Gå til innhold

BK: Blikkvann & sky


Inc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser litt paint brush-aktig ut på fjellet til høyre, vanlig på det til venstre, og plastic wrap-aktig i vannet til høyre. (sier ikke at jeg tror du har brukt disse tingene, men det var det første som falt meg inn når jeg så på det.)

 

Litt for hardt dratt i spakene for min smak, men fint motiv og komposisjon :)

Lenke til kommentar

Utgangspunktet var å få det til å bli gammelportrett aktig, mao skulle det ikke bli et vanlig bilde med natulige farger. Det orginale var både utbrent og undereksponert.

Jeg synes det ble interessant med effektene som oppstod her, men det er vel min sær smak :)

Edit: har kun brukt lightroom og kun endret grunn fargene (fill lights, black, recovery, brightness, contrast, clarity, vibrance og til slutt satt ned saturation). Ja og litt justering på tonekurven .

Endret av regga
Lenke til kommentar

Personlig så syns jeg det er litt amatørisk. Altfor mange nybegynnere tror at ekstremt bilderedigering er hva som skiller amatørene fra de proffesjonelle. De som tror HDR er løsningen, drar helt villt i spakene, og tror de er flinke, og det verste er at folk roser dem. Du har gjort det samme her. Det du må lære deg er at bildene skal ikke bli gode under bilderedigeringen, de skal nesten ikke trenge noen bilderedigeringen etter du har tatt de. Det er da man er en flink fotograf.

Lenke til kommentar
Personlig så syns jeg det er litt amatørisk. Altfor mange nybegynnere tror at ekstremt bilderedigering er hva som skiller amatørene fra de proffesjonelle. De som tror HDR er løsningen, drar helt villt i spakene, og tror de er flinke, og det verste er at folk roser dem. Du har gjort det samme her. Det du må lære deg er at bildene skal ikke bli gode under bilderedigeringen, de skal nesten ikke trenge noen bilderedigeringen etter du har tatt de. Det er da man er en flink fotograf.

Hvis jeg forstår deg riktig så sier du at med en gang en begynner å justere på diverse spaker så blir det automatisk ett dårlig bilde. Er det slik å forstå?

Da må jo Dave Hill være Gud på spakedraging.

Endret av regga
Lenke til kommentar

Jeg sier at bilderedigering ikke skal være en nødløsning for å gjøre bildet fint. Ikke overvurder bilderedigering som mange av brukerne her gjør. Lær deg å mestre kamerateknikkene heller. Du sa jo selv at bilde ble for mørkt osv. Akkurat her har du overdrevet bilderedigeringsbruken. Folk har sagt at de syns du fikk til et abstrakt look, dette or også mulig uten bilderedigering. De beste abstrakte bildene jeg har sett har vært gjennom dramatisk kamerabruk.

Lenke til kommentar
Personlig så syns jeg det er litt amatørisk. Altfor mange nybegynnere tror at ekstremt bilderedigering er hva som skiller amatørene fra de proffesjonelle. De som tror HDR er løsningen, drar helt villt i spakene, og tror de er flinke, og det verste er at folk roser dem. Du har gjort det samme her. Det du må lære deg er at bildene skal ikke bli gode under bilderedigeringen, de skal nesten ikke trenge noen bilderedigeringen etter du har tatt de. Det er da man er en flink fotograf.

 

Han er vel en sikker amatør, vet ikke om noen her i dette forumet som er proffer.

 

At bildene ikke skal trenge noe redigering er for meg et tvilsomt utsagn. Det kommer helt an på hvordan fotografen ønsker at bildet skal fremstå, alle har vel en formening om hvordan de vil at fotografiet skal se ut, redigering er et hjelpemiddel for å få dette til. Et fotografi skal vel vurderes slik det fremstår og ikke med bakgrunn i hvilke redigeringsteknikker som er brukt. Det er ikke uten grunn at flere fotoforum har "creative edit" som et av mange billeddkategorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...