpt det originale produktet og tar sikkerhetskopi til deg selv.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Og for det andre: Diskusjonen handler ikke om det å bruke brente plater, men det å bruke playstation som en DVD spiller, dette være seg originale plater.

Sist jeg sjekka så var det ikke lov å kopiere DVD-er med mindre du allerede har kjøpt det originale produktet og tar sikkerhetskopi til deg selv.

Hvor diskuteres det brente plater ? Og / eller andre ting ?

Og vis du tror at alt av orginaleplater er like bra, javel.

Se linken.

Mulig det er en grunn til at Rimi selger filmer for 29.90. :innocent:

Playstation2 ER en spillemaskin.

I mitt inlegg forklarer jeg at det ER et laser problem med noen av modellene.

Se linken.

OG at det å spille DVD filmer sliter mere på laseren. Ref. måten å teste laseren på.

OG at maskinen leser film og spill FORSKJELLIG.

Erfaring er ikke noe en har, men får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...